מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשס״ו 23.08.2006

ח"י אלול: אברהם פריד מוציא את אלבומו המיוחל

שש שנים של דממה מוסיקלית יגיעו לסיומם בחודש הקרוב. הזמר החסידי העולמי אברהם פריד מוציא אלבום חדש בשם "בין כך ובין כך" בהפקת גדולי המומחים בתחום: יוסי גרין, משה לאופר ועוד ■ "אני מתנצל על העיכוב והאיחור", פריד אמר באחרונה. גורם בתעשייה אומר ל-COL כי השירים מבוצעים בסגנונות שונים כמו חסידי, מזרחי ואפילו רוק ■ פריד, שציין השנה חצי יובל לקריירת שירה מצליחה, מוציא את האלבום בח"י אלול - יום ההולדת של הבעל-שם-טוב והאדמו"ר הזקן  לסיפור המלא
ח
עיצוב: Levtov-Graphic

לאחר שש שנים של דממה מוסיקלית, הזמר החסידי העולמי ר' אברהם פריד ייצא עם אלבומו החדש "בין כך ובין כך" בתאריך הסימלי ח"י אלול.

חובבי המוסיקה החסידית מחכים כבר תקופה ארוכה ליצירה חדשה מביתו של האמן החב"די המתגורר בשכונת קראון-הייטס, ניו-יורק. בראיון לפני חצי שנה לעיתון 'בקהילה', פריד אמר: "אני מתנצל על העיכוב ועל האיחור. מסיבות שונות האלבום התעכב והוא ייצא רק בעוד מספר חודשים. אחריו אני מקווה להוציא עוד אלבום של ניגוני חב"ד ועוד אלבום של 'אידישע אוצרות'".

כצפוי, המומחים המשופשפים בתחום היו מעורבים בהפקת האלבום: הלחנה על-ידי אליעזר קאליש, משה לאופר ויוסי גרין. המעבדים יובל סטופל, אברהמי ג' ורובי בנט. הקלטה באולפני זמירות וארטסוניק בניו-יורק ועבודת המיקס נעשתה על-ידי אלי לשינסקי, שזוכה להערכה בארה"ב ובעולם.

פריד רשם בשנה האחרונה מספר אירועים חשובים בדברי ימי המוסיקה החסידית. הוא חגג לעצמו חצי יובל של קריירת שירה משגשגת. לאחר 15 שנה, הוא הופיע במשותף עם עמיתו לכתר מרדכי בן-דוד (וורדיגר). לאחר עשור, פריד הופיע בקונצרט השנתי 'האסק' בניו-יורק. הוא גם הספיק להרקיד את תהלוכת ל"ג בעומר בדנייפרופטרובסק, אירועים בקליפורניה ופלורידה, ושמו גם נקשר להופעה בישראל שלא התקיימה (ואליה לא הוזמן, לפי אמרגנו).

שירה מגוונת לתאריך מיוחד

העטיפה נמסרה בידי המעצבים הגרפיים Levtov-Graphic מצרפת, שפריד התרשם מיצירותיו. התוצאה היא תמונה באשמורת הבוקר של כביש מהיר, כשהכיתוב העברי מונח בשני צדדיו של הפס הצהוב באמצע. הכיתוב באנגלית קשה יותר לקריאה עקב חלוקתו לשתי פינות נפרדות.

"השירים מאוד מגוונים. יש חסידי, מזרחי ורוק. פריד גם הלחין כמה יצירות מאוד מרגשות", מעיד גורם בתעשייה.

"פריד מוציא את האלבום בח"י אלול כדי לתת חיות ותהודה ליום החסידי החשוב", הוא הוסיף. ח"י אלול הוא יום ההולדת של שני המאורות הגדולים - מייסד החסידות רבי ישראל בעל-שם-טוב ומייסד חסידות חב"ד רבי שניאור-זלמן מליאדי, האדמו"ר הזקן.

על הפצת האלבום החדש בארה"ב הופקדו אנשי "שמח מיוזיק".


עוד בנושא:
+ בקרוב: אברהם פריד משיק אלבום חדש
+ לאחר עשור: פריד וורדיגר הופיעו יחד
+ מהו השיר המועדף עליך של אברהם פריד?
+ האל"ף בי"ת של אברהם פריד
+ "פריד כלל לא הוזמן להופעה בישראל"
+ פריד ריגש אלפים בהופעה למען מוגבלים
+ השמעת בכורה: ניגונים מאברהם פריד
+ לאחר עשור שנים, פריד הפתיע ב'האסק'
+ אברהם פריד הרקיד ב'סיטי וולק' קליפורניה
+ ניו-יורק חגגה חצי יובל לאברהם פריד

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מי מרשה?
כ"ז אלול ה׳תשס״ז
ספק אצלי אם הרבי היה ורווה נחת, בהיות אוצרות הנגונים החבדיים האין סופיים, יקר מכל יקר, נתון לכל זמר (יהי בחשיבותו מי שיהי) לעשות בו כרצונו , ולהרויח מזה כו כו.יודע אני כל הטיעונים אדרבא פירסום והפצת ניגוני חב"ד. ובכל זאת ספק גדול אצלי אם הדבר הזה הוא אכן לרצונו של הרבי.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.