מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשס״ו 20.08.2006

'צעירי ליובאוויטש' שמרו על חום ההתקשרות

'ישיבת קיץ - צעירי ליובאוויטש' נערכה השנה זו השנה השישית אמנם "אין לבית המדרש בלא חידוש", לכן נבחר השנה קמפוס ישיבת 'ראדין' בנתניה למשכנם החדש של התמימים הצעירים מישיבות קטנות בארץ הקודש, שבחרו לשהות גם ב'בין הזמנים' באווירה ישיבתית – חסידית, ברוח של התקשרות לרבי ■ לצד הלימוד בתורת הנגלה, החסידות ובתורת כ"ק אדמו"ר, למדו השנה התמימים באופן מסודר את 'רשימות היומן' של הרבי, דבר ששימש יסוד וכניסה לעולם של 'חיים עם הרבי'   לסיפור המלא
'צעירי ליובאוויטש' שמרו על חום ההתקשרות
מדי יום ביומו זכו התמימים לשמוע סיפורים וחוויות מימי האור ב-770 מתקופות שונות ולחוש בעצמם מהי תפילה או התוועדות עם הרבי, ואת היוקר והמשמעות של "סתם" ראיית פני הקודש.

לאורך הקיץ ביקרו והתוועדו ב"ישיבה" המיוחדת (לפי סדר הופעתם) הרב יוסף גערליצקי, הרב יוסף יצחק חיטריק, הרב יוסף יצחק ליפקין, הרב צבי וילהלם, הרב עקיבא גולדשמיד והרב יעקב כ"ץ. כמו כן התקיימו התוועדויות מיוחדות ביומי דפגרא עם המשפיעים הרב אברהם ששונקין, הרב לוי וילימובסקי, הרב לימא וילהלם והרב מאיר אריה שמערלינג.

בנוסף לסיפורים וההתוועדויות אשר מחדירות אור וחיות חסידותיים בנפש ה"תמימים, תרים כל העת צוות המדריכים המסור – בחירי תלמידי ישיבות גדולות וטובי אברכי כוללי חב"ד ברחבי הארץ, אחר דרכים נוספות לחיזוק הרגש החסידי וההתקשרות לרבי. כך למשל נערכים חידונים ו"משחקי חברה" על אירועים, תאריכים ושמות מחיי הרבי ומחצרות קודשנו, וכהנה רבות.

"ישיבה" אמרנו, אך גם "קיץ": בהנהלת הישיבה שמו דגש גם על משחקי ספורט ברחבי הקמפוס, שכלל יציאה לבריכות וטיולים מחכימים. כמובן שכל "יציאה" מעין זו שימשה כצינור נוסף להפיץ את המעיינות חוצה, כך לדוגמא, בזכרונם של רבים מבין המבקרים בכותל המערבי ביום ראשון י"ט באב נחרט מראה הריקוד החסידי ברחבת הכותל במנגינת "עוצו עצה" שסחף אחריו המונים שהיו במקום והצטרפו לריקוד.

בראש הצוות עומדים המנהל ר' מנחם מענדל קנלסקי, משפיע בישיבת תות"ל קריית גת, והרה"ת יוסף יצחק בלוי מישיבת "צעירי השלוחים" אשר עמד בראש מערך הלימודים בישיבה. כמשגיח משמש הת' הנעלה ירחמיאל גורליק מהתלמידים השלוחים בישיבת תות"ל בקרית גת. וצוות המדריכים שכולל תלמידי ישיבות מתות"ל המרכזית בכפר חב"ד, מגדל העמק וקריית גת.

*

ממכתבו של הר"ר י.ג. מדרום הארץ להנהלת הישיבה: "שהותו של בני שי' ב'צעירי ליובאוויטש' נותנת לו את התנופה והעידוד ללימודו בישיבה לאורך כל השנה. אין לתאר את הלהט החסידי עימו הוא חוזר הביתה לאחר שבועיים אלו בישיבת הקיץ. ברצוני להודות במיוחד על ההתוועדויות מידי ערב עם ה'משפיעים', חסידים ואנשי-מעשה, שנותנים את הטון הנכון ואת יסודות ההתקשרות האמיתית לרבי נשיא דורנו".
לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
11 תגובות
1.
קרדיט ?
כ"ו אב ה׳תשס״ו
למנהל הישיבת קיץ הרב מנחם מענדל קנלסקי שעובד קשה מאוד להצלחתו של המפעל החשוב הזה.
2.
רואים את ה
כ"ו אב ה׳תשס״ו
חסידיש-קיט

כל הכבוד!
3.
לוי ברוק אשריך!
כ"ו אב ה׳תשס״ו
יישר כח לר מענדי קנלסקי על מפעל האדיר זה
אשריו
4.
הרגשה של תמים
כ"ו אב ה׳תשס״ו
יותר מדי "ישות" היתה פה!
5.
מתגעגע לישיבית קיץ
כ"ו אב ה׳תשס״ו
אני כבר מחכה לשנה הבאה רק בגלל הישיבת קיץ שום ישות ושום בתיח היה חבל"ז
6.
מתגעגע לישיבית קיץ
כ"ו אב ה׳תשס״ו
אני כבר מחכה לשנה הבאה רק בגלל הישיבת קיץ שום ישות ושום בתיח היה חבל"ז
7.
למי שדיבר על ישות
כ"ו אב ה׳תשס״ו
הייתי בישיבת קיץ לפני כמה שנים.

