מערכת COL | יום ג' אב ה׳תשס״ו 28.07.2006

בפארקסוויל שלחו 'בלוני איחול' לקעמפים בעולם

במחנה הקיץ "גן ישראל" בניו-יורק נחנך השבוע פרוייקט נוסף במסגרת חגיגות היובל: 'גן ישראל גלובלי'. חניכים מאמצים קעמפים בעולם ובונים מיצגים עם הנתונים, השירים והסמלים של המדינות. "תוכלו לבקר וללמוד על כל 'גן ישראל' שקיים בעולם", אומר מנהל הלימודים הת' שמולי אלטיין. שלוחים מגיבים בהתלהבות ■ במקביל, כל חניך קיבל אלבום מהודר "לראות את מלכינו" על-מנת לאסוף תמונות ייחודיות של הרבי עם תיאור המאורע. גם מלחמת הצבעים נשא אופי של חמישי שנה ■ לסיפור המלא וגלריית תמונות
בפארקסוויל שלחו 'בלוני איחול' לקעמפים בעולם

"וקידשתם את שנת החמישים" הוא המוטו השנה של קעמפ "גן ישראל" בפארקסוויל, ניו-יורק. אווירת היובל מורגשת היטב במחנה הקיץ החב"די הוותיק והגדול בעולם. "חמישים שנה הוא השלמה. עניין של ניצחיות", אומרים בקעמפ.

על צלחות החד-פעמיות בחדר אוכל מתנוסס לוגו החמישים, כך גם על החולצות, כובעים וכיפות. בהתוועדויות מדברים על עניין יובל שנה ואיך הרבי היה מציין זאת, ולחניכים מספרים על החידוש ש"גן ישראל" הכניס לתרבות הקיץ בקהילה היהודית. 'קעמפ מבחוץ וישיבה מבפנים', כפי שהרבי התבטא.

במשרד הקעמפ שוקדים בימים אלו על מספר תוכניות המיועדות לחניכים, הורים, בוגרים וכלל הקהילה החב"דית והיהודית.

תוכנית אחת החלה היום (חמישי) עם השם הלא-רישמי 'גן ישראל גלובלי'. כל קבוצה בקעמפ בניו-יורק תאמץ "גן ישראל" במדינה אחרת בעולם ותעמיק את הקשר איתה. "חמישים שנה מייצג את הכיבוש בעולם ש'גן ישראל' יצר. ההתחלה הייתה בעלנוויל והיום יש קעמפ בכמעט כל מדינה בעולם", אומר הת' שמולי אלטיין מויניפג קנדה, אחד ממנהלי הלימודים בקעמפ, אמר בשיחה עם COL.

"אנחנו נבחר 31 מדינות, וכל קבוצת חניכים תקבל את הנתונים על הקעמפ במדינה: מתי הוקם, איזה הוראות התקבלו מהרבי, השירים שהם חיברו, כובעים וחולצות מאותו קעמפ ונבנה מיצג בולט מהמדינה ההיא. וכך אנשים יוכלו לבקר וללמוד על כל קעמפ "גן ישראל" שקיים בעולם".

לאחר ארוחת הצהריים ולפני שיעורי הלימוד, הפרוייקט החדש נחנך בשיגור איחולים לכל הקעמפים בעולם. החניכים כתבו ברכות ואיחולים על בלונים בשלל צבעים ומלאים בגז הליום ושחררו אותם לאוויר השמיים.

מדריכים ואנשי צוות החלו ליצור קשר עם שלוחים ומנהלי קעמפים בעולם וזוכים להיענות חיובית ונלהבת.

אלבום תמונות ומלחמת צבעים

אמש (רביעי) נחנך בבית-הכנסת המרכזי ב"גן ישראל" בפארקסוויל מבצע "לראות את מלכינו". כל חניך קיבל אלבום מהודר המיועד לאיסוף תמונות ייחודיות של הרבי שנמסרים לילדים המצטיינים בתפילות, ברכת המזון, שיעורים, לימודי משניות בעל-פה והתנהגות טובה.

הת' שאול פרלשטיין משיקגו, אחד משלושת המדריכים הראשיים, הוציא מתחת ידיו חוברת מושקעת הנותנת את התאריך ופרטי המאורע בה נמצא הרבי בתמונה. האירוע החל במסורת היומית: החניכים ואנשי הצוות המונים 500 איש כ"י צפו בוידיאו היומי של הרבי ולאחר-מכן התפללו ערבית.

לפני חלוקת האלבומים לכל החניכים נשא דברים השליח הרב אברהם שם-טוב, מי שמלווה את הקעמפ מאז הקמתו ומונה על-ידי הרבי לעמוד בראשו. הוא הזכיר לילדים הצעירים כי "ציור פני רבו" הוא אחד הדרכים להתקשר אל הרבי, ובמיוחד שאיסוף וקבלת התמונות נעשה על-ידי "לימוד וקיום הוראותיו של הרבי".

גם 'מלחמת הצבעים' נשא גוון של חמישים שנה. כנהוג בקעמפים, אנשי הצוות מפתיעים את הילדים בהתרחשות מבויימת ובכך מכריזים על פתיחת המלחמה בה הקעמפ מחולק לשלושה קבוצות וכל אחת נושאת מסר אחר בחסידות ומשווקת אותו בסיסמאות, שירים והצגות. שמות של הקבוצות והמסרים השנה היו "חיבה יתירה" שהיה לרבי למחנות הקיץ, "קוואדלע" שהרבי אמר כי הקעמפ משול לסדן עליו מייצרים חסידים, ו"יובל שנה".

ההתרחשות המבויימת השנה הייתה של תושב עלנוויל המגיע לקעמפ ומספר על ביקור הרבי במקום לפני חמישים שנה. ילדי הקעמפ שערכו באחרונה ביקור מיוחד בשטח הקעמפ הראשון שנפתח בעיירה עלנוויל ציפו לבואו של התושב. הוא אכן הגיע והתחיל לשאת דברים, אולם לפתע 'לקה' בכאבים עזים והתעלף. אנשי 'הצלה' פינו את האיש, שהוא בעצם תושב העיירה ליברטי, ולאחר דקה קלה נכנסו לבית-הכנסת בסערה והכריזו "מלחמת התקשרות".

ולמי שתהה, קבוצת "יובל שנה" ניצחה.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד
ג' אב ה׳תשס״ו
ממתינים לעונת הקעמפים בארץ...
לראות את התמונות של החניכים בקעמפ גן-ישראל משלנו כאן בארץ.
2.
איזה מהמם
ד' אב ה׳תשס״ו
ממש יפה
כל הכבוד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.