מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשס״ו 11.08.2006

חודש של פעילות תחת אש בעיר המופגזת ביותר

כבר חודש ימים פועל בית-חב"ד בקריית-שמונה בהנהלת הרב יגאל ציפורי תחת מטחי הקטיושות הנופלים על העיר ללא הפסקה ■ בית-חב"ד מחלק כיום קרוב ל-3,000 מנות מזון לתושבים נזקקים מידי יום, מקיים פעילות עם הילדים, חיילי צה"ל, ועוד ■ בראיון מיוחד ל-COL מסכם הרב ציפורי חודש ימים של פעילות לא שגרתית ■ לסיפור המלאראש-העיר: "מופתע מעוצמת הפעילות"
חודש של פעילות תחת אש בעיר המופגזת ביותר
הרב ציפורי מעודד את החיילים המסיירים בקריית-שמונה • צילומים: COL
מאת: חיים ברון

מאז תחילת המלחמה בצפון לפני חודש ימים, בית-חב"ד בקריית-שמונה בהנהלת הרב יגאל ציפורי מחלק מידי יום קרוב ל-3,000 מנות אוכל לתושבים רבים. כמו-כן מקיים בית-חב"ד פעילות ענפה במקלטים בעיר, שם מחולקים לילדים ממתקים וצעצועים המפיגים את השעמום שהוא מנת חלקם של מרבית ילדי הצפון. משעות הבוקר הוא עובר במקלטים רבים, מחלק את האוכל, מניח תפילין ומעודד את רוחם.

"אנחנו למעשה פועלים בארבעה מישורים", אומר הרב ציפורי בראיון מיוחד ל-COL. "ראשית, לדאוג לכל אחד שנמצא במלקט שיקבל ארוחה חמה, שנית, פעילות מלאה עם הילדים הספונים במלקטים זמן רב, שלישית, עידוד התושבים ורביעית, הפעילות היומיומית שלנו עם החיילים".

האיש שמחזיק את העיר

כיום, הפכה קריית-שמונה לעיר המפוגזת ביותר בצפון. "קריית-שמונה הפכה לבטן הרכה ביותר של החיזבאללה", הוא אומר. "האי-שגרה נהפך לשגרה בזמן האחרון. אנשים פה חיים תחת פיצוצים לכל אורך היום. זה איום".

הרב ציפורי מנהל את פעילותו תחת אש. "אנחנו רצים בין מטח למטח. זה נשמע הזוי, אבל זוהי המציאות פה ומי שלא מאמין מוזמן לבוא ולבקר פה. קרוב ל-900 קטיושות נפלו בקריית-שמונה מאז תחילת הלחימה".

התגובות לפעילות של בית-חב"ד, רבות. היום (שישי) התראיין אחד מפעילי בית-חב"ד ב'קול-ישראל' במסגרת התוכנית 'יומן הצהריים' עם חיים זיסוביץ' וסיפר על הפעילות הברוכה. "יש הרבה צעירים שעוזרים לנו בחלוקת המזון והם הגיבורים האמיתיים במלחמה הזו. אין יום שאני לא שומע תגובות על הפעילות - תגובות שזורמות מכיוונים שונים".

סדר יומו של הרב ציפורי נפתח בשבע בבוקר, אז הוא מתפלל ומתחיל להתארגן לקראת עוד יום גדוש של פעילות ענפה. לפני שבוע ביקרה קריית שמונה קבוצת חברי-כנסת מכל סיעות הבית, ובראשם יו"ר הליכוד וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. במהלך הביקור, הציג מ"מ ראש-העיר סמי מלול את הרב ציפורי בפני מר נתניהו, ואמר: "זה האיש שמחזיק את כל העיר. מחלק אוכל במקלטים, מניח תפילין לתושבים, ומחזק את תושבי העיר". נתניהו הגיב: "אתה מספר לי מי אלו חב"ד"?.

"מפעל של איש אחד"

כשאנו מבקשים מהרב ציפורי שיספר לנו מספר אפיזודות בהם נתקל במהלך הפעילות, הוא מגיב: "יש המון וכשאני אומר המון אני מתכוון לכך. אין יום בלי סיפורים. למשל היום הגעתי לאחד המקלטים וראיתי ישיש שממש הגיע לחרפת רעב. לא היה לו שום אוכל נורמלי. הוא חי מלחם יבש. אף-אחד לא ידע עליו ולולא שהגענו - מי יודע מה היה קורה. דיווחנו על-כך לגורמים המתאימים והוא הועבר לבית-אבות מסודר.

כאמור, בית-חב"ד פועל גם בקרב החיילים. "החיילים מחכים לפעילות של חב"ד", אומר הרב ציפורי. "אתמול (חמישי) הבאנו להם טליתות, ספר-תורה ועוד. הם מאוד מעריכים את הפעילות והמאמץ הכביר שאנו עושים למענם". 

לפני שבועיים ימים, ראש-העיר של קריית-שמונה מר חיים ברביבאי שיבח את פעילותו של הרב ציפורי במהלך ראיון מיוחד ב-COL. "אני רואה מקרוב את פעילותו של הרב ציפורי", אמר ראש-העיר, "ומופתע מהעוצמה של העשייה החברתית הענפה, זאת כמובן בנוסף לפעילותו החינוכית אותה הוא מקיים לאורך השנה החולפת.
"המטבח שהרב ציפורי מפעיל, זה דבר חיובי וחשוב מאוד. אין לך מושג עד כמה הדבר מסייע לאנשים מעוטי-יכולת המתגוררים בעיר ונמצאים במצב של חרדות. הרב ציפורי עובר מקלט-מקלט, בנחישות וסובלנות, ומחלק את מנות האוכל בחיוך רחב. המצב כיום בקריית-שמונה מאוד קשה. למעלה מ-60 אחוז מהתושבים נאלצו לעזוב מפני חרדתם, אבל ישנם כאלה שמצבם הכלכלי אינו מאפשר זאת והרב ציפורי הוא זה שמסייע להם ביד רחבה.

"אם אסכם, פעילות החסד החשובה של הרב ציפורי בכאלה ימים קריטיים, ראויה להערכה רבה. הפעילות של הרב ציפורי, אותו אני מכיר אישית מזה שנים רבות, זה מוסד של אדם אחד עליו נאמר: ידו בכל ויד כל בו".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
ישר כוח
י"ח אב ה׳תשס״ו
אין על חב"ד בארץ ובעולם וזה הזמן........
2.
קרית שמונה המופגזת
י"ט אב ה׳תשס״ו
אין מילים כל הכבוד ליגאל ציפורי!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.