מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשס״ו 23.08.2006

צו מניעה הוצא נגד פירוק בית ספר חב"ד באלעד

עמותת בית ספר חב"ד באלעד פנתה באמצעות עו"ד נחמה ציבין בעתירה לבית משפט המחוזי ת"א-יפו להוצאת צו על תנאי נגד המועצה המקומית אלעד שתאסור עליה לפרק או לבצע שינויים כלשהם בקרוונים המשמשים את בית הספר היסודי "פאר מנחם". הבקשה הדחופה שהוגשה במעמד צד אחד, התקבלה על-ידי בית המשפט שהורה למועצה להפסיק בהליכי פירוק בית הספר  לסיפור המלא והעתירה ב'כתבה מלאה'עוד בנושא:■ עיריית אלעד מפנה את בית-ספר חב"ד ■ מועצת אלעד: "גורמים אינטרסנטים ידועים בוחשים"
צו מניעה הוצא נגד פירוק בית ספר חב
המבנים הישנים של התלמוד-תורה שנהרסו על-ידי אנשי העירייה
עמותת בית בבית משפט המחוזי ת"א-יפו עתמ
בשבתו בבית משפט לעניינים מנהליים בשא



המבקשת: העמותה חב"ד אלעד, ע.ר. 0363919-58

ע"י עוה"ד נחמה ציבין ו/או מרדכי ציבין
ו/או אמיר גולדפרב ו/או תמידה הולצר
ממשרד ציבין ושות' - עורכי דין
ממגדל לוינשטיין, קומה 12
דרך בגין 23 ת"א 66184
טלפון: 5668222-03 פקס: 5600121-03


- נ ג ד -


המשיבה: המועצה המקומית אלעד
מרחוב נסים גאון 1, אלעד



בקשה דחופה לצו ביניים
(במעמד צד אחד)


בית המשפט הנכבד מתבקש בזה, ליתן, במעמד צד אחד, צו ביניים זמני, כדלקמן;

לאסור על המשיבה ו/או גורמים מטעמה, לעקור ו/או לפרק ו/או להרוס ו/או לבצע שינויים כלשהם בקרוונים הנמצאים ברח' רשב"י 40 באלעד והמשמשים את בית הספר היסודי "פאר מנחם" (להלן: בית הספר) של המבקשת, מזה כשלוש שנים.

