מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשס״ו 16.08.2006

פרלמן התרגש למראה הרבנים ורקד עם החניכים

קעמפ 'גן ישראל' בפארקסוויל בניו-יורק לבש חג ביום ראשון האחרון לרגל סיום וכתיבת "ספר-תורה גלובלי" לזכות כל הקעמפים החב"דיים בעולם עם מלאות יובל להתייסדות ■ במעמד השתתפו 40 הרבנים, ראשי-הישיבות והמשפיעים שהגיעו ל"ירחי כלה העולמי". הם כובדו בכתיבת האותיות האחרונות ואמירת "אתה הראת" ■ המיליארדר היהודי רונלד פרלמן נחת עם מסוקו וניגש אישית ללחוץ יד לכל הרבנים ורקד הקפות עם הילדים. "הביקור שלי בגן ישראל הוא השיא בקיץ שלי", אמר ■ לדיווח מלא וגלריית תמונות
פרלמן התרגש למראה הרבנים ורקד עם החניכים

ארבעה ימים ספוגים בלימוד התורה הקדושה הגיעו לסיומם בכתיבת ספר-תורה. ולכל זאת נוספה נוכחותם של ארבעים לומדי תורה, אישים שכל עניינם ומעיינתם הוא ללמוד וללמד, שתורתם היא באמת אומנתם. המשתתפים, מבוגרים וצעירים, הרגישו אווירה מלאת הוד והדר כיאה לכבוד התורה.

מעמד הכנסת ספר-תורה שנערך ביום ראשון השבוע בקריית 'גן ישראל' בפארקסוויל, בהרי הקטסקילס של ניו-יורק חתם את "ירחי כלה העולמי" - הכנס התורני השנתי של ליובאוויטש - שקיבצה השנה 50 רבנים, ראשי ישיבות ומשפיעים בישיבות חב"ד המובילות בעולם.

"כתיבת תורה גלובלי" נכתב באנגלית בשלט המאיר עיניים. האירוע שילב בין סיום ספר-תורה שהחל להיכתב לפני שנה והתחלת כתיבת ספר חדש לרגל שנת היובל להתייסדות 'גן ישראל' על-ידי הרבי. הספר החדש הוקדש לזכות 50 אלף חניכי מחנות הקיץ והדיי קעמפ'ס של חב"ד שפעלו בקיץ האחרון ברחבי העולם.

מול הבמה, על הדשא הירקרק ושמים כחולים מעליהם, ישבו חניכי הקעמפ לבושים בחולצות עם "לוגו היובל" וצפו ברבנים הכותבים את האותיות האחרונות. דקות מאוחר יותר הרבנים יכובדו להקריא כנהוג את הפסוקים של "אתה הראת" וללוות את ספר-תורה לבית-הכנסת הגדול בקעמפ, שם ירקדו בהקפות עם החניכים ואנשי הצוות הנרגשים.

ביקורו של המיליארדר

תקופה מה לאחר שהאירוע החל זמזם מסוק בשמי הקעמפ ומשם יצא רונלד (ארי) פרלמן, המיליארדר היהודי מניו-יורק זכה לכינוי "השותף שלי" מאת הרבי. הוא הגיע ממעון הסופשבוע שלו בעיירת הנופש המפטונס בלונג-איילנד יחד עם חתנו הצעיר גדעון, שליח חב"ד המקומי הרב לייבל בוימגרטן ובנו.

עם רדתו מהמסוק הם התקבל בחיבוק על-ידי רבו, משפיעו וידידו השליח הרב אברהם שם-טוב, יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד העולמית והעומד בראש 'גן ישראל'. השניים מכירים עוד מפילדלפיה, שם הרב שם-טוב משמש כשליח ראשי ופרלמן גדל בצעירותו. פרלמן מתחיל את היום שלו בשיחת טלפון לרב שם-טוב, אם זה ממשרדו בניו-יורק או מחופשתו באיים הקריבים, ומקשיב לדבר תורה קצר על פרשת השבוע.

השניים היו מעורבים בפרוייקטים שהרבי עודד כמו "קרן כלל ישראל" והקמת קמפוס חמ"ש המפואר לבתי-הספר "בית רבקה" בקראון-הייטס, ובאחרונה בסיוע לישיבת "תומכי תמימים המרכזית" בכפר-חב"ד והקצבת משאבים לזוגות צעירים היוצאים בשליחות.

בכניסתו לקעמפ הוא צפה במפת הקעמפים בעולם ובדגם מיניאטורי של 'גן ישראל' בפארקסוויל. פרלמן ששמע רבות על ה"ירחי כלה" והרבנים הגאונים של ליובאוויטש התרגש למראם ומיהר לגשת וללחוץ יד לכל רב ולהחליף מספר מילים. הרבנים השיבו לו בחמימות והרימו יחדיו כוסית 'לחיים' לרפואת אביו ואיחלו שימשיך לתמוך במוסדות תורה וחסד. נוספה גם ברכה לשלום יהודי ארץ-הקודש בשעתם הקשה.

זוהי הקיץ השלישי ברציפות שהוא מבקר ב"גן ישראל" ובדבריו הקצרים בפני הקהל, פרלמן אמר לחניכים כי ביקוריו בקעמפ הם "השיא של הקיץ שלי".


עוד בנושא:

+ לציפייה בסרטון מנחיתת המסוק - לחצו כאן

+ סיור מקדים במסוק לקראת החגיגה בפארקסוויל
+ רונלד פרלמן יעזור 'להתחיל שלוחים חדשים'
+ פרלמן בראש אלי הון בדינר ל'בית רבקה'
+ תשס"ה: פרלמן ביקר ב"קעמפ של הרבי"
+ רוני פרלמן ביקר באהל הרבי לג' תמוז
+ תשס"ג: שותף הרבי ביקר בקעמפ של הרבי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.