מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשס״ו 08.08.2006

מוסקבה: ראשי הקהילה מארגנטינה ביקרו במרכז הקהילתי

ראשי הקהילה היהודית בארגנטינה שהו במשך השבת האחרונה במוסקבה והשתתפו בסעודת ליל השבת יחד עם הקהילה הישראלית במרכז הקהילתי היהודי 'מארינה ראשצה'. סעודת השבת הייתה באווירה מאוד מרוממת ומרגשת כאשר הקהל והאורחים נסחף לשירה ודברי תורה. לסיפור המלא
מוסקבה: ראשי הקהילה מארגנטינה ביקרו במרכז הקהילתי
המרכז הקהילתי היהודי 'מארינה ראשצה' במוסקבה ממשיך למשוך אליו קבוצות מבקרים ותיירים. בסוף השבוע הגיעו לביקור משלחת של ראשי הקהילה היהודית בארגנטינה שבאו לבקר במוסקבה היהודית.

מיד לאחר נחיתתם הגיעו חברי המשלחת למרכז היהודי 'מארינה ראשצה', שם קיבלו את פניהם מנכ''ל ה'ועדה לדוברי עברית' השליח הרב יעקב פרידמן ומנהל הפרוייקטים בועדה מר ויקטור שפירא. לאחר קבלת-פנים קצרה התיישבו האורחים והמארחים לישיבת סיקור על הפעילות היהודית במוסקבה כשבסיומה הזמין הרב פרידמן את המשלחת לסעודת שבת בצוותא עם הקהילה הישראלית.

חברי המשלחת שהו במשך השבת במוסקבה ואף השתתפו בסעודת ליל שבת האחרונה יחד עם הקהילה הישראלית במרכז הקהילתי היהודי 'מארינה ראשצה'. סעודת השבת היתה באוירה מאוד מרוממת ומרגשת כאשר הקהל והאורחים נסחף לשירה ודברי תורה.

במהלך הסעודה השמיע הרב פרידמן דברים על פרשת השבוע והקשר למצב בארץ ישראל והסביר כי חוסנו של עם ישראל תלוי בחוסן הרוחני שלו ועל כן יש להתחזק בתורה ומצוות ולהרבות בתפילה להצלת עם ישראל. הסעודה הגיעה לשיאה כאשר בניו של הרב פרידמן פצחו בשירה באידיש דבר שריגש את האורחים שהינם דוברי אידיש עד כדי דמעות. לאחר-מכן נעמד נציג האורחים והודה בחום לרב פרידמן על הכנסת האורחים החמה והמאלפת והזמין את הרב פרידמן לביקור בקהילה היהודית בארגנטינה.

למחרת, הגיעו חברי המשלחת לביקור רישמי במרכז הקהילתי היהודי 'מארינה ראשצה' כאשר הרב פרידמן סייר איתם באגפי הבנין השונים ותיאר בפניהם את הפעילות העניפה בחבר העמים בכלל ובמוסקבה בפרט. לאחרמכן המשיכו האורחים לקמפוס החינוך הסמוך שם הם סיירו בבנין החסד, במרכז הרפואי, בבית הספר, ובשטח הבניה עליו נבנה בימים אלו המוזיאון. חברי המשלחת התפעלו והתרגשו מהיקף הפעילות במקום והודו להרב פרידמן ולמר ויקטור שפירא מנהל הפעילות של הוועדה ואמרו כי הם באו לחזק אבל יצאו מחוזקים...

חברי המשלחת הבטיחו לשמור על קשר ולעזור ככול יכולתם ומצפים לביקור גומלין בארגנטינה.

(באדיבות אתר 'מוסדות חינוך במוסקבה')
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.