מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשס״ו 08.08.2006

מאות מחנכים בוועידה הארצית ב'ניר-עציון'

במלון "ניר עציון" שבמעלות ה'כרמל' (ליד חיפה) מסתיימת היום 'וועידת המחנכים' ה-18, של צעירי אגודת חב"ד, שאורגנה על ידי אגף 'המרכז החינוכי חסידותי'. בין מאות המשתתפים גם ראשי ישיבות, משפיעים ומנהלי מוסדות חינוך חב"ד וגם מחנכים אורחים מחו"ל. הוועידה מתקיימת כסידרה על רקע אזעקות המלחמה בצפון. הוועידה נמשכה שלושה ימים, במהלכם התקיימו קבוצות דיון לפי רמות של כיתות הלימוד בבתי הספר. כמו-כן השתתפו המחנכים במרתון שכלל הרצאות והדגמות על ידי מומחים בתחום החינוך - לליבון בעיות חינוכיות והפקת לקחים ■ לדיווח המלאלצפייה בתמונות מהוועידה לחצו כאן: 2  
מאות מחנכים בוועידה הארצית ב'ניר-עציון'
במלון המפואר 'ניר עציון 'שבמעלות ה'כרמל', הסמוך לחיפה, מכונסים זה היום השלישי כשלוש מאות מורים ומחנכים, ראשי ישיבות, משפיעים ומנהלי מוסדות חינוך חב"ד הנוטלים חלק ב'וועידת המחנכים' ה-18, של צעירי אגודת חב"ד בישראל בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב.

הוועידה מתקיימת בצל הלחימה בצפון. בהתעייצות מוקדמת עם אנשי פיקוד העורף הוחלט על קיומה של הוועידה, חרף הלחימה והאעזקות הנשמעות באיזור שוב ושוב. הרב נפתלי הכהן רוט מנהל המרכז חינוכי חסידותי של צעירי אגודת חב"ד ומארגן הועידה אמר כי הוא משוכנע שקיומה של הוועידה תוסיף ברוחניות לחוסנם וחיזוקם של תושבי הצפון, ולשלומם של חיילי צה"ל הנלחמים בגבול הצפון.

הוועידה מתקיימת מידי שנה, בימי 'בין הזמנים' - חופשת הקיץ הקצרה במוסדות החינוך התורניים, והיא עומדת השנה בסימן "וחי בהם" (לציון ועידת הח"י של המחנכים) - להגיע ממחשבה טובה, אל המעשה בפועל. צוות היגוי מיוחד המורכב מאנשי חינוך שקד מזה מספר חודשים על הכנת תכנית מעניינת ומגוונת.

הוועידה נפתחה ביום ראשון י"ב מנחם-אב, וכבר עם הגעת המחנכים לבית המלון ציפתה להם קבלת פנים חמה, הם עברו מסלול רישום מהיר ויעיל, שנוהל בקפידה ובאדיבות על-ידי רכז הועידה ר' אברהם פרלשטיין וצוותו. כל אחד מבאי הוועידה יצוייד בתיק אישי עשיר שיכלול חומר חינוכי מגוון.

הרב נפתלי הכהן רוט, האמון על הקשר היום-יומי עם מוסדות החינוך, מקבל את פני הבאים בחמימות רבה ומוסר להם תדרוך על תכנית הוועידה. המושב הראשון של הוועידה נפתח בהרצאות באולם המליאה וסדנאות דיון. את ההרצאה המרכזית נשא אורח הוועידה הרב יוסף חזן, רב ושליח הרבי במנצ'סטר, אנגליה בנושא "דרכו ואופיו של חינוך חסידי". בתום ההרצאה האזינו משתתפי להרצאתו המרתקת של ר' אושי גרוס בנושא: "אין דבר כזה ילד רע".

