מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשס״ו 20.08.2006

דיווח: בחורים ובחורות לא מבטלים לימודים בישראל

מעל 500 בחורים חב"דיים מחו"ל מתעקשים שלא לבטל את כוונתם לנסוע לישראל וללמוד בשנה הקרובה בישיבות חב"ד ברחבי הארץ, כך מדווח סוכנות הידיעות AP העולמית ■ "אם לא היינו נוסעים, זה היה שולח מסר של ייאוש", הסביר לוי שכטמן, בן 22 ממילוואקי שהולך ללמוד בישיבת "מעיינות" בירושלים ■ בנוסף, בנות חב"דיות מתכוונות ללמוד בסמינרים החב"דיים בישראל. "אנחנו לא חושבות על אפשרות אחרת", אמרה ל-COL אמא לבחורה שתלמד בסמינר בצפת  לסיפור המלא
דיווח: בחורים ובחורות לא מבטלים לימודים בישראל

מאז המלחמה בין ישראל ולבנון החלה ביולי, אמריקאים שהסתכלו על המזרח-התיכון כיעד תיירותי נאלצו לשקול מחדש: לנסוע או לא לנסוע. מאות אלפי טיסות בוטלו, אבל הרבה אחרים מתעקשים לבקר בישראל בתקופה הזו - תיירים, סטודנטים, יהודים דתיים ומספר נוצרים.

"אנשים שנוסעים לישראל מסיבות רוחניות לא מבטלים", אומרת הגב' בתיה פלוטש, סוכנת נסיעות ממנהטן שנולדה בישראל ומשפחה מתגוררת בצפון ישראל.

סוכנות הידיעות העולמית AP דיווח בשבוע שעבר כי "מעל 500 צעירים בגילאי קולג' ששייכים לתנועת ליובאוויטש היהודית האורתודוקסית ייחלו בחודש הקרוב ללמוד במספר ישיבות בישראל".

"אם אנחנו לא היינו נוסעים, המסר שהיינו שולחים היה אחד של ייאוש", אמר הת' לוי שכטמן, בן 22 ממילוואקי, שהולך ללמוד בשנה הקרובה בישיבת מעיינות של חב"ד בירושלים.

"העובדה שאנחנו הולכים לישראל מחזק את האנשים המקומיים שנאלצים לחיות כך ביומיום. זה מחזק את רוחם", שכטמן הוסיף לכתבת הסוכנות AP.

לא ברור אם הנתונים, 500 צעירים, כולל את הבנות הרבות שנוסעות לישראל לשנת לימודים בסמינרים החב"דיים, ענף משגשג בשנים האחרונות. מוסדות כאלה המיועדות לבנות אנ"ש פועלות ונפתחו בירושלים, צפת, לוד, קריית מלאכי ועוד.

"כמובן שבתי תיסע ללמוד בסמינר בשנה הבאה", עונה בהחלטיות אם חב"דית מקנדה שמתעתדת לשלוח את בתה לאחת הסמינרים בצפת.

"הם תצטרך להיזהר ואנחנו מצפות מההנהלה להתכונן למצבי סכנה, אבל אנחנו אפילו לא חושבים על אפשרות אחרת. הרבי אמר: אין מקום מוגן יותר מארץ-ישראל".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
go levi shechtman!!
כ"ו אב ה׳תשס״ו
Milwaukee supports you!
2.
"ענף משגשג"?
כ"ו אב ה׳תשס״ו
לא ברור לי אם לצורך שגשוג הענף ניתן לנצל את מענות קודש של הרבי. אולי במקרה שכזה מוטב שיתחנכו בסמינרים וב"ישיבות" באמריקה ואירופה.
חומר למחשבה!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.