מערכת COL | יום כ"ט תמוז ה׳תשס״ו 25.07.2006

"הרב לימד את תום למעשי חסד"

"הרב שלימד את תום למעשי חסד", כך התבטאה אם הטייס תם פרקש ע"ה מקסריה שנהרג אתמול (שני) בהתרסקות מסוק קרב מסוג "אפאצ'י" צפונית לצפת, בעת שנכנס לביתה, שעה קלה לאחר האירוע, מנהל בית-חב"ד אור-עקיבא-קסריה הרב אליעזר שמולביץ' ■ בראיון בלעדי ל-COL הוא מספר על היכרותו עם הטייס והמשפחה. "אני לימדתי אותו לקראת בר-המצווה שהתקיימה לפני עשר שנים בדיוק", מגלה הרב שמולביץ' ■ לסיפור המלא• לצפייה בקטע וידיאו: לחצו כאן
נשמה מיוחדת. תום ע"ה ויבלחט"א הרב שמולביץ על רקע זירת ההתרסקות

מאת: חיים ברון

הותר לפרסום שמו של הטייס הנוסף שנהרג בהתרסקות מסוק צה"ל בצפון הארץ: סגן תם פרקש, בן 23 מקיסריה.

תם נהרג יחד עם חברו אתמול (שני) בצהריים בהתרסקות מסוק קרב מסוג "אפאצ'י" צפונית לצפת. כעת בודקים בצה"ל את האפשרות שכלי הטייס נפגע כתוצאה מכשל טכני, זאת לאור העובדה שנשללה לחלוטין ההערכה כי המסוק נפגע מקווי מתח גבוה, כפי שסברו תחילה, לאור העובדה שהמסוק טס בגובה רב. התאונה שהתרחשה היום היא השלישית תוך שבוע.

מבדיקה ראשונית שנערכה בחיל האוויר על ידי מומחי החיל, גוברת ההערכה כי המסוק התרסק כתוצאה מתקלה טכנית. האפשרות כי מדובר בפגיעה מטיל כתף, אשר נלקחה ברצינות במהלך היום, הצטמצמה עד כדי ביטולה המוחלט, מכיוון שהמסוק היה בגובה רב בעת התאונה. סיבה זו שללה גם הערכה נוספת, לפיה הסתבך המסוק בחוטי חשמל.

הרב אליעזר שמולביץ', מנהל בית-חב"ד באור-עקיבא-קסריה, קיבל את הידיעה המרה בהלם. "אני מכיר אותו ואת המשפחה היטב", הוא מספר בשיחה בלעדית ל-COL. "את תום אני מכיר מגיל צעיר מאוד, יש לו נשמה מיוחדת".

תא"ל יוחנן לוקר, ראש להק אוויר בחיל, סיפר אתמול בתדרוך לעיתונאים על האירוע. "זוג מסוקי קרב טס על מנת להעניק סיוע לכוחות קרקע, במהלך קרב יבשתי קשה", אמר לוקר, "מסוק אחד נפל לקרקע והתרסק".

תא"ל לוקר ציין כי סיבת ההתרסקות, במהלכה נהרגו שני הטייסים, עדיין לא ברורה. "המסוק פשוט נעלם מהקשר והתרסק באזור כרם בן-זימרה". לוקר הוסיף כי המסוק היה חלק מצמד מסוקים, כאשר אחד ביצע תקיפה, והמסוק השני טס מאחוריו.

בדיוק השבוע, לפני עשר שנים חל בר-המצווה של תום. השליח הרב שמולביץ' היה זה שהכין אותו. "מידי יום למדנו יחד והתכוננו לטקס", הוא מספר. "תום היה בחור מיוחד. היה לו לב טוב, כל כולו היה חסד ועשייה למען הכלל".

שעה קלה לאחר שנודע למשפחתו של הטייס על-דבר הבשורה הקשה והמרה, ביקר אותם הרב שמולביץ' בביתם שבקסריה ועודד את רוחם הנדכית. "זה הרב שלימד את תום לקיים מעשים טובים", אמרה האם המבכה לידידים ובני המשפחה ששהו במקום, עת שנכנס הרב שמולביץ' לבית.

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
למשפחה
ה' אב ה׳תשס״ו
אני פשוט מזועזעת ,אני יושבת ובוכה
ואני מוסרת את תנחומיי למשפחה
2.
קשה לקבל
ט' אב ה׳תשס״ו
אני לא מבין איך ככה פתאום
אדם כזה נעלם ..
לא הכרתי אותו כלל
אבל הוא כבר עמוק בליבי

מקווה לראותו בעולם הבא
מאמין שהוא בין הצדיקים

מות גיבורים ואיש חסד

כואב..
נותר רק להאמין שהוא בעולם שכולו טוב..

יהי זכרו ברוך
ותהי נשמתו צרורה בצרור החיים
3.
ילד יפה כל כך...
כ"ט אב ה׳תשס״ו
כואב לי.
4.
כל כך כואב!
ו' תשרי ה׳תשס״ז
הוא מת ממש ילד, ילד קסם.. גם יפה, גם מוצלח, גם חכם גם... כל כך הרבה דברים בבנאדם אחד, וככה נגזר עליו מלמעלה.. אבל לפחות הוא מת בנסיבות ביטחוניות.. אני חושבת שהוא היה מעדיף למות למען המדינה, ולא מאיזו תאונת דרכים לא עלינו!
טוב למות בעד ארצינו!!...

עמית .ב.
5.
מיליון כוכבים
ט"ו תשרי ה׳תשס״ז
רציתי שניה אחת לומר לך שלום!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.