מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשס״ו 31.07.2006

לוגאנסק: הקעמפ שהיה לי לבית

זו השנה השלישית ברציפות שנערך קעמפ 'גן-ישראל' בעיר לוגנסק שבאוקראינה בהנהלת שליח חב"ד ורב העיר הרב שלום גופין. הקעמפ נערך במתחם מרהיב על חוף הים, כשהוא טובל בירק ובמשטחי דשא נרחבים. בקעמפ השתתפו השנה כמאה וחמישים ילדים מכל רחבי אוקראינה: אודסה, לוגנסק, דונייצק, קריוורוג, זיטומיר, קייב, צרניגוב, צרנבצי, צרקסי, וערים נוספות ■ לגלריית תמונות וכתבה מלאה
לוגאנסק: הקעמפ שהיה לי לבית
ילדי 'גן-ישראל' חב"ד בלוגנסק בתמונה משותפת
היה זה אך טבעי, ששעותיו האחרונות של קעמפ גן ישראל לוגנסק היו המרגשות ביותר, והביעו לא במעט את התחושות שהצטברו כאן במהלך השבועיים האחרונים. יכולתם לפגוש כאן את איליה מלוגנסק שהפך לחבר ותיק בקעמפ כבר שש שנים ברציפות, גם את סאשה מקריוורוג ש"הציץ ונפגע" וכבר שלוש שנים הוא חולק איתנו באקטיביות רבה את השבועיים המהנים. גם יוסי מז'יטומיר אינו מוותר ובשנתיים האחרונות גומא 1500 ק"מ (30 שעות נסיעה!!!) כדי לזכות ולהשתתף בקעמפ הנפלא. כן. הקעמפ בלוגנסק הוא כבר מסורת של שש שנות השקעה, יחס אישי, אווירה חסידית, פעילויות מגוונות, והכל מתוך רחבות גשמית.

זו השנה השלישית ברציפות שהקעמפ מתנהל במתחם מרהיב על חוף הים, כשהוא טובל בירק ובמשטחי דשא נרחבים. עדשת המצלמה תפסה את אהר'לה המדריך יושב על הנדנדה בחצר עם ניקיטה מצ'רנבצי ומחבק אותו באהבה יהודית וכעבור דקות ספורות את ישראל המלמד יושב מתחת לעץ ומסייע לילדים ללמוד בעל פה. תנאי המחיה המשופרים, חמש הארוחות ביום, הותירו את הילדים סמוקים, שבעים ומרוצים. הקעמפ מפורסם וזוכה להצלחה בשל הארגון המופתי של הצוותות, בשל הפעילויות המגוונות, הטיולים המרתקים, וכמובן, בשל צוות המדריכים שנבחר בקפידה ומשקיע ימים ולילות כדי לנצל את התקופה הקצרה להעברת מקסימום ערכים, ידע ואווירה חסידית.

במהלך השבועיים זכו הילדים לחוגי ספורט: טניס שולחן, קארטה, כדורסל, כדורגל ושחייה. גם לחוג אמנות, להטוטים ומשחקי מחשב. הם נסעו לטיולים מרתקים: ללונה פארק חדשני, שייט, נהיגה במכוניות מרוץ, ביקור מרתק בגן החיות, וכמובן, הדובדבן שבקצפת – טיול חותם בחרקוב ואירוח במאור פנים בבית הכנסת המפואר בעיר ופגישה עם הרב הראשי, הרב משה מוסקוביץ שיחי'. בחרקוב טיילו הילדים בפארק המים ובאטרקציות נוספות בעיר. היה זה סיום מרגש במתחם קעמפ "גן ישראל" חרקוב ו"אש לילה" מאחד ומגבש עם ילדי חרקוב והסביבה. "לא יכולתי שלא להוזיל דמעה ממחזה הפרידה המרגש. בכל שנה מחדש אני מבין במוחש את דבריו של הרבי על חשיבותם של הקעמפים ועל התדלוק העוצמתי שהם מעניקים לילדים", מציין הרב חיים הבר, הרוח החיה מאחורי הפרוייקט האדיר, המסייע בכל כוחו להשגת משאבים ולארגון המופתי.

השנה השתתפו בקעמפ כמאה וחמישים ילדים שמחים ומרוצים מכל רחבי אוקראינה: אודסה, לוגנסק, דונייצק, קריוורוג, זיטומיר, קייב, צרניגוב, צרנבצי, צרקסי ועוד ערים אחרות.

