מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשס״ו 18.08.2006

מחפשים נשמות ונמנעים מפוליטיקה

שני 'רבנים צעירים' הגיעו בתחילת השבוע לרגינה, מחוז ונהר בקנדה, והודיעו כי הם נמצאים במסע חיפוש אחר נשמות יהודיות. הם נעזרים בספר הטלפונים המקומי: "שמות משפחה כמו לוי וכהן זה טיפ טוב". הת' שאול גולדמן והת' ברוך כהן מפיצים את מסר השלום והתקווה מטעם 'מרכז השליחות' ונמנעים מלדבר על פוליטיקה, אולם אינם מהססים להכריז על תמיכתם בישראל  לסיפור המלא
מחפשים נשמות ונמנעים מפוליטיקה

שני רבנים צעירים ביקרו השבוע ברגינה, קנדה, להפיץ את מסר הדת והשלום לחברי הקהילה היהודית הקטנה בעיר, כך דיווח העיתון המקומי "לידר פוסט".

הת' שאול גולדמן והת' ברוך כהן, שניהם בני 22 ותושבי ניו-יורק, הגיעו לרגינה כחלק ממסע הפצת יהדות בססקצ'וון, מחוז ונהר בקנדה. השניים שהוסמכו לרבנות בתחילת השנה מתכוונים להישאר באזור כעשרה ימים לעזור ליהודים מקומיים לגלות מחדש את מורשתם.

"לכולם יש נשמה ומי אנחנו שנשפוט באיזה מצב הם נמצאים", כהן צוטט בעיתון. "לכל אחד יש את האתגרים שלו בחיים והרעיון הוא להדגיש את החיוביות".

כהן וגולדמן מצטרפים לבחורי חב"ד ("רבנים צעירים") העושים את הקיץ בקרב קהילות קטנות מטעם 'מרכז שליחות' - תוכנית ההפצה בחודשי הקיץ מטעם המרכז-לענייני-חינוך של חב"ד בניו-יורק.

וללא פוליטיקה

מאז בואם לרגינה, השניים עסקו בהרמת טלפונים ל-300 היהודים באזור ותיאמו ביקורי-בית. "ספר הטלפונים הוא לעיתים דרך טובה למצוא אנשים. שמות משפחה כמו גולדמן, לוי או כהן יכולים להיות טיפ טוב", כהן צחק.

לכל בית הם מגיעים עם מזוודה מלאה בקלטות וידיאו, עלונים, נרות שבת, מזוזות, תפילין וספרי קודש שאין למצוא בחנויות הספרים של רגינה.

הם גם נשאלים על המצב במזרח-התיכון. "אנחנו אומרים לאנשים להוסיף במעשים טובים ובמצוות שה' ציווה לנו כדי לעשות את העולם למקום טוב יותר", גולדמן אמר.

אולם הם מדגישים כי הם מנסים להימנע משיחות פוליטיות, אפילו שהם מזדהים עם ישראל. "אנחנו צריכים לחנך ולהעביר את מסר התקווה והשלום כדי שכולם יוכלו לחיות יחד", כהן הוסיף.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אמהל
כ"ד אב ה׳תשס״ו
אוי מה היה לנו.
פעם לבשו כובע בחבד.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.