מערכת COL | יום י"ט אב ה׳תשס״ו 13.08.2006

שלוחי חב"ד בצפון התחזקו והתרעננו

"שבת אחדות והתעלות" עברה על שלוחי חב"ד בצפון הארץ הפועלים בקו האש, ממטולה ועד חיפה, תחת מטחי טילים כבדים. כ-120 מבני משפחות השלוחים הוזמנו על-ידי צעירי-חב"ד לשלושה ימי מרגוע וחיזוק במלפון המפואר 'ניר עציון' שליד חיפה ■ "האווירה היתה חמה ומרגשת, השלוחים סיפרו סיפורים מהפעילות בשטח, ובעיקר חיזקו איש את רעהו", מדווחים אורחי השבת. במוצאי-שבת נערכה סעודת 'מלווה-מלכה' חגיגית, ובסיומה יצאו השלוחים בחזרה לחזית האש, מעודדים ומחוזקים ■ לסיפור המלא
שלוחי חב
(ארכיון)

כ-120 מבני משפחות השלוחים נפשו בשבת האחרונה במלון המפואר 'ניר עציון'. השלוחים ובני משפחותיהם היו אורחי צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב ששכרו כ-40 חדרים במלון למשך שלושה ימים  מיום שישי י"ז במנחם אב עד ליום ראשון י"ט במנחם אב.

הרב יוסי רוזנברג מנהל בית חב"ד בשכונת הרמות בחיפה סיפר כי "השבת היתה פסק זמן ומנוחה מכל הלחץ והטרוף שחווינו בחודש האחרון. במהלך השבת דיברנו בין השלוחים על הנעשה בשטח, כיצד ניתן לסייע, במטרה לשפר כל הזמן את הפעילות". אורח השבת היה הרב יוסף-יצחק חיטריק שהתוועד עם השלוחים, וחזר 'מאמר' חסידות ב'סדר ניגונים' שנערך לאחר תפילת מנחה. "השבת היתה מיוחדת, וכעת נחזור לפעילות בשטח בכוחות מחודשים", הוא מסכם.

דברים דומים משמיע גם הרב שלמה-חיים ליסון מנהל בית חב"ד בשכונת כרמל מערביע בעיר חיפה. "האווירה היתה חמה ומרגשת. השלוחים סיפרו סיפורים מהשטח, והיתה בעיקר אווירה משפחית של שלוחי הרבי בצפון". הרב ליסון מציין כי התחושה היתה כי דווקא כעת נמצאים השלוחים בשטח וחשופים יותר, לאחר שבעת שליחותם הם פועלים בכוחו ובשליחותו של הרבי מליובאוויטש והוא זה ששומר ומגין עליהם מכל פגע.

השלוחים הפועלים בקו האש, העבירו את בני משפחותיהם למקומות בטוחים יותר במרכז הארץ, וחלקם לא התראו עם בני משפחותיהם שבועות ארוכים. "התחושה של להיות סוף סוף ביחד היתה חשובה מעין כמוה", אומר מנהל בית חב"ד בקריית שמונה הרב יגאל ציפורי. "השלוחים חיזקו איש את רעהו, ושיתפו בקשיים מול ההרס, ומראות הפצועים וההרוגים".

במוצאי-שבת נערכה סעודת 'מלווה-מלכה' חגיגית, ובסיומה יצאו השלוחים בחזרה לחזית האש, מעודדים ומחוזקים. השלוחים ובני משפחותיהם ביקשו להודות לרב יוסף-יצחק אהרונוב העומד בראש מבצע אירוח המשפחות, ולרב נפתלי ליפסקר מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד על אירגון ימי הנופש.

"השבת היתה "שבת אחדות והתעלות" של השלוחים מהימים הקשים העוברים עליהם בקו האש", מסכם הרב משה פיזם מנהל בית חב"ד בשדרות שהוזמן אף הוא להשתתף בשבת המיוחדת.

ברחבי הצפון פועלים כארבעים וחמש סניפי בתי חב"ד הפועלים בקו האש ממטולה ועד חיפה. פעילותם נמשכת ללא הרף גם תחת מטחי טילים כבדים. שלוחי חב"ד מתוגברים במתדבים ופעילים מכל רחבי הארץ מבקרים במקלטים ובחדרים המוגנים ומעודדים את התושבים, יוצאים לביקורים בבתי הרפואה ומחזקים את משפחות ההרוגים, ובמקביל, מקיימים פעילות עניפה עם חיילי צה"ל הרבים הפזורים ברחבי הצפון מזה חודש ימים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.