מערכת COL | יום כ"ט תמוז ה׳תשס״ו 25.07.2006

לראשונה: שיעור ד' בישיבות חב"ד בישראל

פרסום ראשון ב-COL: הנהלת ישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד פרסמה את התוכנית המלאה לבחורים הממשיכים לשיעור ד' ■ במסגרת החדשה, יינתן דגש על הלכה בעיון בהכוונת הרב זלמן גולדברג אב"ד בירושלים ■ בסוף השנה, יקבלו הבחורים היתר יציאה מצה"ל ל'קבוצה' בהשתדלותו של ר' מנחם לרר אצל ראשי מנהל הגיוס, אל"מ אמיר רוגובסקי וסא"ל גדי אמגון שביקרו לא מכבר בישיבה ■ המסגרת גובשה במהלך פגישה של ראשי-הישיבות שפורסמה לראשונה ב-COL ■ לסיפור המלא
לראשונה: שיעור ד' בישיבות חב
המכתב שפרסמה הנהלת הישיבה, היום • צילום: COL
מאת: חיים ברון

לראשונה בתולדות ישיבות 'תומכי-תמימים' בישראל, יתקיים מחזור שיעור ד' לבחורים בהיכל ה'זאל' של ישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד. 

במכתב שפרסמה הנהלת הישיבה נכתב כך: "בעזהשי"ת הננו מודיעים בזה על פתיחת מסגרת חדשה מיוחדת בישיבתנו, למסיימי שיעור ג' ובוגרי ישיבות גדולות. הלימוד יהי' בסוגיות המסכת הנמלדת, הלכה למעשה בעיון עד קבלת תעודת הסמכה בחלק זה של התורה.

"בשנת ה'תשס"ז הבעל"ט, יהי' הלימוד בעזהשי"ת במס' גיטין. בעיקר סוגיות הנוגעות למעשה באופן יסודי ומעמיק, בליווי שימוש אצל דיינים מומחים. בהכוונת הרב זלמן נחמי'ה גולדברג.

"בסוף השנה לאחר הבחינות, יקבלו התמימים תעודת "צורבא דדיינא" מגדולי רבנים ודיינים, המכשירה אותם כמוסמכים בתחום זה. וכך בעזהשי"ת בכל שנה, בתחום המסכת הנלמדת בישיבה.

"כמובן שהמסגרת תכלול הסדרים בחסידות, על-ידי המשפיע הרב זלמן גופין. מצטיינים יזכו למלגות לכרטיסי הנסיעה ל"קבוצה". מסיימי שיעור ג', שימשיכו במסגרת זו יקבלו בעזהשי"ת בסוף השנה היתר יציאה רשמי לשהי' של שנה במסגרת "קבוצה" בבית חיינו".

מפגש ראשי-הישיבות

כפי שפורסם לראשונה ב-COL ראשי-הישיבות הרב יעקב כץ (כפר-חב"ד), הרב יצחק גולדברג (מגדל-העמק) והרב זושא אלפרוביץ' (מגדל-העמק) נפגשו בכפר-חב"ד ודנו בהקמת המסגרת.

לא פעם, עולה הסוגיה בבימות שונות כלפי הבחורים המסיימים את ה'קבוצה'. היו שטענו כי אין מסגרת מסודרת לאחר ה'קבוצה' ומכיוון שכך כדאי שהבחור יישאר שנה נוספת בישיבה (שיער ד') ורק לאחר-מכן יצא ל'קבוצה' ובכך יחסוך שנה, בה יסתובב במסגרות לא מסודרות.

כיום, בחורים לאחר הקבוצה יוצאים למכוני 'סמיכה' ברחבי העולם, מכוני 'סמיכה' המשלבים פעילות בבתי-חב"ד, או פעילות מלאה בבתי-חב"ד. כמו-כן ישנם בחורים שגם נשארים ב-770 ללמוד. השורה התחתונה, לפי דברי אחד מראשי-הישיבות ששוחח עם COL, שאין תוכנית מסודרת.

"נבוא לקראת הבחורים"

כאמור, הממשיכים במסגרת זו יקבלו בסוף השנה היתר יציאה רשמי לשהיה של שנה במסגרת "קבוצה" בבית חיינו", זאת לאחר שמאז ג' תמוז, יום ההילולא, לא נתקבלו אישורים אלו. 