ואלה נימוקי הבקשה
1. המבקשת היא עמותה שיוסדה ע"י משפחות חב"ד בישוב אלעד בין היתר כדי לנהל בית ספר יסודי לבנים/בנות, כאמור בהחלטת האסיפה הכללית של המבקשת בה הוספה למטרות העמותה, המטרה של הקמת מוסד חינוכי.
א' רצ"ב צילום תעודת הרישום של המבקשת ומסומן א'.
ב' רצ"ב צילום פרוטוקול האסיפה הכללית של המבקשת ומסומן ב'.
2. המשיבה היא מועצה מקומית אשר במסגרת סמכויותיה, היא מקצה, בין היתר, מגרשים ומבנים לבתי ספר.
3. בית הספר הוקם בשנת תשס"ג ומאז שנת הלימודים תשס"ד הוא שוכן במגרש ברח' רשב"י 40, אשר הוקצה למבקשת ע"י המשיבה, אשר גם הציבה במקום מספר קרוונים לשימוש בית הספר, למעט קרוון אחד אשר נרכש ע"י המבקשת.
4. לקראת שנת הלימודים הקרובה, אמור בית הספר לעבור למבנה קבע הנמצא ברח' בן זכאי פינת רח' אבן גבירול באלעד (להלן: מבנה הקבע).
5. דא עקא, מבנה הקבע אינו מוכן לאכלוס ומשרד החינוך טרם נתן רשיון לקיים את בית הספר במבנה הקבע. נכון להיום הרשיון אשר ניתן למבקשת לקיום בית הספר תקף רק לכתובת הנוכחית היינו רח' רשב"י 40 באלעד. אם יעבור בית הספר למבנה הקבע ללא רשיון של משרד החינוך יאבד בית הספר את התקציב הניתן לו ע"י משרד החינוך, דבר אשר יביא לסגירת בית הספר.
ג' רצ"ב צילום רשיון משרד החינוך לקיום בית הספר ומסומן ג'.
6. בשיחה טלפונית שהתקיימה היום 22.08.06, אמרה גב' לבנה אברמוביץ, מנהלת אגף בכיר לחינוך מוכר שאינו רשמי במשרד החינוך, כי במצב הדברים נכון להיום לא יינתן למבקשת רשיון לקיים בית ספר במבנה הקבע.
7. למרות שידוע למשיבה כי מבנה הקבע איננו מוכן לאיכלוס וכי משרד החינוך טרם נתן רשיון לקיים בית ספר במבנה הקבע, החלה במשיבה, ביום 21.08.06 (תשעה ימים בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים) בפירוק, הריסה ועקירה של הקרוונים.
8. רק לאחר מחאה חריפה והתכנסות של חברי העמותה והורי תלמידים בחצר בית הספר, עצרה המשיבה את פעולות הפירוק וההריסה.
9. עם זאת קיים חשש כבד ביותר כי המשיבה תשוב ותנסה להרוס ולעקור את הקרוונים.
10. פרוק ו/או עקירת הקרוונים, ישאיר את בית הספר קרח מכאן ומכאן ואת תלמידיו ללא מסגרת לימודית בשנת הלימודים אשר תחילתה בעוד שמונה ימים בלבד!!.
11. המשיבה פעלה בשרירות, באופן בלתי חוקי בעליל ובניגוד מוחלט למנהל ציבורי תקין, תוך התעלמות מזכויות יסוד של המבקשת לקיים מסגרת חינוכית מיד עם פתיחת שנת הלימודים הקרובה באופן רציף, בכך שהחליטה לפרק ולעקור את הקרוונים טרם נתן משרד החינוך רשיון לקיים בית ספר במבנה הקבע.
12. עקירת/הריסת הקרוונים טרם קבלת רשיון לקיום בית הספר במבנה החדש, תגרום לקיפוח והפליה קשים של ילדי בית הספר היחיד של תנועת חב"ד באלעד ולפגיעה בלתי הפיכה בזכותם למבנה חינוך מיד עם תחילת שנת הלימודים הקרובה.
13. אבן הבוחן העיקרית להכרעה בבקשה זו היא מאזן הנוחות : ראה לענין זה בר"ם 1557/02 מגמארט ציוד ספורט בע"מ נ' מדינת ישראל משרד הבטחון (לא פורסם); כן בר"ם 10812/02 חן המקום בע"מ נ' התעשייה האווירית לישראל בע"מ (לא פורסם); בר"מ 301/03 אחים סקאל בע"מ ואח' נ' רשות שדות התעופה, תק-על 2003(1) 279; עתמ 05 / 1253 עארף מוחארב נ' המועצה הארצית לתכנון ובניה- מרכז [פדאור (לא פורסם) 05 (7) 41], עמוד 1.
14. במאזן הנוחות, מתן הצו הזמני לא יגרום, כל נזק למשיבה, בעוד שלמבקשת עלול להיגרם, באם לא ינתן צו הביניים, נזק עצום ללא כל ספק, מעצם אי פתיחת בית הספר במועד, דבר העלול לגרום לסגירת בית הספר וייאלץ את תלמידיו לשבת בביתם ימים רבים עד למציאת פתרון למבנה חלופי אם בכלל.
15. לבקשה זו מצורף תצהיר מזכיר המבקשת, המאמת את העובדות הנזכרות בבקשה.
16. לנוכח האמור לעיל, מתבקש בית המשפט הנכבד, להורות כאמור במבוא לבקשה ללא חיוב המבקשת בהפקדת ערובה, בשל המעשה הזדוני והבוטה של המשיבה.
17. מן הדין ומן הצדק להיעתר לבקשה.

_____________
נחמה ציבין, עו"ד
ב"כ המבקשת

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
כל הכדוב!
כ"ט אב ה׳תשס״ו
מתחילים להזיז תעניינים.
2.
ראש מועצת אלעד מתנכל לחב"ד
ל' אב ה׳תשס״ו
ראש המועצה מתנכל למוסדות חב"ד ומן הראוי שבבחירות בעוד שנתיים תושבי אלעד ובכללם חסידי חב"ד ישלחו את ראש המועצה הביתה.
3.
צל"ש
ל' אב ה׳תשס״ו
רק כך מבין ראש המועצה האטום הזה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.