מערכת COL | יום א' אב ה׳תשס״ו 26.07.2006

"לא ייאמן איך אתם מוצאים אותנו בכל מקום"

מחסום של המשטרה הצבאים אינו מאפשר כניסה לשטח. אבל אנחנו לא עוד צוות שידור, אנחנו חב"דניקים. ר' אהרון פרוס מצליח לשכנע את הקצינים במקום לאפשר לנו כניסה פנימה. האווירה במקום קשה, בעקבות הקרב הקשה בבינת-ג'בל. אנחנו מגיעים למפקדת חטיבת גולני. קבוצת של חיילים דתיים שואלת אותנו עם יש לנו ספר תורה. טלפון אחד לרב יגאל ציפורי וחצי שעה לפני השקיעה קוראים שם את "ובראשי חודשיכם" ■ ר' מוני אנדר, מאגף דוברות חב"ד, מספר על פעילות המבצעים אתמול בגבול הצפון
ר' מוני אנדר מניח תפילין לחייל על אחד מרכבי הפיקוד

יצאנו בבוקר לכיוון צפון. החימוש שלנו כולל בקבוקי מים וממתקים לחיילים, העלונים החדשים שיצאו לאור ע"י צא"ח וכמובן, תפילין.

מתי בפעם האחרונה יכולתם להגיע בשעתיים ורבע מכפר חב"ד לקריית שמונה? כל הכבישים המובילים צפונה פתוחים לחלוטין.

אנחנו מגיעים לכביש הצפון. בצידי הדרך פזורים השלטים המזמינים את המטיילים באזור ללינה כפרית ביישובים הסמוכים. ממש לעג לרש. לפתע, ממש לפני הכניסה לגזרת אביבים, מחסום של משטרה צבאית -  אין כניסה לאזרחים. עשרות צוותי שידור מכל העולם עומדים ומחכים לאישור כניסה לשטח, וזה ממאן להגיע. אנחנו כבר יודעים את הסיבה לסגירת השטח – לחימה קשה, שיש בה גם חיילים הרוגים, שמתחוללת במקום מאז שעות הבוקר.

אבל אנחנו לא עוד צוות שידור, אנחנו חב"דניקים. ר' אהרון פרוס מצליח לשכנע את הקצינים במקום לאפשר לנו כניסה פנימה.

קצת אחרי המחסום אתה רואה מחזה מדהים – על כביש אספלט רגיל, מהסוג שעליו נוסעות מדי יום אלפי מכוניות, עומדים עכשיו 'רכבים' שונים לחלוטין. עשרות טנקים, מגח"ים, ורכבי הנדסה קרבית. מאות לוחמים נמצאים באזור. אחד מהם צועק:"חבר'ה, החבדניקים הגיעו".

מיד אנחנו מתחילים במבצע תפילין רחב. מחלקים ספרוני תהילים לחיילים. החום במקום אדיר. ענן אבק שריפה מיתמר מאחורינו, כתוצאה מעוד נפילה של קטיושה. כל העת מלווה את הפעילות רעש היציאות של פגזי סוללות התותחנים שבאזור.

האווירה במקום קשה מאוד. כולם שמעו על התוצאות הקשות של הקרב בבינת-ג'בל, וכל החיילים מבינים שח"ו זה יכול לקרות גם להם. כל אותו הזמן האמרים מוציאים את הנפגעים מתוך השטח.

סרן צעיר מהשריון, שעל פניו ניכר שהוא ער כבר יותר מעשרים וארבע שעות ברציפות, מחייך אלינו ואומר:"לא ייאמן איך שאתם מצליחים למצוא אותנו בכל מקום. המזל שלנו הוא שהחיזבאללה לא עובד כמוכם...".

אחד הקצינים מספר לנו בשקט, כדי ששאר החיילים לא ישמעו, כי ההרוגים הם מחטיבת גולני. אנו ממהרים לקיבוץ מלכיה הסמוך, שם נמצאת מפקדת החטיבה.

לאחר מבצעים במקום אנו ממהרים לעבר קריית שמונה. אתה עלול בקלות לטעות ולחשוב כי היום הוא יום-הכיפורים. העיר ריקה כמעט לחלוטין. סביב לעיר פרוסות סוללות של גדודי תותחנים. באחד מהם אנו מגלים קבוצה של שנים עשר חיילים דתיים. "יש לכם אולי ספר תורה?", הם שואלים. היום ראש חודש אב, והתנאים בשטח לא כוללים בית כנסת.

השעה כבר שש בערב ועוד מעט תשקע השמש. טלפון אחד לרב יגאל ציפורי, מנהל בית חב"ד בקריית שמונה, ותוך שעה מגיע לשטח רכב עם ספר-תורה מבית חב"ד.

"ובראשי חדשיכם תקריבו", גם  בשעת השקיעה, חמישה קילומטרים מגבול הלבנון.    

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
מ ד ה י ם ! ! !
ב' אב ה׳תשס״ו
פשוט אין מילים.
כ ל ה כ ב ו ד !!!!!!!!!
2.
יישר כוח ענק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב' אב ה׳תשס״ו
זה מרגש מאוד!!!!!!!!!!
איזה אהבת ישראל אדירה!!!
כל הכבוד, בזכותכם יבוא משיח.
3.
חב"ד על הזמן
ב' אב ה׳תשס״ו
שוב רואים את כוחו של הרבי איך הטמיע בנו את אהבת ישראל .כל הכבוד לשליחיו וחסידיו שדואגים בחום הנורא לאחינו בנ"י המוסרים נפשם ממש.מקנאים בכם!
ולכל הצופים מהצד ,אנא החלצו והתגייסו כבר.הרבי צריך אותכם.! שליח מהמרכז.
4.
זה נותן הרבה חיות וחיזוק
ב' אב ה׳תשס״ו
גם לנו מהמרכז כל הכבוד!!
5.
חזקו ואימצו
ב' אב ה׳תשס״ו
אין כמוכם בעז"ה רק זה מה שיביא לגאולה שלמה
6.
מוני כל הכבוד
ב' אב ה׳תשס״ו
חזק ואמץ!!!
7.
ישר כוח
ג' אב ה׳תשס״ו
ישר כוח צעירי חב"ד
ולרבי אהרון פרוס
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.