מערכת COL | יום י"ט אב ה׳תשס״ו 13.08.2006

הרבנים בפארקסוויל חשבו על הלוחמים בצפון

רבנים, חסידים ותמימים השתתפו אמש (מוצ"ש) בסעודת המלווה-מלכה השנתית של "ירחי כלה העולמי" שנערך בקריית גן ישראל בפארקסוויל, ניו-יורק ■ הרבנים התייחסו בדבריהם למלחמת הצפון בישראל: הרב מרדכי-שמואל אשכנזי על אדמו"ר שביקש להתארח עם חסידיו בכפר-חב"ד, הרב יצחק רייטפורט על הוראה שקיבל מהרבי במלחמת המפרץ, הרב יוסף-יצחק גורביץ בדברי חיזוק והרב אברהם שם-טוב על "התשובות שליובאוויטש צריכה לתת" ■ נשמעו גם זכרונות מבעל ההילולא רבי לוי-יצחק שניאורסון נ"ע ■ לסיפור המלא וגלריית תמונות
הרבנים בפארקסוויל חשבו על הלוחמים בצפון
הרב אשכנזי נואם לצד הרב שם-טוב והרב רייטפורט * צילום: שמואל בן צבי

שעה קלה לאחר צאת השבת, אנשי הצוות של מחנה הקיץ "קעמפ גן ישראל" בפארקסוויל, ניו-יורק, היו שקועים בעבודות הכנה מדוקדקות לקראת מעמד מלווה-מלכה השנתי. האירוע מאורגן במסגרת ההתכנסות התורנית "ירחי כלה העולמי" המאגדת 50 רבנים, ראשי-ישיבות ומשפיעים מרחבי העולם.

אל המעמד שהחל בשעה 10 בלילה הגיעו אנ"ש, חסידים ותמימים שעשו את השבת בבתי הקיץ שלהם בהרי הקטסקילס במעלה מדינת ניו-יורק. המנחה ר' זאב כץ פתח בדברים קצרים והזמין את החזן החב"די ר' לוי (לייווק'ה) קפלן.

בפתח המעמד מוזמן הרב יואל כהן, ה'חוזר' של הרבי, שמבאר שיחת קודש בנושא "הסתלקותם של צדיקים קשה כשריפת בית אלוקינו" ובכך מתייחס לתאריך כ' מנחם-אב, יום ההסתלקות של הגאון והמקובל רבי לוי-יצחק שניאורסון נ"ע, רבה של דנייפרופטרובסק באוקראינה ואביו של הרבי שה"ירחי כלה" נוסד בשנת תשל"ד לזכרו.

ארבעת ימי ה"ירחי כלה" נוצלו עד תום ללימוד וליבון סוגיות בתורה והרב מרדכי-שמואל אשכנזי, רבו של כפר-חב"ד נותן לכך ביטוי בנאומו. "אסיפת תלמידי החכמים כאן רווייה בכבוד הדדי ואחוות חסידים בלתי רגילה ללא 'מלחמתה של תורה' שאינה לשם שמיים".

הרב אשכנזי, ניסה שכמו שאר הרבנים להישאר מעודכן מהמתרחש בארץ בזמן היעדרו, סיפר על טלפון שקיבל מאדמו"ר של חסידות בצפון הארץ בבקשה אם שייך לארח בכפר-חב"ד את אלפי תלמידיו בימים הנוראים של תשרי תשס"ז.

"תוך כדי שיחה חשבתי לעצמי 'עד ראש השנה יש עוד חודשיים וכבר דואגים?' בשנים קודמות הרבי היה מרגיע את הציבור, והיום העולם פונה לליובאוויטש לשמוע את דבר הרבי".

'אסור לפחד ולהפחיד'

לקהל שהורכב מחסידים, בעלי-בתים ותמימים חולק צילומים ממסכת שבת בגמרא והרב יצחק-מאיר הרץ, ראש ישיבת ליובאוויטש בלונדון, דרש בנושא כלל גדול בשבת ומוסיף לדון בפסק האדמו"ר הזקן על חתיכת חתיכות ירק גדולות לסלט בשבת.

זכרונות מבעל ההילולא נשמעים מפי הרב ליפא שפירא, זקן רבני ליובאוויטש וחבר ועד רבני ליובאוויטש הכללי, הזוכר את ר' לוי-יצחק נ"ע מתקופת ילדותו ומצהיר כי "מסירות נפשו צריכה להיות לנו לאות". הרב שפירא גם השלים מספר נקודות בשיחת קודש שחזר הרב יואל כהן.

דברי חיזוק מארץ-הקודש (ולארץ-הקודש) נשא הרב יוסף-יצחק גורביץ, משפיע ישיבת חב"ד במגדל העמק. COL העביר את המעמד בשידור ישיר באינטרנט, ואל הנוכחים באולם בית-הכנסת הצטרפו צופים רבים מרחבי העולם. הרב גורביץ סיפר כמה סיפורי חסידים, ועורר את הקהל להתקשרות לרבי גם ברגעים קשים כאלו. "אחריות כבדה רובצת על כתפיו של כל חסיד המחוייב להעביר את דבר הרבי".

הוראת הרבי בימי מלחמת המפרץ שוחזרה מכלי ראשון כשהרב יצחק רייטפורט, חבר בית-דין קראון-הייטס, סיפר על חתונת בנו שהייתה אמורה להיערך בישראל באותם ימים. הרב שאל את הרבי אם לדחות את החתונה מפאת הסכנה, והרבי ענה שאסור לפחד ואסור להפחיד, ובפרט שמדובר במורה הוראה שהנהגה שלו היא הוראה לרבים.

הרב רייטפורט הוסיף ותירץ בעמקות מפליאה קושיא של הצמח-צדק ב"אור התורה".

התשובות של ליובאוויטש

את דעת חב"ד על ענייני דיומא הביא השליח הרב אברהם שם-טוב, יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד העולמית העומד בראש מפעל 'גן ישראל' ומי שחידש את התכנסות ה"ירחי כלה" לנחת-רוח הרבי. ב'יחידות', הרבי פעם התבטא כי אם לא ה"ירחי כלה" לא היו זוכרים שנמלאו שלושים שנה להסתלקות ר' לוי-יצחק נ"ע.

הרב שם-טוב, בנאום רוגש בחלקו, דיבר על חשיבות חיזוק לימוד ההלכה בישיבות ועל-כך שהישיבות הן חלק מהותי בהכנת הדור החדש לשליחות. הרב הוסיף ולימד אגרת-קודש של הרבי בדיני תקיעת שופר בשבת והסיק מסקנות אקטואליות.

"הרב אשכנזי אמר שהעולם מחכה לשמוע מה אומר הרבי – תפקידינו הוא לתת את התשובות. העולם מחכה לשמוע מליובאוויטש", הרב שם-טוב אמר.

את המעמד, שהסתיים בשעת ליל מאוחרת, חתם הרב דוד רסקין, המנהל הרוחני של ישיבת "תומכי תמימים המרכזית" ב-770 ויו"ר צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית. הרב רסקין שמפקיד לעשות את שבת ה"ירחי כלה" יחד עם הרבנים, סיפר על בעל ההילולא והדגיש את חשיבות אמירת י"ב הפסוקים בהקשר למשבר בישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.