מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשס״ו 08.08.2006

החייל צעק "מחבל" והכדור חדר לפיו

הנגיד ר' עמי פייקובסקי מלוס אנג'לס יצא ביום שני השבוע למסע מרגש בצפון עם הרב אהרן פרוס מצעירי-חב"ד. השניים ביקרו חיילים ואזרחים פצועים בבית הרפואה 'רמב"ם' בחיפה, האזינו לסיפורי הגבורה, והניחו עימם תפילין. הם פגשו בחייל צה"ל, נווט בצוות רגלי שנכנס לפעולה בעומק הלבנון, שנתקל במחבל וצעק "מחבל, תיזהרו". המחבל ירה לעברו צרור כדורים, ואחד הכדורים חדר לפיו ויצא מאוזנו ללא שפגע בראשו... ■ לסיפור המלא
החייל צעק
ר' עמי פייקובסקי והחייל הפצוע. ניסי ניסים וציור הקרב
הנגיד ר' עמי פייקובסקי מלוס אנג'לס יצא ביום שני השבוע למסע מרגש בצפון עם הרב אהרן פרוס מצעירי-חב"ד.

התחנה הראשונה בה ביקרו השניים היה בית הרפואה רמב"ם בחיפה, שם הם פגשו בפצועי הטילים וכן בחיילים שנפגעו בקרבות בגבול הצפון. האורחים עברו בין מיטות המאושפזים, שמעו מהם כיצד נפצעו והיכן, ועודדו את רוחם.

אחד החיילים (מצולם בתמונות עם תחבושת גדולה על ראשו) הינו נווט בצוות רגלי שנכנס לפעולה בעומק הלבנון. הוא סיפר כי במהלך הפעילות הבחין במחבל וצעק  לחיילים הנוספים שהיו עימו בכוח שיזהרו. המחבל ירה לעברו צרור כדורים, ואחד הכדורים נכנס לפיו (בעת שצעק לחבריו) יצא מהאוזן ללא שפגע בראשו. ממש נס מדהים. החייל סובל גם מפגיעה בבטנו וברגלו. הוא תיאר בהתרגשות את מהלך הקרב, ואף צייר אותו על דף. החייל קיבל 'דולר' לברכה מהרבי לשמירה והצלה.

במהלך הביקור בבית הרפואה פגשו האורחים בחייל או"ם שנפגע. גם הוא זכה למילות עידוד והשתתפות בכאבו. משם פנו השניים לבקר במקלטים בעיר נהריה. השניים חילקו כריכים ליושבי המקלטים, ספרי תהילים ועלונים, ועודדו את התושבים. ר' עמי פייקובסקי חווה מקרוב את הקשים של התושבים הספונים מזה כחודש ימים במקלטים.

משם פנו השניים בנסיעה על כביש הצפון הישן לעבר סוללת תותחנים וכוחות שריון הפרושים באיזור. הצוות ביקר אצל כוחות צה"ל המאיישים סוללות היורים אש לעבר המחבלים, חילק להם ספרי תהילים, והניח עימם תפילין.

במהלך השהייה בצפון, קיבל הרב פרוס שיחת טלפון מהרב שניאור קורנט מנהל בית חב"ד בגן יבנה שגוייס בצו 8 למילואים. הרב קורנט שוהה עם חיילים במושב אביבים והוא סיפר כי הם תקועים ללא אוכל ומים. הרב פרוס מיהר לשנע אוכל מנהריה, רכש כמויות מים גדולות, ויצא לדרך. המשלוח התקבל בשנחה רבה על-ידי החיילים שהודו נרגשות לצוות צעירי-חב"ד על העזרה והסיוע. רבים מיהרו להפשיל שרוול והניחו תפילין.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
חזק ואמץ
י"ד אב ה׳תשס״ו
שניאור אתה גדול מכולם
נמצא בחזית תמיד בגשמיות וברוחניות
התרומות אליך (ממני) בעז"ה יגדלו
כולנו איתך!
2.
שליח נשאר שליח
י"ד אב ה׳תשס״ו
שניאור ! אתה מצליח ביישובך בזכות החיוך והרוגע, אני בטוח שחיוך זה "כובש" גם בשדה הקרב.
3.
שניאור הגדול
י"ז אב ה׳תשס״ו
בזמן המילואים הכרתי אדם מדהים שלא מפסיק לעשות מצוות, החזרתה אותי לשורשים בזכות זה שגרמתה לכולם להניח תפילין יום יום תודה על הכל דורי רצון.
4.
שניאור הגדול
י"ז אב ה׳תשס״ו
גם בזמן מילחמה אתה לא מפסיק לעשות מצוות, החרזתה אותנו לשורשים בזכות הנחת התפילין היום יומית אני מקווה שבזכות זה אני אמשיך במצווה תודה על הכל דורי רצון
5.
שניאור הגדול
כ"ד אב ה׳תשס״ו
שבת שלום לשניאור. - ד"ר טל מהיחידה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.