מערכת COL | יום י"ט אב ה׳תשס״ו 13.08.2006

מאמר מליובאוויטש בפרסום ראשון

לקראת ש"פ שופטים, ב' אלול - יצא לאור בפעם הראשונה מכתי"ק על ידי מערכת "אוצר החסידים" מאמר ד"ה אני אל אלקים אקרא, שאמרו כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ ביום ג', כ"ח מנחם-אב (כקביעות שנה זו) בליובאוויטש. יש לציין שזהו המאמר היחיד, הידוע לעת-עתה, שאמר כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ בעיר ליובאוויטש. המאמר הוא תדפיס מתוך ספר המאמרים תרפ"ב שמכינים לדפוס בימים אלו. בשולי הגליון באו מראה מקומות וציונים שנערכו ע"י הרב אהרן לייב רסקין. המאמר נדפס לזכות הנגיד ר' לוי הלוי שי' לבייב בקשר עם יום הולדתו החמישים לאריכות ימים ושנים טובות. להורדת המאמר לחץ כאן.
מאמר מליובאוויטש בפרסום ראשון
בנספח למאמר מובא:
ע"ד ביקורו של רבינו בליובאוויטש ואמירת מאמר זה – ראה אגרות-קודש שלו חלק א ע' שכו ואילך:
"וכאשר הייתי שם [בליובאוויטש] בקיץ תרפ"ב נבהלתי על המחזה השמם ר"ל". "בהזאל הגדול הי' הטיאטער העירוני, חדר הוד כ"ק אאמו"ר הרה"ק זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע - בית המשפט, בחדרי הוד כ"ק אאזמו"ר הרה"ק זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע, ועד ההנהגה העירונית, בחדרי, בית הפקידות העירוני, ובהבית חומה בית הספר העירוני, ונשרף הכל, הביהמ"ד עם כל הס"ת, והשוק עם הרבה רחובות". "האוהל הק' הוא נחרב, הבהמ"ד אין שם, והנכרים גנבו את כתלי הגדר והנר תמיד כובָה, ואין איש בא לשם, רק עשו חפירה סביב הביה"ק, ובדעתי בעזרתו ית' להשתדל בזה, אמנם דרוש הוצאה מרובה".

וברשימות הר"י דזייקאבסאן (זכרון לבני ישראל ע' פז ואילך):
"נתפשטה השמועה אשר כ"ק אדמו"ר נבג"מ יהי' בער"ח אלול על אהלי האדמו"ר בליובאוויטש . . תיכף באתי בכתובים עם אנ"ש שדרו אז בליובאוויטש . . ובקשתי מהם שכשיתאמת הדבר יודיעוני ע"י טלגרם.
ביום כ"ח מנ"א שעה 11 בוקר קבלתי טלגרם מהם אשר כ"ק אדמו"ר יבוא על ער"ח אלול לליובאוויטש . . יצאנו במסלת הברזל מהומיל לליובאוויטש . . אני, הת' ר' שמואל פויזנער . . ר' זלמן חסדן שו"ב, ר' דובער באבראוו מלמד ור' אברהם קצנלסון . . באנו לקראסניא בער"ח אלול בשעה התשיעית בוקר.
כשיצאנו מן הרכבת והנה כ"ק אדמו"ר נבג"מ עומד נשען על כותל הבית נתיבות כנגדנו. נגשנו קרוב וכ"ק אדמו"ר נבג"מ נתן שלום לר' זלמן שו"ב, לר' אברהם קצנלסון ולר' דובער באבראוו, ושאל אותנו מה שלומך? מה שלומך? ואמר קחו כרטיסים וסעו.
פניתי להתמימים יוסף וויגאן ומשה חיים בלינער, ואמרו שכ"ק אדמו"ר נבג"מ בא אתמול לליובאוויטש ואמר דא"ח בבית החומה (מויער), כי שם הי' ביהכנ"ס העירוני (יתר הביהכנ"ס נשרפו), והיום בבוקר התפלל והי' על האוהל, ובא אל התחנה, ונוסע הוא ברכבת זאת למוסקבא . . העגלון שלמה (בנו של פסח העגלון המפורסם, חתנו של ר' שמואל בלינער, גיסו של משה חיים בלינער) שאל מאת כ"ק אדמו"ר: ווען וועט דער רבי קומען נאך א מאל? והשיב כ"ק אדמו"ר: הלא יודע אתה המאמר הארב נאר איבערגעריסן די פונטע, שהיא מליצה השגורה אצל העגלונים, שהיו מוציאים את הסוסים בלילה או ביום לרעות בשדה, ולשמירה שלא ינוסו היו כופתים את רגליו בחבל או בשלשלת של ברזל, שלא יוכל ללכת בנקל, ומכל שכן לרוץ, והי' רגיל הפתגם, שאך כשינתקו את החבל אז יכול הוא ללכת חפשי. וזאת השיב כ"ק אדמו"ר, שאך בא בפעם הראשון מאת שעזבו את ליובאוויטש, ומעת שקיבל את הנשיאות ונתחדש הקישור עם ליובאוויטש".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.