מערכת COL | יום י' אב ה׳תשס״ו 04.08.2006

הניגוד בין שלישיית-הענווים לשלישיית-השחצנים / חידודים

הניגוד בין שלישיית-הענווים לשלישיית-השחצנים, מדגים את טעם ה"סגולה"... ■ שתיים מן החי ואחת מן הצומח ושלשתן הולכות על ארבע, לא פחות ולא יותר – התכירם? ■ חידות נוספות מהרב יחזקאל סופר לפרשת ואתחנן והתשובות ב'כתבה מלאה'
הניגוד בין שלישיית-הענווים לשלישיית-השחצנים / חידודים
חידה של מחט :
1. חידה: הניגוד בין שלישיית-הענווים לשלישיית-השחצנים, מדגים את טעם ה"סגולה"...
2. חידה: פסוק בפרשה – שכאשר הוא פותח עין גדולה אנו סוגרים שתיים קטנות... וכשהוא סוגר את הדל"ת הגדולה אנו פותחים בלחש קטן...
3. חידה : שתיים מן החי ואחת מן הצומח ושלשתן הולכות על ארבע, לא פחות ולא יותר – התכירם?

ידעת ומצאת:
4. ידוע מאמרז"ל : "אם אין דעת – הבדלה מנין?" היכן מצינו בפרשה "הבדלה" גם "בלי דעת" ?...
5. מצא מקור בפרשה ש"חידודים" הם סגולה נגד "גמגום"...
6. "טטפת" [ו,ח.] פירש"י: "ועל שם מנין פרשיותיה" [שהן ארבע] – עיין פ' בא [יג,טז.] שם פירש"י: ועל שהם ארבעה בתים קרויים טטפת" - למה שינה ולא פירש גם שם ע"ש פרשיותיה ?
7. היכן מסתתר בפרשתנו "ענק-אדם", אשר עוג מלך הבשן נחשב זאטוט לידו?...
8. מנין שמשה רבנו היה "חרדי" - אך את בני ישראל ראה בתור "שאינם חרדים" ?..

שאינו יודע לשאול:
9. התלמיד: היתכן שבית-המקדש, לפי רש"י, הוא במדינה ערבית?... המורה: לו הבחנת בבן זוגו – אזי ידעת שמעולם לא יצאו שניהם מן הארץ...
10. התלמיד: וכי אין רש"י סותר את עצמו מד"ה מזוזות ביתך [ו,ט.] לד"ה ובשעריך שלאחריו?...
המורה: שפתותיך חכמים...

תשובות-ואתחנן
1. ד"ה כי אתם המעט [ז,ז.] כאברהם,משה ואהרן ולא כנבוכדנצר, סנחריב וחירם,זוהי תכונתנו ה"סגולית" [סגו"ל מכיל גם שלישיית-נקודות...]
2. ראה ו, ד. – עי"ן של שמע [רבתי] ואנו סוגרים שני עיניים שלנו באמירת שמע... דל"ת של אחד [רבתי] ולאחריה "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד" בלחש...
3. ד"ה לא תוסיפו [ד,ב.] תפילין וציצית מה"חי" – לולב ומיניו מה"צומח" וכולם קשורים ל"ארבע"...


4. ראה ד, מא. תיכף לאחריו ד,מב....
5. ד"ה ושננתם [ו,ז.]
6. בפ' בא עדיין לא נאמרו פרשיות "שמע" "והיה אם שמוע" – לא יכול רש"י לכתוב ש"טטפת" היא כנגד "ארבע פרשיות" על כן כתב כנגד "ארבעה בתים" שזה נתחייבו כבר אז, שניים מה"בתים" היו ממולאים ב"קדש" "והיה כי יביאך" [שנאמרו בפ' בא] ושני בתים נותרו ריקים... עד שנת הארבעים.
7. ד"ה ולמקצה השמים [ד,לב.] ומדרשו...
8. ד"ה אז יבדיל [ד,מא.] וסוף ד"ה ואת תדבר אלינו [ה,כד.]

9. טעה ברש"י ד"ה והלבנון... אבל מאחר ו"בן זוגו" הוא "ההר הטוב הזה" – זו ירושלים, הרי ש"לבנון" הוא בית המקדש שבירושלים "שמלבן עוונותיהם של ישראל"...
10. טעה שאין צורך אלא במזוזה אחת שתפטור את כל דלתות הבית...[עיין בשפתי חכמים]


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.