מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשס״ו 31.07.2006

אזרבייג'אן: המוסלמים נותנים כבוד ליהודים

בתקליטור החודשי של הציבור החרדי - "סידיש", המוגש על-ידי קובי סלע ומנחם טוקר, מוגשת כתבה מרתקת על החיים היהודיים בעיר באקו, באזרבייג'אן ועל פעילותם הענפה של שלוחי חב"ד בראשות הרב מאיר ברוק ■ "כשרואים מאות ילדים יהודיים שלומדים על המסורת של העם היהודי - רואים עד כמה הפעילות המבורכת", אומר שגריר ישראל במקום מר ארתור לנק ■ "זהו פרק ראשון בסדרה על החיים היהודיים באזרבייג'אן", אומר סלע בשיחה עם COL ■ לסיפור המלא לצפייה בכתבה המרתקת - בלעדי ל-COL: לחצו כאן
אזרבייג'אן: המוסלמים נותנים כבוד ליהודים

מאת: חיים ברון

בתקליטור החודשי של הציבור החרדי - "סידיש", המוגש על-ידי קובי סלע ומנחם טוקר, מוגשת כתבה מרתקת על החיים היהודיים בעיר באקו, באזרבייג'אן ועל פעילותם הענפה של שלוחי חב"ד בראשות הרב מאיר ברוק.

בתחילת הכתבה, מובא סקירה על החיים היהודיים במקום שהחלו לפני 130 שנה, עם בואו של היהודי הראשון למקום. כיום, יש במקום כ-3 קהילות: גרוזינים, קהילה הררית וקהילת באקו, אותה מנהל שליח חב"ד הרב ברוק. "כאן אוהבים יהודים", מספר הרב ברוק ל'סידיש', "המוסלמים ממש מראים את זה. כך גם הנשיא ואביו שנותנים לנו את הכבוד הראוי".

למרות שהמדינה היא שיעית, הם מקיימים יחסית דיפלומטיים עם ישראל. במהלך הכתבה ביקרו צוות 'סידיש' בשגרירות בבאקו, שם רואיין מר ארתור לנק, שגריר ישראל במקום.

"אחד הדברים המעניינים שקרו כאן", אמר, "שהרבה יהודים מהקהילה שלנו איבדו את הקשרים עם השורשים. הפעילות של חב"ד והרב ברוק, מחזיר את הקשר היום-יומי הזה". עוד הוסיף: "כשרואים מאות ילדים יהודיים שלומדים על המסורת של העם היהודי - רואים עד כמה הפעילות המבורכת".

בכתבה מובאים תצלומים מבית-הספר הנקרא על שמו של אביו של הנגיד ר' לוי לבייב - "אור אבנר" שמממן מכספו את הפעילות הענפה בעיר. בהמשך, מובאים צילומים מהווי הקעמפ ואחד הילדים אף מספר על סדר היום המרתק.

בסוף הכתבה מסופר על חלב ישראל המוכן במקום שעליו מספר שליח חב"ד הרב מתתיהו לואיס ועל המקווה החדש שהולך ונשלם בימים אלה.

"זהו פרק ראשון מתוך סדרת כתבות על החיים היהודיים באזרבייג'אן", אומר סלע בשיחה עם COL.

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
הרב מאיר ברוק - את ע-נ-ק
ו' אב ה׳תשס״ו
כל מה שמתואר בכתבה הוא נכון, אבל הם לא הצליחו להראות את כל פעילותו והצלחתו של כְבוֹד הרב ברוק.
הרב, אנחנו אוהבים אותך! תמשיך לפעול ולהצליח בהכול!!!
2.
מצויין!
ו' אב ה׳תשס״ו
החברה של סידיש עושים דברים נחמדים מאוד. בזמן האחרון ניכרת התחממות ביחס שלהם לחב"ד. האם מדובר בחבניקים לעתיד?
3.
רב כל כך מיוחד!
ו' אב ה׳תשס״ו
לידיעתכם!מעבר לכל הפעילויות שהוזכרו בכתבה והוקרנו בסידי הרב מאיר ברוק הוא גם מחבר שירים,מלחין אותם וגם שר.כמו כן ידוע לי שהקים מקהלה עם ילדים יהודים באזרבייזאן. שם המקהלה:"בני לוי".בטוח שעוד תשמעו אותם ועליהם.יישר כח לך הרב ברוק היקר.תדע לך שיש לך המון מעריצים. ואני ביניהם. תצליח בכל מעשיך!
4.
תיקון טעות
ז' אב ה׳תשס״ו
כתבתם שהיהודי הראשון הגיע לאזרבייגן לפני 130 שנים. זה לא נכון. יהודים קווקזיים הגיעו לאזרבייגן (לפי גרסאות שונות) לפני 1000 עד 2000 שנים.
5.
לרב מאיר ברוק!!
ז' אב ה׳תשס״ו
לפני 4 שנים בערך הייתי בשלחות באזרבאיגן אצל הרב ברוק ואני יכול להעיד שהוא התחיל הכל מאפס ובעבודה קשה והכי הכי אמונה ברבי שיעזור לו אני מישראל מחזק אותך ומאחל לך שתמשיך כך ושהקהילה תעלה מעלה מעלה. יש לציין את הפעילות הרבה של הרבנית ברוק שבשקט בשקט עושה הרבה ורק מי שהיה שם יודע הצליחו ושהרבי ימשיך להנות ממכם. מאחל יאיר בר וזוגתו .
6.
אין כמו הרב ברוק!!!!
ז' אב ה׳תשס״ו
אוהבים אותך! מעריצים אותך! חושבים עליך!
אין כמוך! אנו גאים בזכות שלנו להכיר אותך!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.