יש גאוות יחידה, יש ידיעה שאנחנו עשינו צעד נכון ובחרנו מסגרת רצויה לבלות בה את ימי החופש, יש ידיעה שהרבי לא היה מרוצה מהעברת ימים אלה לבטלה, יש ידיעה שישבנו ולמדנו, התוועדנו ראינו ושמענו פארבריינגענס של הרבי, שיצאנו מהישיבת קיץ מחוזקים משבועיים של ניצול הזמן ואהבה טהורה וחסידית לכ"ק אדמו"ר.

שבועיים בהם חיינו עם הרבי במידה מסויימת אפילו יותר מכל השנה. לא הייתי קורה לזה ישות. אדרבה, ישות זה יש. היה פה התמסרות של תמימים לתורתו של ה, נגלה וחסידות בזמנם הפנוי, היתה תשוקה לשמיעת עוד סיפור ועוד הנהגת קודש מבית רבינו, שבת אחים גם יחד באווירה חסידית בלתי נשכחת מתוך געגועים עצומים וציפייה להתראות עם הרבי.

אפשר לזלזל בכל דבר, אין דבר יותר קל מזה. אפשר אבל גם לראות את העוצמה ואת הנחת רוח לרבי שאותם תמימים עשו ויעשו כתוצאה מהזמן הזה.

אני מפחד שכל המלגלגים למיניהם פשוט מקנאים בגודל ההצלחה של הישיבת קיץ זו השנה השישית ברציפות, ובעצם למה לקנאות ? אפשר פשוט לקחת חלק לבוא וליהנות, לראות שב"ה ליובאוויטש משגשגת .
אותם מקנאים הם אותם אלה שכביכול מתהדרים בענווה כ"כ שקרית, לפעמים הם גם מהסוג הנחיתי של הצפתים שכל דבר שרק מריח רצינות ואמת חסידית גורמת להם לפחד. הם אוהבים להרגיש ולחשוב שאנחנו לא תנועה שצריכה להתגאות אלא תנועה שצריכה להתבזות והעיקר למצוא חן. ובכן שידעו להם אותם המשחיסטים שב"ה זכינו ויש גם צעירים נפלאים שאוהבים את הרבי אהבת בן יחיד. והם אלה שמוצאים חן באמת.
ו
אכן, בזה אנו מתגאים אשרינו מה טוב חלקנו שזכינו להיות מיושבי בית המדרש ולא מיושבי קרנות, מה נעים גורלנו שאנו גורמים קידוש שם רבינו וחס ושלום לא וכו
וקווי ה יחליפו כח, הלוואי ונזכה על ידי כל פעולה שלנו לזרז את ביאתו ונזכה זעהן זיך מיטן רבין א למטה מעשרה טפחים במהרה בימינו ,

א.א.א.
8.
כנראה הידיעה עודכנה לפני היום האחרון!
כ"ו אב ה׳תשס״ו
ולכן השמיטו-בטעות- את ביקורו של הרב מנחם וולפא אשר ריתק שעה ארוכה את תלמידי התמימים בסיפוריו וחויותיו מחצר הרבי, ומקשריו עם הרבי בקשר לניהול מןסדות חב"ד נתניה.
9.
ירחמיאל???
כ"ו אב ה׳תשס״ו
מה... אתה... עושה... שם???
10.
ל-7
כ"ו אב ה׳תשס״ו
אולי הם "חיצונים"
אתה רוצה להגיד שבאמת יש להם אהבה לרבי?
"געגועים עצומים וציפיה להתראות עם הרבי"
שיפסיקו לעשות לו "נחת" ויתחילו לעשות מה שביקש
יותר מבצעים ב"בין הזמנים"
לא לעבור על "הגזרה"
היה מותר להזכיר שם משהו בעניני גאומ"ש?
11.
איך שכחתם
כ"ו אב ה׳תשס״ו
בשבת התוועד הרה"ח ר מיכאל טייב שדיבר מכל ליבו על מה שהרבי מרגיש היום לאחר ההסתלקות וכו

היה מדהים!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.