מערכת COL | יום כ"ז חשוון ה׳תשס״ד 22.11.2003

הרב הר-שפר ניצח את סאדם חוסיין

עיתון 'במקום' (מקבוצת 'ידיעות-אחרונות') מביא בגיליון של שבת סיפור מעניין תחת הכותרת: "כך התגלגלו 100 אלף דולר מסדאם חוסיין לרב הר-שפר". בתת-כותרת נכתב: זה אולי נשמע מאוד פשוט אבל זה באמת פשוט, אומר הרב החב"דניק שגיא הר-שפר מנס-ציונה * הרב מגלה כיצד הצליח לרכוש בית בסיוע כספים שהגיעו מהעריץ העיראקי * והכל החל בכלל במלחמת המפרץ הראשונה לפני כ-13 שנה. לאחרונה עבר הרב של קהילת חב"ד בנס ציונה, שגיא הר שפר, להתגורר בבית חדש ומרווח וקיים חנוכת בית גדולה בהשתתפות חברים ונכבדים. אבל רק מעטים מודעים לכך שחלק הארי מהכסף לבית הגיע מהחשבונות הבנק המעוקלים של שליט עיראק המודח סדאם חוסיין.
הרב הר-שפר ניצח את סאדם חוסיין
שליח חב"ד בנס-ציונה, הרב שגיא הר-שפר במשרדו
בליל הסדר לפני שנה וחצי הצטופפה משפחת הר שפר בביתה בנס ציונה יחד עם 30 אורחים. "לא המה מקום לזוז, היה מאוד צפוף" משחזר הרב הר שפר, נשוי ואב לשלושה. "אישתי אמרה לי שחייבים לקנות דירה יותר גדולה כדי שנוכל לארח יותר אנשים, ואמרתי לה שאנחנו חייבים להאמין שנקבל סכום כסף מאיזשהו מקום, כי המשכורות שלנו לא מספיקות לזה". כעבר חצי שנה נענו תפילותיהם, מנקודת הראות של הרב. המשפחה קיבלה 100 אלף דולר ממקור לא צפוי: כספיו המוחרמים של נשיא עיראק לשעבר, סדאם חוסיין. תחילת הסיפור במלחמת המפרץ בשנת 1991, עת נפגע בית הוריו של הרב הר שפר מהדף של טילים שנפלו על יד הבית בחיפה. כעבור זמן הגיעו נציגים מהאו"ם לאיזור כדי לאמוד את הנזקים. המשפחה ערכה בירור ומצאה כי האו"ם החרים כספים השייכים לעיראקים כדי לפצות אנשים שנפגעו מהמלחמה, וכי אפשר לתבוע עד 100 אלף דולר כפיצוי על הנזקים. הרב הר שפר: "הנזק שלנו התבטא ברצפת חצר הבית של הוריי. היו עוד משפחות ששמעו על זה, והגישו בקשות לתשלום פיצויים. חלק ביקשו פיצוי על הנזק שנגרם להם, חלק ביקשו כמה אלפים יותר, אבל לפי הידוע לי, ברחוב של אמא שלי אף אחד לא ביקש את מלוא הסכום. אמא שלי שתחיה שאלה עד איזה סכום ניתן לתבוע ונאמר לה עד 100 אלף דולר. אנחנו ישבנו בבית וחשבנו מה יש לנו להפסיד. נגרם נזק של איקס שקלים, אפשר לבקש עד 100 אלף דולר בגין עוגמת הנפש ופשוט קיבלנו. בסופו של דבר, למרבה האירוניה, כל אחד קיבל את הסכום שהוא דרש". משפחת הר שפר ביקשה וקיבלה 100 אלף דולר מכספי העיראקים ובכסף קנתה דירה גדולה מזאת שהיתה לה בנס ציונה. "היינו בהלם שקיבלנו את הכסף. אף אחד לא התעניין בכלל מה היה הנזק ובכמה כסף הוא מוערך. זה אולי נשמע מאוד פשוט. אבל זה באמת פשוט: ביקשנו 100 אלף דולר עבור עגמת הנפש ופשוט קיבלנו". לרב הר שפר, שמנהל בית היתר זה כמה שנים את מפעל ארוחה חמה בשקל אחד לנזקקים בבית חב"ד בנס ציונה, אין ספקות: "האמונה היא שהביאה את העזרה הזאת מן השמים".
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
בשורה משמחת
כ"ח חשוון ה׳תשס״ד
שמחנו לקרא על ה"נס" של הכסף שהגיע אליכם, יעזור הרב"י ותגבירו את הפעילות באופן הרחב ביותר של "הפצת המעיינות". בברכה לבשורות טובות יוסי ושרי מאצקין, מונטריאל
2.
כל הכבוד
כ"ח חשוון ה׳תשס״ד
ב"ה.


הרב שגיא לידיעתך ולתשומת ליבך :

כבר מזמן , זה לא "אין" ולא נחשב לענין , להצטלם עם מחשב וטלפון ביד.
"מיכשור מתקדם" כזה יש היום לכל בעל-בסטה בשוק.

זה לא עושה רושם .
להיפך זה נראה קטנוני וילדותי...

והדבר נכון לגבי רבים מהמצטלמים
כולל היו"ר החדש....

3.
<<< תגובת המערכת >>>
כ"ח חשוון ה׳תשס״ד
למגיב מספר 2 - כל הכבוד:

הרב הר-שפר לא העמיד פוזה מיוחדת עבור הצילום. התמונה צולמה לפני יותר משנה במשרדו של הרב כשצלמינו נקלע באקראי לנס-ציונה.
בנוגע לכינויים ("קטנוני וילדותי"), איננו חושב שיש מקום לכנות שליח של הרבי באלה תוארים וכינויים. ולידיעתך, סמוך על הרב שגיא הוא יודע ומכיר טוב מה הגדרה של 'אין'.
4.
למערכת
א' כסלו ה׳תשס״ד
ב"ה.


חס ושלום !!
מעולם לא חשבתי על הרב שגיא שהוא קטנוני או ילדותי. ולכן גם לא אמרתי זאת !!
כתבתי ש"הפוזה" - לא מוסיפה לו כבוד.
אדרבא , לכתבה עליו הוא צריך לדאוג שתכנס תמונה המכבדת אותו . ולהצטלם - הוא יודע!!

בברכת חסידים !
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.