מערכת COL | יום ב' אב ה׳תשס״ו 27.07.2006

המלאכים של עכו

מאז פרצה המלחמה בצפון, ידיהם של שלוחי חב"ד בעכו עמוסות. משעות הבוקר ועד שעות הערב, סובבים השלוחים במקלטים, מחלקים מזון, מניחים תפילין, מקיימים פעילות עם הילדים ומסייעים בצרכים הומניטריים לתושבים, בסיוע ראש-העיר ■ "אני נמצא בעכו מאז גיל 4 ואיני זוכר כזה מצב קשה", מספר הרב אברהם הרוש משלוחי חב"ד בעכו בראיון מיוחד ל-COL ■ החת"ת שהציל, התגובות הנלהבות, מילותיו החמות של ראש-העיר וסיפורים מיוחדים בכתבה המלאה ■ לסיפור המלא
המלאכים של עכו
הרב נתן אוירכמן מחלק מזון לתושבת עכו • צילומים: אנדי פרידמן

מאת: חיים ברון

מאותו יום שפרצה המלחמה בצפון הארץ, בבית-חב"ד בעכו בראשות הרב נתן אוירכמן, הפעילות אינה מפסקת לרגע. מאז שעות הבוקר ועד שעות הערב, ידי פעילי בית-חב"ד עמוסות.

"לאורך כל שעות היום", מספר בראיון ל-COL הרב אברהם הרוש מפעילי בית-חב"ד בעיר, "אנו סובבים בין המקלטים הרבים, מחלקים אוכל, עושים פעילויות לילדים, מניחים תפילין, רושמים לספר-התורה הכללי ומעודדים את כולם. בכמה מקלטים אף התקנו מזוזה כשרה".

עכו היא אחת הערים שספגה מספר מטחים כבדים. "האווירה בעיר אינה קלה", הוא אומר, "אנשים לחוצים וכל היום יושבים רק במקלטים. לפני יומיים נכנסנו לאחד המקלטים שעל-ידו נפל דקות אחדות קודם לכן קטיושה ועודדנו את רוחם של האנשים שהיו בחרדה ובהלם".

בכוחו של הרבי

חסידי חב"ד בעיר הם הגוף היחידי הפועל בעיר בקרב התושבים. גם לאלה שאינם יכולים לשהות במקום, העמיד בית-חב"ד אוטובוסים שהורידו אותם באיזור המרכז.

ברשותך שאלה אישית: אינך חושש לשהות בעיר מוכת קטיושות?

"אני לא מלאך", הוא אומר, "אבל יחד עם הפחד הטבעי, אני נמצא כאן בתור שליח של הרבי שמגן עלינו. ב"ה ילדיי הגדולים והקטנים מסייעים בפעילות העניפה שלנו".

פעילותם של חסידי חב"ד בעכו, מעוררת התפעלות והערכה בקרב תושבי העיר. "התגובות זורמות כל העת", מספר הרב הרוש. תגובות בנוסח: 'אתם מלאכים', אין כמו חב"ד', 'מה היינו עושים בלעדיכם' ועוד, הם משפטים שאנו שומעים כל העת.

"ראש-העיר שיבח את הפעילות שלנו מספר פעמים והוא אף מסייע לנו. לפני מספר ימים היינו באחד המקלטים שם היה מחנק נורא, סיפרנו על-כך לראש-העיר שמעון לנקרי שדאג מיד להתקנת מזגן במקלט. מקרה דומה היה עם שני חולי אסטמה באחד המקלטים נטולי מזגן שראש-העיר אף דאג להם למזגן בעקבות פניתינו אליו".

הנה קטע מאתר האינטרנט "עכו נט": "גם חב"ד בעכו נרתמה למאמץ המלחמתי ויחד עם פעיליה יצאו למקלטים על מנת לעודד את התושבים ולסייע להם, פעילי חב"ד מחלקים מידי יום ביומו סנדביצים משובחים לשוהים במקלטים פחיות שתייה וממתקים וצעצועים לילדים, כן מתבצעת חלוקת מזון חם לקשישים שקשה להם להגיע למרכזי חלוקה וכמובן פעילי חב"ד אינם פוסחים על הצד הרוחני ומזכים את הגברים והנערים בהנחת תפילין. כמו-כן מתבצעות התקנת מזוזות במקלטים".

תקופה קשה

אתה זוכר כזו תקופה בעכו?

"אני נמצא בעכו מאז גיל 4 ואיני זוכר כזה מצב קשה. אני זוכר בוודאות את מלחמות העבר, אבל לא היה כל-כך אווירה קשה בעכו. ישנם אנשים ששבועיים לא זזים מהמקלטים".

הרב הרוש נתקל בסיפורי ניסים רבים במהלך שבועיים אלה. "נכנסנו לאחד המקלטים", הוא מספר, "ובעל הבית סיפר לנו שלפני מספר שעות ביתו ספג פגיעה ישירה של טיל קטיושה וכתוצאה מכך נגרם הרס רב זולת דבר אחד: ארון הספרים. 'הכל בזכות ספר החת"ת שנמצא בארון הספרים', אמר האיש לענינו המופתעות".

כאמור, מאחורי הפעילות הענפה עומדים שלוחי חב"ד בעיר: הרב נתן-יצחק אוירכמן רב קהילת חב"ד עכו ומנכ"ל המוסדות, הרב יוסף מקמל סמנכ"ל המוסדות והרב אברהם הרוש מנהל מוסדות חינוך חב"ד עכו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.