מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשס״ו 31.07.2006

טרור באוסטרליה: מתחם בית-כנסת חב"ד הושחת

טרור עולמי: צעירים השחיתו אמש (ראשון) מכוניות ומבנה שניצבו ברחבת בית-כנסת חב"ד בסידני. בארגונים היהודיים טוענים כי המניע הוא המלחמה בלבנון. במקביל, קוראים בארגונים המוסלמים להפסקת מעשי הוונדליזם ■ "לא נרתע", אמר שליח חב"ד ורב בית-הכנסת הרב יוסף ורניק בתגובה ראשונית לעיתונאים ■ לסיפור המלא • לצפיה בקטע וידיאו מהטלויזיה האוסטרלית: לחצו כאן
טרור באוסטרליה: מתחם בית-כנסת חב
טרור נפשע. השליח הרב ורניק בראיון לכלי התקשורת
לאחר המתקפה על ארגון "הפדרציה היהודית" בסיאטל, מוסד יהודי נוסף הותקף אתמול גם בסידני שבאוסטרליה: חבורה של צעירים השחיתה מתחם בו ממוקם בית כנסת בעיר סידני, ונמלטה מהמקום.

העיתון "סידני מורנינג הראלד" דיווח הבוקר (שני) כי עשרה צעירים, שלפי עדי ראייה נראו ממוצא מזרח תיכוני, ניפצו דלת זכוכית של מבנה הממוקם בצמוד לבית הכנסת, והשחיתו שתי מכוניות שנמצאו במתחם המבנה.

במשטרה האוסטרלית סרבו לקשור בין האירוע לבין המלחמה בגבול הצפון, אך הבהירו כי גם כיוון החקירה הזה נבדק. לארגונים היהודיים במדינה, אבל, אין ספק כי מדובר במעשה וונדליזם על רקע הלחימה בלבנון.

שליח חב"ד ורב בית-הכנסת הרב יוסף ורניק שהגיע למקום נפגש עם השוטרים ולאחר-מכן אמר בתגובה כי הדבר לא ירתיע את הקהילה והוא מיצר שהטרור מגיע לסידני.

מנכ"ל חבר הנאמנים היהודי באוסטרליה, ויק אלהדף, אמר כי "זה מאוד מצער שהאלימות במזרח התיכון מחלחלת ומשוחזרת מחדש ברחובותיה של אוסטרליה. הקהילה היהודית בסידני מאמינה שהסכסוך במזרח התיכון, צריך להיפתר אך ורק במזרח התיכון. אנחנו רואים כמעט יחס ישר בין המתיחות במזרח התיכון לבין מספר התקריות האנטישמיות באוסטרליה".

לעומתו, דובר איחוד הארגונים המוסלמים באוסטרליה, קייסאר טראד, אמר כי אין למשטרה או לארגונים היהודיים הוכחה כי מדובר באירוע על רקע אנטישמי. לדבריו, "אסור לנו לקפוץ למסקנות בשלב הזה וצריך לתת למשטרה לעשות את עבודתה. האגרסיביות והתוקפנות של ישראל במזרח התיכון צריכה להישאר במזרח התיכון. המעשים של ישראל לא נותנים לאף אחד את הזכות לתקוף מקום פולחן באוסטרליה, או בכל מקום אחר בעולם.

טראד הוסיף ואמר כי הוא מגנה את מעשה הוונדליזם, וקורא להפסקת מעשי האלימות נגד יהודים: "אני קורא לכולם באוסטרליה, בין אם הם מרקע מזרח תיכוני או לא – אתם יכולים להביא סוף לתוקפנות הישראלית על ידי הבעת עמדה פוליטית, אבל אתם לא עוזרים לאף אחד אם אתם משחיתים בניינים באוסטרליה".

מאז תחילת המלחמה בלבנון חששו במערכת הביטחון מניסיון של ארגונים מוסלמים לפגע במוסדות יהודיים בחו"ל, ומהתגברות מעשי האלימות על רקע אנטישמי. רק בסוף השבוע האחרון פרץ מוסלמי חמוש לארגון יהודי בסיאטל וירה בעובדים במקום. כתוצאה מהירי, נהרגה אישה אחת ונפצעו חמש נשים נוספות.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ירחם ה עלינו
ח' אב ה׳תשס״ו
רק שלא יעבור לכל העולם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.