"ההשקעה היא אדירה, ההתארגנות מאסיבית ומתמשכת. אך לצפות בקבוצת ילדים המתמודדת ב"מלחמת צבעים – תורה ומצוות" ועושה את המירב כדי להגיע לניצחון, או בקבוצת ילדים המתפארים בכמות הסמלים שקיבלו על לימוד בעל פה – זה לזכות בקורטוב של נחת", אומר הרב שלום גופין, רב העיר לוגנסק והמחוז, שמנהל ברמה את הקעמפים בלוגנסק כבר שש שנים, ולמרות הקשיים ממשיך להרים את דגל גן ישראל במתחם בנחישות ובאמונה. הרב גופין מבקש גם להודות לנותני החסות לקעמפ: לקרן אור אבנר חב"ד על התמיכה והסיוע ולקהילת ידידי לוגנסק בארצות הברית, שהתגייסה למבצע ותרמה מהונה לארגון הקעמפ. ואי אפשר שלא לציין את הצוות הנפלא והמסור, שהשקיע חודשים ארוכים בכתיבת תוכניות ובארגון הלוגיסטי: לרב חיים ולרחלי הבר, למנהלים הת' אהרון גופין ווהת' חזקי דערן. למרכז המסור הת' בערל ברוכשטאט, לת' אהרון מטוסוב ולכל המדריכים המסורים.
לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
15 תגובות
1.
מנדי ניימרק - טוב לראות אותך!
ו' אב ה׳תשס״ו
נחמד לראות אותך מסתובב ברחבי העולם. עלה והצלח!! נקוה לראותך בקרוב.

חדר 106..
2.
חיים הבר?
ו' אב ה׳תשס״ו
מה אתה עושה שם? אהה נח אצל הגיס
3.
חיים הגדול
ו' אב ה׳תשס״ו
אין עליך אתה תותח בזכותך הקעמפ עלה ברמה שאי אפשר להכיר אותו עלה והצלח בשליחות חשובה זו




........... אחד שמכיר מקרוב..........
5.
ל2
ו' אב ה׳תשס״ו
איזה נח...

הוא מנהל את הקעמפ!!
6.
מנדי...
ו' אב ה׳תשס״ו
יפה לראות אותך
מחכים לך כבר בארץ
המשפחה.
7.
מנדי ניימרק
ז' אב ה׳תשס״ו
סוף סןף רואים אותך מחכה לך ב1414 . חבר ותיק
9.
מענדי ניימרק
ז' אב ה׳תשס״ו
א ש ר י ך .
11.
אני לא מאמין שמוליק א.
ז' אב ה׳תשס״ו
שמוליק חיפשתי אותך ולא מצאתי, והנה סוף סוף רואים אותך באיזה אתר בתמונות, יש לי את המספר האוקראיני שלך, ואני צריך זמן להתקשר אליך במיוחד שאני יודע שאתה עסוק אז לבנתיים כיף מאד לראות תמונה שלך אחרי הרבה זמן שאתה לא שולח לי שום תמונה או דש באימיל
וניהיה בקשר ביי
מנחם 770
[אין עוד מנחם אחר]
12.
אשריכם ישראל
ז' אב ה׳תשס״ו
יישר כח למשפחת גופין היקרה
על פועלה למען ילדי ישראל.
יש לציין שהתיגבור שהבאתם מהארץ את חיים הבר מוסיף לכם כבוד רב.
13.
אהרון
ז' אב ה׳תשס״ו
לפי התמונות נראה שהקעמפ היה משהו- משהו!

כל הכבוד
14.
מענדי מתגעגע לברקפסט שלך
ז' אב ה׳תשס״ו
כבר חודש לא ביחד אתה חסר לי רק אתה יודע לדואג לחבר בן דוד כמו שצריך...תחסוך כסף בקרוב אני חוזר

תבדוק לי מה קורה במעורה של זלמן....

מענדלה אוהבים אותך שניפגש בקרוב בלב שמח

מי היה הצלם יענקי .ק.?
חחחחח
15.
לאליאס כל הכבוד!
ז' אב ה׳תשס״ו
לאליאס כל הכבוד!
16.
חיים הבר!!
ז' אב ה׳תשס״ו
כל הכבוד לך על הפעילות
יישר-כח!!
עלה והצלח!!
אוהבים אותם...
17.
לחייםהבר!!!
י' אב ה׳תשס״ו
כל הכבוד,הו סוף כול סןף אתה מנהל ולא מרכז
חלמתי על זה שנים שתהיה מנהל,

מהאחינית האוהבת
ציבי הבר,
18.
מה הפלא?
ט"ו אב ה׳תשס״ו
כשמדובר בגופין מלוגנסק - התוצאות ידועות מראש...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.