מערכת COL | יום י"ג אב ה׳תשס״ו 07.08.2006

"חסרונו של יהודה יורגש בקהילתנו"

בין הרוגי ההתקפה הקשה בכפר גלעדי היה גם סמל ראשון יהודה גרינפלד ז"ל, (27) שגדל בשכונת גבעת מרדכי בירושלים, והיה חלק מקהילת חב"ד בשכונה בראשות מנהל בית חב"ד הרב יעקב סלונים. לאחר נישואיו עבר להתגורר ביישוב מעלה מכמש. "יהודה היה חלק מקהילתנו, וחסרונו יורגש", אומר הרב סלונים ל-COL ■ לסיפור המלא
הלווית יהודה גרינפלד ז"ל (רויטרס). מאחורי הארון נראים: הרב מצגר והרב יעקב סלונים

בין הרוגי ההתקפה הקשה בכפר גלעדי היה גם סמל ראשון יהודה גרינפלד ז"ל, (27) שגדל בשכונת גבעת מרדכי בירושלים, והיה חלק מקהילת חב"ד בשכונה בראשות מנהל בית חב"ד הרב יעקב סלונים. לאחר נישואיו עבר להתגורר ביישוב מעלה מכמש.

יהודה, התייצב למילואים מייד כאשר קיבל צו 8 למרות שנפצע לאחרונה בטיול במדבר יהודה, פרק את כתפו ופונה על ידי מסוק. בהלוויה, השתתף קהל רב מתושבי השכונה, חבריו של יהודה ז"ל, הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, מנהל בית חב"ד בשכונה הרב יעקב סלונים, והרב הראשי לצה"ל תא"ל ישראל וייס שעזב את המקום לאחר בקשת המשפחה.

"יהודה, היה חלק מקהילתנו", סיפר הרב יעקב סלונים ל-COL. הוא היה אדם חי ופעיל. חסרונו יורגש בקהילתנו". אביו של יהודה, משתתף קבוע בשיעורים החסידות בבית חב"ד.


לסרב פקודה ולשוב הביתה

אחותו, שושי גרינפלד כתבת בעיתון 'מקור ראשון' סיפרה בהלוויה בכאב כי ביקשה מיהודה שלא יתייצב למילואים לאחר דברי ראש הממשלה אהוד אולמרט כי הלחימה בצפון תיתן רוח לתוכנית ה"התכנסות". היא קראה בהלוויתו לפעילי הימין מתנגדי ההתנתקות הלוחמים עתה בלבנון לסרב פקודה ולשוב הביתה.

"המלחמה הזאת היא בגלל הגירוש ההוא. מגרשים אותנו ואז שולחים אותנו למלחמה שהם יצרו, כדי לשוב ולגרש אותנו, כי הרי תמיד נחזור ונילחם בשבילם. אני מתחננת בפני כל הכתומים: תחזרו עכשיו הביתה, לפני שתחזרו בארון". גרינפלד הוסיפה כי זו "מלחמה למען הלא כלום. למען האליטות ששולטות במדינה. מתבצע כאן פשע. אמרתי לך, אנא אל תלך".

גרינפלד התייחסה בהספדה לדברי ראש הממשלה אהוד אולמרט בשבוע שעבר, לפיהם תוצאות הלחימה בלבנון תסייענה ביצירת האווירה ההכרחית שתאפשר את יישום תוכנית ההתכנסות. "המלחמה הזאת, כפי שאמר אולמרט, היא מנוף להתכנסות. היה מבצע חומת מגן ואחר כך הרס גוש קטיף, עכשיו יש את המבצע הזה ואחרי זה הרס יהודה ושומרון. הקלגסים השחורים והחברים הטובים שלך, שלחמת איתם, אחרי זה יפנו את האלמנה שלך גבריאלה ואת הילדים הקטנים שלך", אמרה גרינפלד.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שמוליק
י"ז אדר ה׳תשס״ז
http://callfree.il-il.com/
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.