מערכת COL | יום כ"ט תמוז ה׳תשס״ו 25.07.2006

הרב דרוקמן סופד לרב אטלס זצ"ל

אתמול (שני) התקיימה הלוויתו של הרב אברהם אטלס זצ"ל שכיהן כאב בית-דין בחיפה, והיה מגדולי הדיינים בישראל ■ בהלוויה נכחו שלוחים ורבנים חב"דיים וביניהם רב העיר קריית-מוצקין הרב דוד-מאיר דרוקמן שהכירו אישית ■ בראיון ל-COL הוא סופד לרב אטלס ומספר על קשריו עם הציבור החב"די ■ לסיפור המלא
הרב דרוקמן סופד לרב אטלס זצ
איש שכולו חסד. הרב דוד-מאיר דרוקמן * צילום ארכיון: COL
קהל אלפים, ובראשם אדמו"רים וראשי-ישיבות, השתתתף אתמול (שני) בהלוויתו של הרב אברהם אטלס זצ"ל אב"ד חיפה, שנפטר בבית-הרפואה 'רמב"ם' בחיפה. הרב אטלס זצ"ל כיהן כאב בית דין בחיפה, והיה מגדולי הדיינים בישראל. הקים את ישיבת גור בחיפה ועמד בראשה.

בין המשתתפים בהלוויה נכחו רבנים חב"דיים ושלוחים מחיפה ובניהם הרב דוד-מאיר דרוקמן, רב העיר קריית-מוצקין שהכיר היטב את הרב אטלס והיה איתו בידידות במשך עשרות שנים.

"הרב אטלס היה גאון משכמו ומעלה", הוא סופד בראיון ל-COL. "הוא היה פוסק גדול ומעבר לזה גם איש חסד גדול שהקים הרבה מפעלי חסד בחיפה, כמו למשל מרפאת שיניים לאברכים, בית-תבשיל לרעבים ועוד כהנה וכהנה. הוא עבד יום ולילה בענייני הכלל, עד שהוא פשוט התמוטט פיזית.

"כשהוא סימן לעצמו מטרה, הוא ידע לעמוד בזה. לפני מספר שנים קיים הרב אטלס 'דינר' לאחד מהישיבות ולנאום הראשי הזמין את הרב דרוקמן. "הוא העריך מאוד את הרבי וחב"ד", הוא מספר, "בהזדמנויות שונות הוא סיפר לי על הערכתו לרבי ולמפעל השליחות החובק-עולם. לפני כשנה לערך, הוא התקשר אלי וביקש ממני להתחיל למסור שיעור שבועי על פרקי אבות בישיבה שלו ומאז ועד היום השיעור נמשך עם עשרות בחורים מהישיבה".

הידידות של הרב אטלס לחב"ד התבטאה בעוד מספר מישורים. לפני חמש שנים, הוא העביר את אחת מישיבותיו בניין וביקש מהרב דרוקמן לאכלס בבניין הקודם ישיבת חב"ד.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
עוד על קשריו עם ליובאוויטש
כ"ט תמוז ה׳תשס״ו
אם זכרוני אינו מטעני, הרב אטלס זצ"ל היה שותף בארגון עצרת הודיה להשי"ת אחרי מלחמת ששת הימים (?) בכיכר פריס בירושלים ונאם שם ר יוסל ווינברג כשלוחו של הרבי

נראה לי שגם הגר"ש הלפרין יבדלח"ט היה שותף בזה, מן הסתם אפשר לקבל ממנו פרטים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.