מערכת COL | יום ב' אב ה׳תשס״ו 27.07.2006

שלוחי חב"ד סייעו בחנוכת הבית ובר-מצוה במונקאטש

בעיר מונקאטש שבקרפאטים התקיים אמש (ר"ח מנחם-אב) אירוע היסטורי: חנוכת ביהכנ"ס החדש והמפואר, אותו בנה האדמו"ר ממונקאטש שליט"א בחצר ביתו של זקנו בעל ה"מנחת אלעזר" זי"ע. לאירוע הגיעו מאות מחסידיו ומקורביו של האדמו"ר ואורגן בשיתוף פעולה מלא עם השליח ורבה הראשי של אוז'גאראד והקרפאטים – הרב מנחם מענדל טייכמן, העומד בקשרי ידידות חמים עם חצר מונקאטש  ■ לסיפור המלא
שלוחי חב
הרב מנחם-מענדל טייכמן לוחץ יד לאדמו"ר ממונקאטש שליט"א
מכל רחבי הקרפאטים והעיירות הסמוכות יצאו אוטובוסים עם מאות יהודים נרגשים אשר באו לקחת חלק במעמד הק' והנדיר. השליח ניצל את המעמד לקידוש שם שמים ולחיזוק היהדות אצל כל יהודי הסביבה כאשר עוזריו התמימים לא פסקו ממבצע תפילין עם יהודי האזור.

את האירוע פתח הנ"ל באמירת פרקי תהלים עבור אחינו בנ"י שבאה"ק ונשא דברים נרגשים. כמו"כ כיבד את המעמד הרב שלמה וילהלם – שליח ורבה הראשי של ז'יטומיר ומערב אוקראינה אשר נשא אף הוא דברים נרגשים וקישר את המעמד לחזון המקדש השלישי, לאחמ"כ העניק לראש עריית מונקאטש חנוכיית כסף – מתנת קהילת חסידי מונקאטש בנ.י.

נאום לבבי ומרגש נשא האדמו"ר ממונקאטש ליהודי המקום כאשר דבריו תורגמו לשפת המדינה ע"י השליח המקומי הנ"ל.

בשעות הערב התקיימה חגיגת בר מצוה מפוארת לנכד האדמו"ר כאשר בסיום דבריו הנרגשים לקהל, הודה האדמו"ר ממונקאטש לרב טייכמן על עזרתו הרבה ופעולתו העניפה בקרב אחינו בנ"י תושבי מונקאטש והגלילות.

את המעמד כיבדו בנוכחותם רבנים, דיינים וראשי כולל בארה"ק, ארה"ב, לונדון ועוד.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
מענדל!
ג' אב ה׳תשס״ו
המשך לעלות ולהצליח.
שמחנו לראות.

the twins
2.
חזק ואמץ
ג' אב ה׳תשס״ו
מענדי אתה חזק !!!
חבר מקבוצה
3.
קידוש שם ליובאוויטש
ג' אב ה׳תשס״ו
תיקון טעות: בית הכנסת לא נבנה כי אם חודש.

אגב, קשריו של הרב טייכמן עם האדמו"ר אינם חדשים, הם נמשכים זה קרוב לשלש שנים. כשהאדמו"ר מבקר באיזור, וזה קורה לעיתים תקופות, הוא מקפיד תמיד לקבל את הרב טייכמן לשיחה ידידותית ואף כיבדו בביקור במוסדות חב"ד באוזגורוד. האדמו"ר גם מנחה את חסידיו לפעול בשיתוף פעולה עם הרב טייכמן כשהדבר מהווה קידוש שם ליובאוויטש עצום (כידוע ליודעים). לאידך הרב טייכמן מקפיד בכל פעם שמבקר בנ.י. לכבד את האדמו"ר במעונו.

רבים יכולים ללמוד מהרב טייכמן כיצד לגרום קידוש שם ליובאוויטש אמיתי (ולא רק על בסיס פוליטי).
4.
תיקון טעות ל"תיקון טעות"...
ג' אב ה׳תשס״ו
בית הכנסת החדש לא חודש כי אם נבנה, וליתר פירוט:

מדובר בחצר גדולה של בעל ה"מנחת אלעזר" זי"ע, וזקניו הק, הבית והחצר נפדו לפני כ 3 שנים, הביהכנ"ס של המנחת אלעזר (שהי באותה חצר) כבר לא קיים.

בעל ה"מנחת אלעזר" זי"ע התגורר בבית הפנימי (שכעת שונה במעט ושוחזר להפליא), לצידו השמאלי ישנו בית נוסף, בו תמיד התגוררו הזוג הצעיר של בית הרב דמונקאטש ושם גם נולד המונקאטשער שליט"א, על בית זה - ממנו נשארו רק הקירות החצוניים המקוריים - נבנה כעת ביהכנ"ס החדש המדובר.

ולקינוח, מה שסיפר לי המונקאטשער שליט"א: לאותו בית התקשר טלפונית מריגא הוד כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע בב סיון תרצ"ז (יום הסתלקות ה"מנחת אלעזר") והתעניין בעצמו אודות המצב (באותם ימים שיחת טל מעבר לגבולות הי דבר נדיר ויקר מאד).

כבר בפתיחת פגישתי הראשונה עם המונקאטשער רב שליט"א(כשהזמנתיו להיות סנדק לא הנימולים במונקאטש לפני למע מג שנים) הוא עמד על הקשר ההדוק בין מונקאטש לבית ליובאוויטש ועניתיו שניתן לחזק זאת ולהחזיר עטרה ליושנה...

א גוטן שבת.

מ. מ. ט.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.