מערכת COL | יום כ' אב ה׳תשס״ו 14.08.2006

שליח חב"ד בגן-נר ספד ללוחם צה"ל שנהרג

24 חיילים נהרגו בקרבות הקשים בדרום לבנון במהלך השבת האחרונה ובניהם סמל יוסי אביטבול הי"ד מהיישוב גן-נר ■ יוסי, למד בילדותו בבית-הספר של חב"ד בעיר והיה בקשר טוב עם בית-חב"ד בהנהלת יבדלחט"א הרב אבשלום קיל ■ "יוסי היה דמות שהקרינה על היישוב", ספד הרב קיל במהלך ההלוויה ■ לסיפור המלא
שליח חב
חיילי צה''ל לאחר הפסקת אש צילום: אי-פי. משמאל: סמל יוסף אביטבול
24 חיילים נהרגו בקרבות הקשים בדרום לבנון במהלך השבת, מהם חמישה בהתרסקות מסוק מעל שמי דרום לבנון. סמל יוסי אביטבול, בן 20 נולד בבית שאן. לפני עשר שנים עבר עם בני משפחתו להתגורר ביישוב גן-נר למרגלות הגלבוע.

יוסי נכנס לכיתה ה' בבית-הספר של חב"ד. אחד מחבריו ללימודים, הת' ישראל קיל בנו של מנהל בית-חב"ד הרב אבשלום קיל מספר ל-COL: "יוסי היה בחור שקט, צנוע. ניהלתי עימו שיחות רבות. כשסיימנו את הלימודים בבית-הספר הוא אמר לי שהוא מעוניין ללכת ללמוד בישיבת חב"ד, אך בסופו-של-דבר, זה לא יצא אל הפועל.

"לפני כשנה הוא הלך להתגייס ולפני שבועיים הוא נפצע ובירך 'הגומל' בבית-חב"ד. ימים ספורים לאחר-מכן הוא חזר ליחידה שלו שספגה הרבה הרוגים ואתמול הוא היה אחד הקורבנות. יוסי היה טיפוס של לוחם וצנוע גם יחד. כולו היה חדור במוטיבציה ללחימה מול האויב הרצחני".

במהלך הלוויתו שהתקיימה אתמול (ראשון) בגן-נר ספד לו מנהל בית-חב"ד הרב קיל שסיפר על יוסי ועל אישיותו המיוחדת. "יוסי היה דמות שהקרינה על היישוב", אמר הרב קיל, "הוא היה מופנם וביישן ונתן דוגמה חיה לכל אחיו".

לאחר שסיים את מסלול האימונים הוא נכנס ללבנון. לפני כשבוע הוא נפצע באורח קל ואושפז בבית-הרפואה 'זיו' בצפת, אך עד מהרה בחר לחזור לחבריו ביחידה. "הוא רצה לחזור כמה שיותר מהר לחברים שלו שנלחמים בלבנון. יוסי שירת שנתיים בצבא והוא רק רצה לתרום למדינה, זה מה שהוא רצה וזה מה שהוא חשב שצריך לעשות. הוא היה מרוצה מהשירות הצבאי, היו לו שם חברים טובים. ההורים שלו ידעו שהוא בלבנון ודאגו לו מאוד", סיפר הדוד.

בני משפחה וחברים של יוסי תיארו אותו כבחור אצילי, שקט שסייע להוריו ולאחיו הקטנים, להם הוא היה כמו אבא קטן. "הוא בחור ביישן וצנוע, שירת את המדינה ואפילו קיבל תעודת הצטיינות על היותו לוחם", אמר בן מוחה.

יוסי עצמו חבש כיפה שחורה, אך לדברי בני המשפחה הדבר לא מנע ממנו לשרת בצבא וגם לשמור על הדת. יוסי הוא הבן הבכור במשפחה. השאיר אחריו הורים ניסים ויפה ושישה אחים ואחיות: אסתר, אשר, מעיין, אוריה, יונתן ותמר. מדובר בחלל הראשון של היישוב שהוקם לפני 21 שנה. כאמור, אתמול (ראשון) בשעה 17:00 הוא הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בעפולה.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
משתתפים איתך בכאב.
כ"א אב ה׳תשס״ו
ישרוליק אני סומך עליך.
חבר מאילת
2.
טוב לראות אותך
כ"ו אב ה׳תשס״ו
ישרוליק סוף סוף שומעים ממך משהו רק חבל שזה במקרה מצער.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.