מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשס״ו 16.08.2006

השליח לא משוכנע: "הפסקת האש - טעות קשה"

הרב משה ששונקין מנהל בית-חב"ד במטולה רואה מחלון ביתו את המוצבים של החיזבאללה ושומע את הפיצוצים מקרוב ■ במהלך המלחמה הוא קיים פעילות רבת-היקף עם החיילים בשטח ■ הפסקת האש, מדאיגה את הרב ששונקין. "הרבי אמר מספר פעמים שאם לא יפסיקו את הטרור זה לא יביא ניצחון ■ לסיפור המלא
השליח לא משוכנע:
הרב ששונקין מחלק אריזות שי לחיילים
הרב משה ששונקין מנהל בית-חב"ד במטולה מתגורר על אחד ההרים בהיר שממולו ממוקם כפר לבנוני, בו נמצאים עשרות מוצבים של החיזבאללה שעד לפני שש שנים היו שייכים לצה"ל. ימים מספר לאחר שפרצה המלחמה, הוא עזב את העיר אך במקביל היה מקיים בה פעילות. "לא הייתי ישן בעיר", הוא מספר ל-COL. "רעמי הפיצוצים היו קרובים מתמיד והדבר היה בבחינת סכנת נפשות כפשוטו.

"מידי יום הייתי חוזר לעיר ומקיים 'מבצע תפילין' עם חיילי צה"ל ואף רושם אותם לאות בספר-התורה". בתחילת השבוע חילק לחיילים חבילות שי אותם תרמו ילדים מרומא באמצעות השליח הרב חזן כשאליו נלווה הרב בכר ועוד מספר בחורים.

"ראינו טנקים שועטים לעבר לבנון", הוא מספר, "והם ביקשו מאיתנו לתפוס מחסה כי החיזבאללה לא ינצור את נשקו עד להפסקת האש אם תהיה. לעבר קיבלתי מהרב חזן מרומא רצו לתת לחיילים שי נסענו לשם למטולה יצאנו עם הרב חיים בכר שליח בגבעת זאב הביא איתו שני טנדרים ועוד 6 חבר'ה שעזרו לנו במבצע הזה".

הפסקת האש, מדאיגה את הרב ששונקין. "הרבי אמר מספר פעמים שאם לא יפסיקו את הטרור - זה לא דבר טוב. כל דבר של ביניים זה לא ניצחון. אני שומע גם קולות של תושבי העיר שלמרות שספגו קטיושות לאורך החודש האחרון, הם רוצים שצה"ל יגמור את החיזבאללה.

הרב ששונקין נמצא כבר 16 שנה בשליחות במטולה, אך זו התקופה הכי קשה בעיר, כדבריו: "אני לא זוכר מצב כל-כך קשה שנמשך הרבה זמן במטולה", הוא אומר.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
למשה השליח
כ"ב אב ה׳תשס״ו
עלה והצלח,
מידיד בצפון
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.