מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשס״ו 20.08.2006

בקרוב: תקליט ניגוני הרבי 'בסגנון אותנטי'

בח"י אלול השנה, והתאריך נבחר בקפידה, ייצא לאור תקליט בכורה של ניגוני חב"ד המושרים בסגנונם האורגינלי על-ידי ר' מאיר ריבקין, 'בעל מנגן' חדש מפלורידה ■ "כאחד ששמע את הרבי מנגן את הלחנים האלה, רציתי לשמר את תבניתם ללא ייפויים מיותרים", הוא אומר בראיון ל-COL. ב"תנועות הרבי" מופיעות 14 ניגונים בליווי מוסיקלי של ר' זלמן גולדשטיין ■ בעבר, ריבקין הוציא לאור את ה"ופרצת ג'ורנל", התנסה ביהלומים ועסק בעבודת קבלנות ונדל"ן בניו-יורק עד שמתפללי "השול" בבל-הרבור הפצירו בו להתפתח מוסיקלית  לסיפור המלאלהאזנה לדגימה מתוך התקליט - לחצו כאן
בקרוב: תקליט ניגוני הרבי 'בסגנון אותנטי'

אחרי שניגוני חב"ד הפכו לנחלת הכלל עם הופעתם בחנויות המוסיקה החסידית הפופולרית, נרשמה בציבור החב"די התעניינות בחזרה למקורות - ניגונים המושרים בטונים האורגינלים כפי שנשמעו בהתוועדויות ובפי החסידים.

"כאחד ששמע את הרבי מנגן את הלחנים האלה, חשתי הכרה עמוקה לשמר את הניגונים האלה בתבניתם המקורי", מסביר ר' מאיר-שמחה ריבקין, חסיד חב"ד מפלורידה, שמפיק בימים אלו את תקליטו הראשון של 14 ניגוני חב"ד.

"השתדלתי לנגן את הניגונים ללא ייפויים מיותרים, לתת למאפיינים הנשמתיים ופנימיים של הניגונים להתבטאות בעצמם, ושהרוח והזוהר של הרבי יועבר למאזינים", הוא מוסיף.

התקליט הבכורה של ריבקין נושא את השם "תנועות הרבי" כשבאנגלית הוא נקרא "ביטויי הנפש". על הסידורים המוסיקליים הופקד ר' זלמן גולדשטיין, המוסיקאי החב"די מקראון-הייטס שהפיק את "חב"ד קלאסיקס".

ההקלטות נעשו באולפן בצפון מיאמי בפלורידה, ועבודת הערבול של הצלילים נעשו על-ידי איתן קנטור מ"היפר-סטודיו" במערב המפסטד בניו-יורק שעשה בעבר עבודות עבור שלמה קרליבך, מרדכי בן-דוד, יואל שרעבי ואחרים.

"תמיד התחברתי למוסיקה", מאיר ריבקין מעיד. אולם מעבר לחוויית חזנות ארעית בבית-הכנסת The Shul היוקרתי בבל-הרבור, הוא לא ניסה את כוחו באמנות היצירה הקולית.

כתבן, יהלומן וקבלן

הרזומה המקצועית די מגוונת. בשנות השבעים הוא החל לערוך את "ופרצת ג'ורנל", מגזין חב"די בשפה האנגלית שיצא לאור יותר מעשר שנים על-ידי צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית. "הפורמט האטרקטיבי, הדפים הצבעוניים והתוכן הביאו את ההיסטוריה העשירה של חב"ד, האידיאולוגיות מאחוריה והפעילות הרב-צדדית לציבור רחב שלא הגענו אליו", ריבקין אומר.

