מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשס״ו 18.08.2006

ערב הצדעה לשלוחי חב"ד במדינות חבר העמים

אמש נפתח בירושלים כנס שלוחי חב"ד למדינת חבר העמים. מכל מדינות חבר העמים הם הגיעו לכאן, מרוסיה, אוזבקיסטן, קירגיסטן, אזרבייג'ן, ארמניה, גרוזיה, קזחסטן, אוקראינה, יחד הם מהווים את צבא השלוחים של הרבי בחבר העמים, יוצרים את המהפכה הבלתי נתפסת  לגלריית תמונות ולסיפור המלא
ערב הצדעה לשלוחי חב
(צילום: ישראל ברדוגו)
באירוע נטלו חלק הרבנים הראשיים לישראל הרב שלמה עמאר, הרב יונה מצגר, הנגיד יו"ר קרן 'אור אבנר חב"ד' ונשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים ר' לוי לבייב, רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, רבה של אוקראינה הרב עזריאל חייקין, מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, מד"א כפר חב"ד והורה לשלוחים הרב מרדכי שמואל אשכנזי, רב קהילת חב"ד בלוד הרב ברוך בועז יורקוביץ', משפיעים, ראשי ישיבות, רבנים, ומאות שלוחים והוריהם, מנכ"ל קרן 'אור אבנר' הרב דוד מונדשיין, אישי ציבור ועסקנים.

את מלאכת ההנחייה נטל עם פתיחתו של האירוע השליח ורבה של דונייצק הרב פנחס וישצקי.

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי שלמה עמאר שליט"א הקדיש דברים למנהיגותו של הרבי. "הרבי ידע ברוח קודשו את מה שדורנו צריך. הקב"ה נתן לרבי חכמה להנהיג את הדור. כאשר מתבוננים במעשיו ובפעולותיו של הרבי אנו עומדים נדהמים שזכינו בדורנו לאדם כזה. הוא לא אדם הוא מלאך ה' ממש.

אחד מפעולותיו הגדולות ביותר של הרבי היה מפעל השליחות ההולך ומתעצם, הולך וגדל. הקב"ה נטע בדורנו גם אנשי אמונה שמקדישים מאונם ומהונם להחזקת ומימון הפעילות, כמו ר' לוי לבייב".

על מסך הוידיאו הוקרנו ברכות מאת יו"ר המרכז לעניני חינוך הרב יהודה קרינסקי, איש המרכז לעניני חינוך הרב משה קוטלרסקי, מזכירו של הרבי הרב יהודה לייב גרונר, שברכו, כל אחד בשפתו, את ר' לוי לבייב ליום הולדתו. קטעי וידיאו קצרים הוקרנו גם מאת הרב לאזאר, הרב משה מוסקוביץ' מחרקוב והרב אברהם וולף מאודסה.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי יונה מצגר שליט"א בחר להקדיש את דבריו לפעילות השלוחים ופעילות החסד של ר' לוי. "הפעילות בחבר העמים היא כמו שעון מעורר שהעיר את יהדות הדממה, לאחר שבעים שנות רדיפה קומוניסטית", אמר הרב מצגר. "י"ד אלף תלמידים לומדים במוסדות החינוך בחבר העמים, שהם ממש בבחינת היד החזקה".

הרב מצגר המשיך: "מי שתומך בפעילות הזו הוא ר' לוי לבייב, שמלמד מעל כל בימה, את כל עשירי העולם, כיצד יש לתת צדקה. הוא מספר לכולם כיצד הוא נותן, וככל שהוא נותן, ה' נותן לו יותר".

עם תום קטע וידיאו מיוחד על משפחה של שליחות, הופיעו על גבי הבמה משפחת זקלס כאשר השליח הרב שניאור זלמן זקלס, נשא דברים בשם השלוחים, והעניק לר' לוי שי מיוחד, אלבום מהודר "מי ארמיא אדמורא" (הצבא של הרבי), המאגד בתוכו את תמונותיהם של כל השלוחים, בני משפחותיהם, מוסדות הקהילה ומוסדות החינוך, בספר עב כרס, מהודר ומרהיב, שהעותק הראשון שלו הוגש לר' לוי, ויחולק במהלך ימי הכינוס כתשורה.

אורח מיוחד שהגיע לכינוס זה הוא מזכירו של הרבי הרב בנימין הלוי קליין. "אין לי ספק", אמר הרב קליין, "שהרבי רואה אותנו, והוא נמצא אתנו כל הזמן, כי רואים במוחש את הצלחת השליחות".

אל הבמה הוזמן יו"ר וועד השלוחים בחבר העמים, יו"ר אגודת הרבנים של רוסיה ורבה הראשי של רוסיה השליח הרב בערל לאזאר לשאת דברי ברכה. "יהודי רוסיה כבר לא יתומים", פתח הרב לאזאר את דבריו, "קרה לנו הנס הגדול ביותר של דורנו, כאשר יהדות רוסיה קמה לתחיה. זה לא קל להחיות 500 קהילות במדינה רגילה, וכל שכן לא במדינה כמו רוסיה.