בתום ההרצאות פנו המחנכים לסדנאות דיון שעסקו במגון נושאים: השימוש במשחק להעברת מסרים חסידיים באמצעות סיפור עם השחקן ר' תומר רטהויז; תהליכי התפתחות והשפעתם על לקויי למידה עם הרב דניאל גלרי בן-גבריאל מרפא בעיסוק, בעל ותק של 20 שנה; 'תיק המחנך' כבסיס יציב למשמעת ולהוראה יעילה עם הרב הרב שמעון ידגר מנהל בי"ס חב"ד עיר גנים ירושלים, שזכה בפרס החינוך.

במקביל, נערכו סדנאות למנהלים וראשי ישיבות שעסקה בנושא פרנולוגיה וניהול זמן מוצלח עם הפרנולוג ר' חיים חלמיש; וכן סדנא מיוחדת למורים חדשים עם הרב יוסף אברהם פיזם מנהל ת"ת 'צבאות מנחם' חב"ד, חיפה והקריות.


הצדעה לשלוחי הרבי בחינוך

ארוחת הערב נוצלה לערב הצדעה לשלוחי הרבי בחינוך שבמרכזה השמיע אורח הועידה הרב יוסף חזן מאנגליה נאום על הנושא: "אשרי מחנכי בניך". כמו-כן השמיעו דברים הרב מנחם-מעדל פויגל – מנהל ת"ת "בית אשר" קרלין, המתארח בועידה והרב בועז סגל – מנהל ת"ת חב"ד בתל-אביב, שבירך בשם מנהלי חב"ד.

תוך כדי ההצדעה יצאו המחנכים במעגלי שירת "עוצו עצה" תוך הזדהות עם תושבי הצפון. האזעקות שנשמעו באיזור לא הפריעו להמשך הדיונים בועידה, ואף הוסיפו באווירת ה"שבת אחים" הנפלאה השוררת בכל רגע בועידה.

בתום הסדנאות וארוחת ערב חגיגית נערכה התוועדות חסידית אל תוך הלילה עם האורח הרב יוסף חזן. ההתוועדות שנמשכה שעה ארוכה עסקה בנושא כיצד מלמד טוב הוא "בר פועל", וכיצד ליישם את הדברים הלכה למעשה.


מחנכי חב"ד במרכז סיום הרמב"ם העולמי

במרכז היום השני עמד הסיום העולמי של לימוד ספר הרמב"ם על-פי תקנתו של הרבי מליובאוויטש שהתייסדה לפני 22 שנים בשנת תשמ"ד. חגיגת הסיום המתקיימת מידי שנה בעיר טבריה, הועתקה בשל הנחיות פיקוד העורף, והיא נערכה במלון 'ניר עציון'. (ראה ידיעה נפרדת).

גם היום השני לוועידה נוצל להרצאות וסדנאות דיון. הרב מנחם מענדל דונין מחנך בת"ת 'צבאות מנחם' חב"ד חיפה והקריות, והרב רפאל פוירשטיין יו"ר המרכז הבינלאומי – פוירשטיין נשאו דברים על "כוחה של מלה" - כיצד לחנך לחשוב ולחשוב כמחנך.

שעות הצהריים נוצלו לסדנאות דיון שונות שחולקו לפי שכבות גיל: עולמו הפנימי של המחנך - התמודדות חזיתית עם ה"אני" הפנימי עם הרב אריה שרגא יועץ משפחתי; תובנה בצורת הסוגיא - הדרך הארוכה שהיא קצרה בהוראת הגמרא עם הרב רפאל צייטלין מחנך ומיישם שיטות הוראה מיוחדות; "חיים שתהא בנו אהבת תורה ויראת שמים" - כיוונים ויעדים בחינוך החסידי עם הרב יוסף חזן; ותובנת-על ללמד תלמיד לחשוב עם הרב רפאל פוירשטיין יו"ר המרכז הבינלאומי – פוירשטיין.

סדנה מקורית עסקה בהגשת עזרה ראשונה - הדרכה בסיסית בליווי הדגמות עם הרב מנחם מענדל הכהן מנהל חדר 'אהלי מנחם', ביתר עילית.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כנוס ארה"ב
ט"ו אב ה׳תשס״ו
מה עם דיווח על הכנוס של המחנכים בארה"ב
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.