מערכת COL | יום ג' אב ה׳תשס״ו 28.07.2006

ראשי ערים בצפון מצדיעים לשלוחי חב"ד

בערי הצפון הסופגות מטחי קטיושות רבים, שלוחי חב"ד הם הכתובת לכל בעיה שצצה. מחלוקת אלפי סנוודיצי'ם המגיעים היישר מצעירי חב"ד בכפר-חב"ד ועד סידור תקלה במזגן במקלט ■ COL פנה אל שלושה ראשי-ערים בצפון בכדי לשמוע מהם על פעולות השלוחים בעירם ושמע מהם תשבחות רבות ■ ראש עיריית קריית-שמונה חיים ברביבאי ("אני מופתע מעוצמת הפעילות") ראש עיריית עכו שמעון לנקרי ("חב"ד פועלים במסירות-נפש") וראש עיריית מעלות שלמה בוחבוט ("אני מצדיע לשליח") ■ לראיון המלא
ראשי ערים בצפון מצדיעים לשלוחי חב
מימין: שמעון לנקרי (עכו) שלמה בוחבוט (מעלות) וחיים ברביבאי (קריית-שמונה)

מאת: חיים ברון

בכל ערי הצפון, הסופגות בשבועיים האחרונים מטחי קטיושות ללא הפסקה, שלוחי חב"ד הם הכתובת לכל בעיה שצצה. ממזון בסיסי ועד לסידור תקלה במזגן במקלט (שמתחיל להפוך לבית קבע). במשך שבועיים אלה,
COL
מלווה את השלוחים ופעילותם הברוכה בשלל ידיעות ותמונות מהשטח.

לשלוחים, יש קשר אמיץ עם ראשי-הערים הרואים מקרוב את הפעילות ומברכים עליה בכל יום מחדש. בזמן שארגוני חסד רבים אינם עומדים בנטל, שלוחי חב"ד עובדים לאורך כל שעות היממה ודואגים לתושבים בצרכים הרוחניים והגשמיים גם יחד.

במהלך שבועיים אלה, התבטאו ראשי-ערים שונות בצפון הארץ על פעילותם של אנשי חב"ד בפורום כזה או אחר.
COL פנה אל שלשה מהם: ראש-עיריית קריית-שמונה מר חיים ברביבאי, ראש-עיריית עכו מר שמעון לנקרי וראש-עיריית מעלות מר שלמה בוחבוט בכדי לשמוע כיצד הם רואים את הפעילות המבורכת, ממבט עיניהם כראשי-הערים. מיד כששמעו שמדברים מאתר האינטרנט המרכזי של חב"ד, הם אמרו "הו, אתם מלאכים".

מצדיע לשליח

"אין, אין לי מילים", כך אומר ראש-העיר של מעלות מר שלמה בוחבוט בתחילת הראיון עם COL. "הרב כספי הוא פשוט כמו מלאך מהשמים. כל מילה שאני יגיד עליו, תגמד את פעילותו". הרב יגאל כספי מנהל בית-חב"ד במעלות, מחלק מידי יום אלפי בקבוקי שתיה, מזון, צעצועים לילדים, טיטולים, מטרנות, מוצרי-יסוד ועוד בעזרתם של 'צעירי חב"ד', 'כולל חב"ד', בית-חב"ד רעננה ועוד.

פעילותו של הרב כספי זוכה להערכה רבה בקרב תושבי מעלות וכך גם ראש-העיר. "במלחמה הזאת", אומר ראש-העיר, "מתגלה עם-ישראל במלוא תפארתו. אנחנו מקבלים אהבה מכל מקום, אבל מה שהולך בסניף חב"ד במעלות, זה מדהים. אני פשוט מצדיע לרב כספי. מספר פעמים ראיתי במו עיני איך הוא ממלא משאיות במוצרים לתושבים. זה פשוט נפלא לראות איך הוא מחלק את כל הסוונדיצ'ים לאנשים במקלטים כשהוא נוטף זיעה, יחד עם המתנדבים היקרים של חב"ד.

