מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשס״ו 20.08.2006

"בזבוז הכסף בהתנתקות - הביא לתבוסה בלבנון"

הרב יוסף-יצחק גוטניק, הנדבן החב"די מאוסטרליה, נשא דברים בשבת האחרונה בבית-הכנסת '770' במלבורן, ואמר כי "רואים את ההשפעה של עקירת היישובים שבזבזו מיליוני דולרים (שגם לא עוזרת הרבה לעקורים) על תוכנית ההתנתקות במקום לתת את הכסף לצבא". גוטניק טען כי "אם הכסף היה הולך לצבא לא היינו מגיעים למצב שהצבא לא היה מוכן בכלל, עד שגם אוכל ושתייה לא היה לחיילים, ובוודאי שלא תחמושת ראוייה" במלחמה עם החיזבאללה  לסיפור המלא
הרב יוסף-יצחק גוטניק
נאומו של הרב יוף-יצחק גוטניק בש"ק מברכים החודש אלול:

בפרשתנו פרשת ראה נאמר (י"ב י) " ... וישבתם בארץ אשר ה' אלוקיכם מנחיל אתכם והניח לכם מכל איביכם מסביב וישבתם בטח",

ונשאלת השאלה שכולם שואלים האיך זה שבחודש האחרון ראינו בדיוק הפוך שדוקא על הארץ ירד מטח של טילים וקטיושות שלא ראינו כמותם מעולם עד שהבטחון של כל יושבי הצפון התדרדר בנוסף לבטחון המעורער של יושבי הדרום יושבי אשקלון ושדרות?

ונראה לי שאת הביאור אפשר למצוא בפסוק עצמו "וישבתם בארץ אשר ה' אלוקיכם מנחיל אתכם" שכאשר מישבים את הארץ אזי זוכים להמשך הכתוב "והניח לכם מכל אויביכם מסביב וישבתם בטח" אבל כאשר מחריבים את הארץ וכמו שעשו בדיוק לפני שנה שעקרו את תושבי גוש קטיף אזי לא זוכים לזה, וכפי שרואים עכשו קשר ישיר שעל ידי שהחזירו את גוש קטיף המחבלים התבצרו באותם מקומות ששם היו הישראלים והתחילו לסכן את תושבי הדרום עד לחטיפתו של גלעד שליט.

וגם במלחמת לבנון שרק עתה נגמרה, רואים את ההשפעה של עקירת הישובים שבזבזו על זה בליונים דולרים - שגם זה לא עזר הרבה לעקורים - במקום להכניס לצבא, ולא היה קורה מה שראינו עכשו בכל העיתונים שהצבא לא היה מוכן בכלל עד שגם אוכל ושתיה לא היה לחילים ויש כאלו שלא הגיע 30 שעות אוכל לפיהם פשוט צמו, וזה חוץ מזה שלא היה להם תחמושת ראויה לחילים ובפרט לחילי המילואים,

וגם לדעתי כולם צריכים לקחת אחריות על כל מה שקרה במלחמת לבנון מתחיל מהרמטכ"ל שמתחיל מפרשת המניות שזה מראה שראשו מונח יותר במניות במקום לעסוק בענינים של פיקוח נפש שרק שעתיים לפני כן נחטפו שני חילים ושמונה חילים נהרגו, ובמקום זה הוא עוסק במניות אשר על כן מובן האיך הוא ניהל את המלחמה ובדרך אגב זה אותו רמטכ"ל שעקר ישובים, וגם כמובן ראש הממשלה ושר הביטחון צריכים לקחת אחריות על כל מה שקרה במלחמה זו, ובפרט על הפרחת הצהרות שונים ומשונים שנראים כמו ילדים

ויה"ר שיקוים הפסוק שנאמר בהפטרה "כל כלי יוצר עליך לא יצלח וכל לשון תקום אתך ..." ומזה נבא לקיום היעוד שעוד בזמן הגלות יקוים "והניח לכם מכל אויביכם מסביב וישבתם בטח" ועד לגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו בקרוב ממש.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
ואיםה הוא היה כשביבי מסר את חברון?
כ"ו אב ה׳תשס״ו
זו לא חכמה להטיף לנו מוסר מאוסטרליה הרחוקה
3.
כל הכבוד
כ"ז אב ה׳תשס״ו
יישר כח לאתר שזיכה אותנו בר"ד של הגה"ח הנדבן וכו הרב יוסף יצחק גוטניק. אני מקווה שתמשיכו במעשה נפלא זה ומידי שבת תביאו לנו את דברי תורתו והגותו.
5.
גוטניק?
כ"ז אב ה׳תשס״ו
כבר לא שומעים ממנו עדיין איפה הוא מדוע אינו עושה את שליחותו לעינייני ארץ ישראל כמו אז"ביבי טוב(נזק) ליהודים" גוטניק אייכה?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.