מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשס״ו 11.08.2006

חדרה: הנש"ק נגד החיזבאללה

השבוע נכנסה העיר חדרה לטווח הפגיעה של נאסראללה, אבל הרחובות מלאים וגדושים באנשים ■ הרב אליהו אסולין, רב שכונת 'בית אליעזר' הסמוכה לאחד ממוקדי היירוט סיפר השבוע ל'משפחה' על הרגעים הדרמטיים, מבצע נש"ק (נרות שבת-קודש) בו נוטלים חלק תושבי השכונה, שאלות הלכתיות שמגיעות לפתחו ועוד ■ לסיפור המלא
חדרה: הנש
הנשק: נרות שבת • הרב אסולין נואם (צילום ארכיון: COL)
קטעים מתוך הכתבה של אהרן גרנות:

בשכונת בית אליעזר הסמוכה לאחד ממוקדי היירוט - שמעו היטב את הבום. "כל הבתים רעשו", מעיד רב השכונה וחבר לשכת הרבנות הרב אליהו אסולין. "היינו באמצע סעודת השבת כשזה קרה. נשמעה צפירה ולאחר מכן 'בום' ענק הרעיד את המקום. לא ידענו שזה יירוט, רצנו למקלטים וישבנו שם, כשאנו נושאים פרקי תפילה שהכל יגמר בשלום".

בליל שבת נשא הרב אסולין דרשה שעסקה ב'נשק', ראשי התיבות 'נרות שבת קודש'. "יש כאן ארגון המחלק לנשים חילוניות נרות שבת", מספר הרב אסולין, "לאחרונה נקלענו לחוסר בנרות, דיברתי בבית הכנסת על כך שזהו הנשק שלנו כנגד הנשק של החיזבאללה, ביקשתי מאנשים לתרום כסף עבור הנרונים שאנו מחלקים לנשים. המתפללים תרמו אלפי נירונים", מספר בהתפעמות הרב אסולין.

עוד מספר הרב אסולין על שאלות שזרמו לביתו מייד לאחר נפילת הטיל. "תושב אחד שאל האם מותר לו לנסוע למרכז חדרה, להביא אליו את אמו הישישה המתגוררת בגפה, השבתי לו שמאחר שלא מדובר בפיקוח נפש שיילך ברגל. הוא הלך ונוכח לדעת שאימו רגועה ואף הרגיעה אותו. תושב אחר שאל האם הוא יכול לפתוח את הרדיו כדי להאזין להוראות פיקוד העורף. גם כאן, התשובה הייתה שלילית".

"בכלל", מסכם הרב אסולין, "מאז נפילת הטיל יש כאן התחזקות גדולה ביראת שמים. תושבים חילוניים מבקשים שיתפללו עבורם". מידי יום אחרי התפילה נאמרים בבית הכנסת עוד מספר פרקי תהילים, חילונים גמורים החלו לנשק מזוזות, וידיו של הרב אסולין מלאות עבודה.

תושבי העיר החרדים מאמינים בכל לבבם ובכל נפשם כי רק התחזקות בתורה ובמצוות, תסגור את דלת המועדון היוקרתי המפוקפק של 'ערים נפגעות נאסרללה' בפני עירם חדרה, והם מבקשים לגרש את הטילים שלו לא בעזרת חיל האויר וכוחות הקרקע כי אם בעזרת התחזקות בתורה, במצוות ובמעשים טובים.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אין כמוך
י"ט אב ה׳תשס״ו
אין כמו הרב אליהו אסולין
שימשיך להצליח כפי שהצליח עד עכשיו !
2.
מתים עליך
כ"ט כסלו ה׳תשס״ז
הרב אסולין ישר כח על כל פעילותיך תמשיך
הצלחה ניכרת
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.