"אני פשוט מלא הערכה וכל הכבוד לרב כספי על פועלו. זה מאוד מרגש עד דמעות, לראות איך אנשים בימים קשים כאלה, מסייעים לאחרים ואתה שואל את עצמך - מה דוחף אותם. אני מכיר את הרב כספי מספר שנים, אני אף עזרתי לו במסגרת תפקידי להקים גני ילדים ואנחנו עושים לעיתים פעילויות משותפות.

"הרב כספי הוא אדם עניו ויהודי מאוד יקר ואהוב. אין לי מילים לתאר את הפעילות הזאת, לתאר כיצד הרב כספי עובד ממקלט למקלט בכזו מסירות ולהט. אני רוצה לנצל את הבמה החשובה שלכם בכדי להודות לחסידי חב"ד בארץ ובעולם על עבודתם החשובה".

מפעל של איש אחד

בית-חב"ד בקריית-שמונה בהנהלת הרב יגאל ציפורי מחלק מידי יום כ-1200 מנות אוכל לתושבים רבים. כמו-כן מקיים בית-חב"ד פעילות ענפה במקלטים בעיר, שם מחולקים לילדים ממתקים וצעצועים המפיגים את השעמום שהוא מנת חלקם של מרבית ילדי הצפון. משעות הבוקר הוא עובר במקלטים רבים מחלק את האוכל, מניח תפילין ומעודד את רוחם. "אני רואה מקרוב את פעילותו של הרב ציפורי", אומר ראש-העיר מר חיים ברביבאי בראיון ל-
COL
, "ומופתע מהעוצמה של העשייה החברתית הענפה, זאת כמובן בנוסף לפעילותו החינוכית אותה הוא מקיים לאורך השנה החולפת.

"המטבח שהרב ציפורי מפעיל, זה דבר חיובי וחשוב מאוד. אין לך מושג עד כמה הדבר מסייע לאנשים מעוטי-יכולת המתגוררים בעיר ונמצאים במצב של חרדות. הרב ציפורי עובר מקלט-מקלט, בנחישות וסובלנות, ומחלק את מנות האוכל בחיוך רחב. המצב כיום בקריית-שמונה מאוד קשה. למעלה מ-60 אחוז מהתושבים נאלצו לעזוב מפני חרדתם, אבל ישנם כאלה שמצבם הכלכלי אינו מאפשר זאת והרב ציפורי הוא זה שמסייע להם ביד רחבה.

"אם אסכם, פעילות החסד החשובה של הרב ציפורי בכאלה ימים קריטיים, ראויה להערכה רבה. הפעילות של הרב ציפורי, אותו אני מכיר אישית מזה שנים רבות, זה מוסד של אדם אחד עליו נאמר: ידו בכל ויד כל בו".

"חב"ד זה אני"

המצב השורר כעת בעיר עכו, לא זכור אפילו לזקני העיר. מטחים רבים של קטיושות נפלו בעיר: למעלה מארבעים אנשים פונו לבתי-רפואה ומשפחות רבות עזבו את העיר. "במצב כל-כך קשה", אומר ראש-העיר מר שמעון לנקרי ל-COL, "חב"ד פועלת במסירות-נפש של ממש, כשהיא מסייעת לתושבים רבים במזון ובדברים נוספים".

אתמול (חמישי) פורסם ב-
COL ראיון נרחב עם אחד משלוחי חב"ד בעיר, הרב אברהם הרוש שסיפר על-כך שהם מעבירים לראש-העיר פניות של תושבים על בעיות במזגנים במקלטים ועוד. "אני מקבל מהשלוחים בכל יום כמה מכתבים", אומר לנקרי, "אני קורא כל מכתב ומכתב ומשתדל לטפל. הם מפרטים לי כל בעיה שיש לאנשים והדאגה זועקת מכל מכתב. זה פשוט מרגש".

לראש-העיר קשר עמוק וחם עם בית-חב"ד בעיר בהנהלת הרב נתן-יצחק אוירכמן. "אני בידידות עמוקה עם חב"ד. אני מניח תפילין מידי בוקר ואני מעריץ גדול של הרבי מליובאוויטש. חב"ד זה אני", הוא אומר בחיוך ומסיים: "יש לי ספר חת"ת בבית שזה בשבילי אבן-יסוד בזהות היהודית שלי".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שלום!!!
ה' אב ה׳תשס״ו
גאה להיות חב"דניק
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.