מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשס״ו 06.08.2006

"הטרור הגיע לבית"

מטח כבד נחת הערב בשלושה מוקדים בחיפה: בניין מגורים ספג פגיעה ישירה וקרס. לבית-הרפואה הגיעו כ-130 פצועים, בהם 20 במצב קשה ■ אחד המוקדים היה בית בשכונת כרמל המערבי, הממוקם ברחוב בו נמצא בית-חב"ד בהנהלת הרב שלמה-חיים ליסון ■ "דקות ספורות לאחר השעה שמונה", הוא מספר בראיון נרחב ל-COL, "נשמע פיצוץ עז שהרעיד את הבית. הילדים נבהלו ואני ניסיתי להרגיעם כשאנו יורדים למקלט במהירות" ■ לסיפור המלא
הרב ליסון על רקע הבית הפגוע • צילומים: COL וערוץ 2

מאת: חיים ברון

אחרי כמה ימים של שקט - שוב מטח כבד על העיר חיפה עם נפגעים רבים: נכון לשעה זו, שלושה בני-אדם נהרגו, 37 נפצעו ועשרות לקו בהלם במטח רקטות שנחת הערב (ראשון) בעיר חיפה; כוחות ההצלה והמשטרה הוזעקו למקומות הנפילות. באחד מאתרי הנפילות נפגעו קרוב לעשרים תושבים, עוד עשרה נפגעו בזירה נוספת בעיר. בתי-הרפואה בעיר הכריזו על אירוע רב נפגעים בעקבות נפילת המטחים והחלו לקלוט את הפצועים. 

חיזבאללה הודיע כי ירה את הרקטות מסוג רעד-2 לעבר חיפה. בהודעה שפירסם הארגון נמסר כי המטח נורה בתגובה ל"מעשי התקופנות הציוניים המתמשכים נגד האזרחים הלבנונים, ובמיוחד בתגובה להפצצת הדחייה בדרום ביירות".

התקופה הקשה ביותר

אחת הרקטות פגעה בבניין מגורים בעיר התחתית. בעקבות הפגיעה קרס הבניין ולכד תחתיו מספר אנשים. כוחות חילוץ רבים הוזעקו למקום וחילצו מן ההריסות אישה אחת ללא רוח חיים. שישה תושבים נוספים חולצו מן ההריסות של בניין זה ובניין נוסף בעיר כשהם פצועים. אל בית-הרפואה הובהל גם אדם במצב אנוש, אשר מת בבית-הרפואה לאחר שפעולות ההחייאה שבוצעו בו לא צלחו. אדם נוסף מת גם הוא מפצעיו בבית-הרפואה.

אחת הקטיושות נחתה על בית בשכונת כרמל מערבי ובנס גדול לא היו נפגעים. מנהל בית-חב"ד בשכונה, הרב שלמה-חיים ליסון מספר בראיון ל-COL על הרגעים הדרמתיים. "דקות ספורות לאחר השעה שמונה, נשמע פיצוץ עז שהרעיד את הבית. הילדים נבהלו ואני ניסתי להרגיעם כשאנו יורדים למקלט במהירות האפשרית. דקות לאחר-מכן התברר לנו שנפל טיל קטיושה באחד הבתים ברחוב שלנו. מבירור שעשינו אמרו לנו שאין נפגעים, ב"ה.

"המצב הקשה", מתוודה הרב ליסון. "הערב הטרור הגיע לפתח הבית. ממש כך. חיינו השתנו מאז תחילת המלחמה בצפון. אנו מנסים להסביר לילדים שישנם ערבים שמנסים לפגוע בארץ-הקודש ואנחנו צריכים להמשיך עד כמה שאפשר בשגרת החיים. אני רוצה לציין ששלוחים רבים מתקשרים אלי ומעודדים, מחזקים ונותנים מילות שבח. הדברים בהחלט מחממים את הלב".

"חבל שלא הקשיבו לרבי"

מאז תחילת הלחימה בצפון, מקיים הרב ליסון פעילות רצופה על התושבים. "אנחנו מקיימים 'מבצע תפילין' נרחב, רושמים אנשים לאות בספר-התורה, מחלקים ממתקים לילדים וחומר שיצא-לאור על-ידי צעירי חב"ד".

בשביל הרב ליסון, התקופה הזו היא הכי קשה מאז שהגיע לשכונה, לפני קרוב לעשר שנים. "אני יכול לומר בוודאות שמאז בואי לא הייתה כזו תקופה. אנשים לא מבינים מה עובר עלינו: מספר פעמים ביום כשנשמעת אזעקה אנחנו צריכים להכניס ילדה בת חודשיים למקלט. זה לא פשוט.

את השבת האחרונה, עשה הרב ליסון יחד עם קהילתו במרכז הכרמל, כשבני משפחתו שוהים בבני-ברק. לדבריו היה קשה מאוד לעזוב את המשפחה הבוקר (שישי), אך עשה.

 
"אם בשבת רגילה", הוא אומר, "ישנם קרוב לעשרה מניינים, הרי שהשבת היו בקושי שני מניינים. אני הקראתי להם את מכתבו של הרבי בהקשר למלחמת 'שלום הגליל' שנחשף השבוע במגזין 'כפר-חב"ד' ופורסם ב-COL. כולם הגיבו באותם מילים: חבל שלא הקשיבו לרבי".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שוב פעם ישר כח
י"ז אב ה׳תשס״ו
שוב פעם ישר כח לרב ליסון מחנך הקריות. איציק טורנדו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.