ר' מאיר המשיך כיהלומן ומשם עבר לנדל"ן. הוא בנה בתים ופיתח קרקעות בקינגס-פוינט, פייו טאונס, לונג-איילנד, בואו-פארק, ברוקלין ומרכז העיר ניו-יורק. ל-COL הוא מציין כי בנה ושיפץ את הבתים של מיודעינו מקראון-הייטס: יזם הנדל"ן המצליח ר' שעיה בוימלגרין (שהוא גם גיסו), שותפו לבנקאות ר' מאיר אייכלר, הזמר החסידי ר' אברהם פריד ור' יוסף זייקאן מ"יינות כתר".

הוא היה גם מעורב בעבודת הקבלנות של הרחבת מרכז חב"ד העולמי 770, קמפוס חמ"ש - המבנה הענק של בתי-הספר "בית רבקה" והבניין עבור הליובאוויטש ישיבה בקראון-הייטס.

לפני חמש שנים ריבקין עבר עם משפחתו להתעודד בביי הרבור איילנד בפלורידה וכאמור, התנסה שם בחזנות ב"שול" הנודע של השליח הרב שלום-בער ליפסקר. "חברים ומתפללים ב'שול' דחפו אותי להקליט את השירה שלי כדי לתת לקהל הרחב להתרגש מחוויית הנגינה", הוא מספר.

הסברים לניגונים

ער לסימליות, ר' מאיר מספר כי "תנועות הרבי" ייצא לאור בתאריך ח"י אלול, יום ההולדת של מייסד החסידות רבי ישראל בעל-שם-טוב ומייסד חסידות חב"ד האדמו"ר הזקן - "שהוא גם היה מלחין פורה של ניגונים עזים", הוא מציין. "התאריך שם דגש רב על החשיבות של השירה בעבודת הבורא".

עטיפת התקליט צבועה בשחור עם אותיות מוזהבות מובלטות, ובמרכזה תמונה של הרבי מהשנים הראשונות של הנשיאות כשעיניו החודרות מתבוננות ישר למצלמה (הגרפיקאי הוסיף גווני צבע לתצלום שהיה במקורו שחור-לבן). העטיפה מאפיינת במקצת את סגנון המוסיקה שריבקין מנסה לשווק: ישיר, אותנטי ופרזנטציה שלא זרה לרוח הזמן.

בעותק שנמסר למערכת COL, התקליט כולל חוברת קטנה בת 24 דפים שנותנת את הרקע ההיסטורי לכל ניגון והמשמעות של המילים עם תרגומים ותעתיקים. "החוברת מסובבת בעיקר על פירושים שהרבי עצמו נתן לניגונים כשהוא הציגם לציבור וניגנם בהתוועדויות", ריבקין מסביר.

ויש לו גם תכנונים לעתיד. הקלטה שנייה כבר בשלבים מתקדמים של הפקה, "הפרטים עוד יפורסמו בעזרת השם", הוא מבטיח.

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
האזנתי
כ"ו אב ה׳תשס״ו
ראשית, יפה מאוד. כל הכבוד על היוזמה והביצוע.

רציתי לציין את תמונתו ק של הרבי על מה שנראה ככריכת התקליט. מצמרר.
2.
Essence Of Chabad
כ"ו אב ה׳תשס״ו
Finally a masterpeice wortheness of formalating a true cultruall expirience;
Beutifull!!!!!
3.
Back to basics
כ"ז אב ה׳תשס״ו
Sometimes we try so hard to impress the outside world we forget that the most effective way is to keep it pure and simple
4.
יפה מאד - א ב ל
כ"ז אב ה׳תשס״ו
ווי האט מען ניט מורא "צופוצן" תמונה של הרבי?!

ובאוצה שעה לטעון שדיסק זה הוא דוקא נקי וטהור בלי קונצן?!

אתמהה!
5.
קול יפה מאוד!!
כ"ז אב ה׳תשס״ו
בשלוב עם תיזמורת נהדרת
7.
בוגר פרחי מיאמי
כ"ח אב ה׳תשס״ו
מענין אם בוגר פרחי מיאמי
8.
יפה מאוד
ל' אב ה׳תשס״ו
מקורי ומומלח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.