מערכת COL | יום ח' אב ה׳תשס״ו 02.08.2006

השליח גינה שחקן קולנוע שקילל יהודים

שליח חב"ד מתח ביקורת חריפה על שחקן הקולנוע מל גיבסון לאחר שהלה נתפס בהתבטאויות אנטישמיות שנאמרו בעת שכרות בשבוע שעבר ■ "להגיד שהיהודים אחראים לכל המלחמות בעולם הוא דבר גועלי. ההתבטאות הזאת נמצאת בראש סולם ההסתה", אמר הרב חוני וואגל מבית-חב"ד בדלוור ■ ארגונים יהודיים הצטרפו בגינוי וקראו לתעשיית הקולנוע להחרים את הבמאי הבעייתי ■ לסיפור המלא
השליח גינה שחקן קולנוע שקילל יהודים

השחקן והבמאי הקולנוע הלא-יהודי מל גיבסון התנצל השבוע על התבטאויות אנטישמיות שאמר בעת שהיה שיכור והודיע כי ייכנס לתוכנית גמילה.

המקרה שקיבל כיסוי בולט בתקשורת אירע בשעות המוקדמות של יום שישי האחרון. גיבסון נעצר על-ידי המשטרה לאחר שנהג במהירות מופרזת בכביש המהיר של העיר מאליבו מצפון ללוס-אנג'לס. השחקן שהיה שיכור החל לקלל את השוטר שעצר אותו.

כאשר נכנס לניידת המשטרה, גיבסון שאל את השוטר האם הוא יהודי ופרץ בהערות אנטישמיות ומעליבות: "היהודים אחראים לכל המלחמות בעולם" בתוספת מילים שלא ראויות לפרסום.

אתמול (שלישי) הוא התנצל פומבית ואמר: "התנהגתי כמו אדם שאיבד שליטה לחלוטין כשנעצרתי ואמרתי דברים מתועבים שאני לא מאמין בהם. אני מתנצל בפני כל מי שפגעתי בו".

אולם ההתנצלות לא עזרה לו להימנע מהביקורת החריפה של הקהילות היהודיות שדרשו "להוציא" אותו מהוליווד אחת ולתמיד, כך מדווח אתר nrg. אברהם פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, סיפר כי הוא פועל בהוליווד זה שנים דרש לפתוח כנגד גיבסון בחקירה פלילית. "אני סבור שצריכים להיות מחירים עבור התנהגות קנאית".

השליח הרב חוני וואגל, מנהל בית-חב"ד בעיר וילמינגטון בדלוור, סובר כי גיבסון יעשה בחוכמה אם ינסה להבין את המקור של הערותיו. "יש משהו בגיבסון עצמו שמייצר הצהרות פוגעות, והן נשמעות רק אחרי שתייה", הרב צוטט בעיתונות המקומית.

"להגיד שהיהודים אחראים לכל המלחמות בעולם הוא דבר גועלי לומר. ההתבטאות הזאת נמצאת למעלה בסולם ההסתה ומאוד מבחיל במיוחד עם מה שקורה היום", הרב וואגל הוסיף.

זו לא הפעם הראשונה ששמו של גיבסון עולה בהקשרים אנטישמיים. בפעם הקודמת עלו הטענות לאחר שגיבסון ביים את הסרט "הפסיון" על מותו של הצלוב ימ"ש. ראשי ארגונים יהודיים ובכללם שלוחי חב"ד בארה"ב גינו את הסרט וטענו כי הוא מלבה יצרים נגד יהדות ויהודים.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
נענש במקום
ח' אב ה׳תשס״ו
חברת ענק הוליוודית בטלה אמש הסכם הפקה עם האנטישמי הזה
2.
התפוח לא נפל רחוק מהעץ
ח' אב ה׳תשס״ו
אבא שלו, לא יותר טוב ממנו, וכשהם התראיינו לתקשורת לפני יציאת ה"פסיון" אביו התבטא כמו גלוח ראש מה kkk
כל מנוול בא יומו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.