ב"ה זכינו אשר בתמיכתו של ר' לוי לבייב, לכל בני ישראל היה אור, אור אבנר, במושבותם". הרב לאזאר המשיך ותיאר בהתרגשות את המהפכה הגדולה בחבר העמים, והדהים את הקהל כאשר נקב במספרים מדהימים: "זכינו במהלך חמש עשרה השנים האחרונות לגעת במיליון יהודים ואף יותר, לפעול עמם ולהביא להם יהדות ואת דבר הרבי".

למשא המרכזי של הערב ניגש הנגיד החסידי, המממן מזה יותר מעשור שנים ומלווה מקרוב את תחיית הקהילות היהודיות בחבר העמים ומאות מוסדות החינוך, ר' לוי לבייב, המציין יום הולדת יובל בימים אלה. ר' לוי בחר לפתוח את דבריו ולערוך הקבלה בין צבא השלוחים לבין החזית בלבנון. "כולנו ראינו בימים אלה את המראות הקשים של הלחימה בלבנון. ראינו הורים מודאגים שולחים את הילדים שלהם לחזית, מודאגים מה קורה עם הילד.

כאשר אני רואה את הורי השלוחים, ששולחים את ילדיהם לחזית ממש, אני מבין שלולא החינוך הזה לשליחות לא היה גודל צבא נפלא שכזה. אין כאן מילואימניקים שמתלוננים על חוסר באוכל או בשתייה, אלא חיילים אמיתיים שלא מפחדים משום קושי ויוצאים לחזית. את ה"כל הכבוד" תשמרו לא לי, ולא רק לשלוחים אלא בעיקר להורי השלוחים.

אין לי ספק שאם לצה"ל הייתה לוגיסטיקה כמו לשלוחים בחבר העמים, המצב בישראל היה הרבה יותר טוב", חתם ר' לוי את שלב זה של נאומו".

לאחר מכן הופיע על המרקע תומך נוסף ושותף לכל הפעילות הברוכה של שלוחי חב"ד בחבר העמים ובעולם כולו, מר ג'ורג' ראהר, שניצל את ההזדמנות לברך את ר' לוי. מר ראהר אמר כי הוא גאה להיות שותף לעשייה של השלוחים, אותה הגדיר "אחי וחברי", וסיים: "יהי רצון שנמשיך יחד את העשייה לחמישים שנים נוספות".

את הבאנקעט המרגש חתם מעמד ה'רול קול' בו הוכרזו שמות הערים ושמות השלוחים בכל עיר ברחבי חבר העמים, כאשר על המסך הוקרנו המבנים והמוסדות שתחת אותו שליח.
לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
10 תגובות
1.
חב"ד?
כ"ד אב ה׳תשס״ו
יש גם שלוחי חב"ד בחבר העמים שהם לא תחת אור אבנר שלא הוזמנו וא"כ זה שלוחי אוןר אבנר ולא כל שלוחי חב"ד כמו שכתוב בכתבה
2.
היה מדהים
כ"ד אב ה׳תשס״ו
יוסי פלס יישר כח עצום על כל האירגון של הערב. איך אמר ר לבייב "חברות הפקה גדולות לא היו מגיעים לרמת הפקה כזו מוצלחת..."
יש לך את זה...
5.
כל הכבוד
כ"ד אב ה׳תשס״ו
למארגנים ובינהם שמוליק אוירכמן
ישר כוח
שליח
6.
משפחת זקלס על הגובה
כ"ד אב ה׳תשס״ו
אין מילים
אתם
7.
שניאור סגל יפה לך!!
כ"ד אב ה׳תשס״ו
שתי פסיעות מלבייב בקרוב תהיה קרוב יותר ואז......
בהצלחה אוהבים אותך ניו יורק
8.
הרב אלטהויז
כ"ד אב ה׳תשס״ו
ישר כח המשך לעשות חיל ולעזור לכולם כמו שאתה תמיד עושה ובמאור פנים
10.
הרב איציק גורליק המוכשר!
כ"ה אב ה׳תשס״ו
הצלחת לרגש את כולם עד דמעות בערב זה
עם רעיונותיך הברוכים..
שתמשיך לתת מכשרונותיך
וראה הצלחות במעשי ידיך.
11.
shneor segal ha che
כ"ו אב ה׳תשס״ו
ein aleicha ba olam
ohavim otcha
yuda
los angeles
california
12.
הרב מאיר ברוק - אתה ע-נ-ק
כ"ו אב ה׳תשס״ו
השירים שלך שהושמעו בערב היו מ-ד-ה-י-מ-י-ם!!!!!!!!

נ.ב. שמעתי שצריך לצאת דיסק שלך - אנו מחכים לו בכליון עיניים!!!

שלך - מעריצים נלהבים!
13.
הרב מאיר ברוק -מבאקו
כ"ו אב ה׳תשס״ו
השילוב שלך ביחד עם מקהלת הילדים מאוד מרגש. שמעתי שאוטוטו יוצא דיסק עם שירים שחיברת ומנגינות שהלחנת.אני מחכה כבר בכליון עיניים. מאחלים לך הצלחה!ממעריצים אוהבים!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.