מערכת COL | יום א' אב ה׳תשס״ו 26.07.2006

הלכות בית הבחירה כל ערב ברדיו ניו יורק

בהתאם להוראות הרבי ללמוד בימי ''בין המצרים'' ענינים הקשורים עם בנין בית המקדש, יכולים תושבי ניו-יורק וסביבותיה להאזין לשיעור בהלכות בית הבחירה לרמב"ם ברדיו AM 620 בשעה 8:55 בערב, כל יום שני, שלישי רביעי וחמישי. השיעורים נמסרים על ידי הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב''ד המרכזית. בליל תשעה באב יולמדו הלכות המותרות לתשעה באב ■ לסיפור המלא
הלכות בית הבחירה כל ערב ברדיו ניו יורק
באחד השיעורים הדגיש הרב בוטמאן את דברי הרבי על המדרש ''וכי מפני שבני בגלות יהי' בנין ביתי בטל, לך אמור להם שגדול לימודה כבנינה, ויהיו עסוקים בתורת הבית ומעלה אני עליהם כאילו בבנינו הם עסוקים'' ואין זה רק כ"זכר למקדש", אומר הרבי, אלא ענין של בני' עד כדי כך שעל ידי הלימוד -- בנין בית המקדש "אינו בטל".

הרב בוטמאן גם הדגיש שהרמב''ם כתב הלכות בית הבחירה בשביל בית המקדש השלישי שיבנה תיכף ומיד ממש. שבפרק א' מהלכות בית הבחירה (הלכה י''ב) הוא כותב ''והכל חייבין לבנות ולסעד בעצמן ובממונן אנשים ונשים כמקדש המדבר''. ולכאורה על איזה בית הוא מדבר, בית המקדש הראשון כבר נבנה ואח''ז נחרב, בית המקדש השני כבר נבנה ואח''ז נחרב, ופשוט שמדבר על בית המקדש השלישי ואומר שבבנין בית המקדש השלישי, שיבנה תיכף ומיד ממש, יש ''חיוב'' של השתתפות, והחיוב הוא על כל אחד ואחד ''אנשים ונשים'', ובכל המובנים ''לבנות ולסעד'', והחיוב הוא לא רק על ''עצמן'' אלא גם על ''ממונם''.

במוצאי שבת קודש ''חזון'' בשעה 10:30 יערך סיום מסכת בתחנת רדיו AM 570 בתוכנית של "משיח באויר". השיעורים ילומדו עד אחרי חמשה עשר באב.



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.