ל-COL נודע, כי האישורים התאפשרו אודות לראשי מנהל הגיוס בצה"ל, אלוף משנה אמיר רוגובסקי וסגן אלוף גדי אמגון. כזכור, לפני חודשים לערך ביקרו השניים בישיבה בכפר-חב"ד, שם התקבלו על-ידי ראשי-הישיבה הרב יעקב כץ, הרב מאיר-צבי גרוזמן וה'משגיח' הרב יעקב גולדשמיד שסקרו בפניהם את אופי הלימודים בישיבה ואת נושאיה.  

ראשי המנהל, גילוי עניין בסדר-היום של הבחורים והביעו את התפעלותם מכך שלאורך שעות רבות ביום הבחורים יושבים והוגים בתורה. "אכן תורתם אומנותם", אמר ראש המנהל לרב כץ. ראש המנהל הופתע לשמוע על כמות הבחורים תושבי חו"ל שהחליטו לבוא לארץ-הקודש בשביל ללמוד תורה בהתמדה. "אנחנו בקרוב נתחיל לבוא לקראתם", אמר ראש המנהל. "התחלנו לעבוד על תוכנית פרטנית לפני כשנה ובקרוב נתחיל ליישמה". 

במהלך שיחתם עם רבני הישיבה עלה נושא 'חוק טל' שמעורר סערה, בכל פעם כשעולה לדיון. עוד נושא שעמד על הפרק בפגישה הייתה ה'קבוצה', אליה יוצאים מידי שנה עשרות בחורים מהישיבה. "אנחנו בנינו תוכנית מסודרת, בה ישנם הקלות לבחורים מישראל", אמרו ואף סיפרו כי לא יזניחו את נושא ה'קבוצה'. אמרו ועשו.
לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
11 תגובות
1.
חילכם לאורייתא
כ"ט תמוז ה׳תשס״ו
דבר נכון ונבון. מי יתן והתוכנית תתקבל גם בכל ישיבות ליובאוויטש בעולם. כשליח אני מודע לכך כמה חשוב שתלמידי התמימים - שהם השלוחים של עוד שנה שנתיים יתמצאו בצד המעשי של הלכות גיטין וקידושין. בהצלחה
2.
הלוואי והיה כמה שנים קודם לכך!
כ"ט תמוז ה׳תשס״ו
ואז גם אני הייתי זוכה להשתתף בשיעור ד הנ"ל!
3.
כל הכבוד!!!
כ"ט תמוז ה׳תשס״ו
אין מילים!!!
4.
אפליה
כ"ט תמוז ה׳תשס״ו
האם יתנו אישורים כאלו רק לבחורים שילמדו באותה מסגרת?
5.
לא חכם
כ"ט תמוז ה׳תשס״ו
מסגרת בהכוונת הגאון רז"נ גולדברג פירושה "מכון סמיכה" וזה לא ימשוך מסיימי שיעור ג. חבל שלא חשבו מספיק קודם.
מרדכי
6.
זה רק חלום
כ"ט תמוז ה׳תשס״ו
אני לא יסכים בשום אופן להשאר בארץ
7.
ל-5
כ"ט תמוז ה׳תשס״ו
איך הגעת לפרשנות המיוחדת שלך, איך מסגרת בהכוונת הגרז"נ גולדברג פי "מכון סמיכה", הידיעות של הגאון האדיר רז"נ גולדברג, מסתכמות בהלכות הנוגעות להוראת או"ה וכדו, הרי לכל לראש הוא חבר בי"ד הגדול, ודיין ותיק, ראש כולל, בקי בכל מכמני התורה וחדרי חדריה. אתמהה!
8.
ל-6
כ"ט תמוז ה׳תשס״ו
אתה צודק. זה מיועד רק עבור בחורים רציניים. תמשיך אתה בחלומות על אמריקה הגדולה...
9.
-ל-5
כ"ט תמוז ה׳תשס״ו
גם ב"היכל שלמה" נותנים במקרה הצורך ולאחר בחינות "הסמכה" לחלקים מסויימים בתחום ההלכה המעשית. זה בדוק. לא ממציאים כאן את הגלגל אבל מגלגלים אותו לפתחן של ישיבות חב"ד, בצורה הנכונה ובזמן הנכון
10.
מה חידוש?
כ"ט תמוז ה׳תשס״ו
הגאון הרב גולדברג כבר מכוין את הלימודים בכמה ישיבות חב"ד בארץ.
12.
אין סיכוי
ד' אב ה׳תשס״ו
לא יהיה לא יקרה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.