מערכת COL | יום כ"ח תמוז ה׳תשס״ו 24.07.2006

מבצע נרחב של חלוקת תפילין ומזוזות בקזחסטאן

מאות מזוזות וזוגות תפילין חולקו בימים האחרונים בקהילות היהודיות באלמא אטא ובאסטנה ■ מאחורי היוזמה עומדים האחים לדיוב שהגיעו השבוע לאלמא-אטא בכדי להיפגש אישית עם יהודי העיר, ולקבוע בעצמם את מזוזות על דלתות בתיהם. בנוסף לקביעת המזוזות, הוענקו זוגות תפילין לכל יהודי שהתחייב להתחיל להניח תפילין מידי יום. באחד הבתים נמצאה מזוזה שנקבעה לפני כעשרים שנה ואשר נכתבה על גבי נייר ■ בבית אחר, בו היה מאושפז יהודי חולה, התגלתה מזוזה שעליה נכתבה המילה "בפשך" במקום המילה "נפשך" ■ לסיפור המלא
מבצע נרחב של חלוקת תפילין ומזוזות בקזחסטאן
ביוזמת האחים לדיוב מחולקות בימים אלו מאות תפילין ומזוזות ליהודי הקהילות באלמא אטא ובאסטנה שבמדינת קזחסטאן. הרבנים העומדים מאחורי היוזמה הם: האחים הרב יאיר לדיוב מצרפת, הרב יוסף לדיוב מקריית מלאכי, והרב רחמים לדיוב מניו-יורק, שהגיעו השבוע לאלמא-אטא בכדי להיפגש אישית עם יהודי הקהילה היהודית ולקבוע בעצמם את מזוזות על דלתות בתיהם.

האחים לדיוב ביקרו בבתיהם של עשרות מיהודי העיר, שוחחו עימם, בדקו את המזוזות בבתיהם, וכן קבעו מזוזות חדשות. פעילות האחים לדיוב החלה לפני 5 שנים, ועד כה הם ביקרו בערים רבות, והפיצו מזוזות ותפילין מהודרות. כעת, החליטו האחים להרחיב את הפעילות ולסייע גם ליהודי קסחסטאן.

בנוסף לקביעת המזוזות, העניקו האחים לדיוב זוג תפילין לכל יהודי שהתחייב להתחיל להניח תפילין מידי יום. לצד פעילות חלוקת זוגות התפילין והמזוזות העניקו האורחים גם סידורים, חומשים, וחפצי קדושה נוספים עבור יהודי הקהילה, וזאת במטרה להגביר את מצב היהדות בקזחסטאן


מופתים מתגלגלים

המבצע הנרחב של חלוקת זוגות תפילין ומזוזות ליהודי קזחסטאן הביא עימו מופתים רבים אליהם התוועדו האחים לדיוב העומדים מאחורי היוזמה המבורכת, ושלוחי חב"ד באלמא-אטא שביקרו עימם בבתי התושבים בעיר, וליוו את המבצע הנרחב.

בשבת האחרונה, התוועדו האחים לדיוב בבית הכנסת חב"ד ליובאוויטש באלמא-אטא. הם סיפרו על המופתים והניסים הגדולים שחוו אישית במהלך המבצע, ועוררו את היהודים לקבוע מזוזות בדלתות בתיהם.

באחד הבתים מצאו האחים לדיוב מזוזה שנקבעה לפני כעשרים שנה הכתובה על נייר... מתברר, כי בימים ההם לא היה ניתן להשיג מזוזה כשרה הכתובה על קלף, ובעלי הבית היהודים לא רצו לוותר על מצוות מזוזה. בתמימותם, הם כתבו "שמי ישראל" באותיות דפוס על נייר וקבעו אותה בפתח הבית.

בבית אחר, בו היה מאושפז יהודי חולה, גילו השלוחים והאחים לדיוב כי במקום המילה "נפשך" היה כתוב "בפשך"... כמובן, שהמזוזה הוחלפה לאלתר במזוזה כשרה למהדרין.

מקרה נוסף אירע ליהודי שסיפר כי הוא סובל מכאבי בטן, והרופאים לא ידעו איך לעזור לו. ולאחר החלפת  המזוזות בביתו, הוא הפסיק להרגיש כאבים, הכל נעלם כלא היה. היהודי קיבל על עצמו מיד להניח תפילין מידי יום.

האחים לדיוב הופתעו לראות כי גם משפחות שנראה שאין להם מושג בקיום תורה ומצוות - מתכוננים לשבת, מכינים שתי נרות גדולים בסלון הבית, פורשים מפה צחורה על השולחן, ומקבלים את השבת. הם הבחינו גם כי בבתים רבים ניצבת קופת צדקה השומרת ומגינה על הבית.

האורחים הביעו את הערכתם לשלוחי חב"ד בקזחזסטאן על המסירות נפש בהם פועלים השלוחים, ועל הצלחתם בשמירת הגחלת היהודית בקזחסטאן.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
לאחים לדיוב!!
כ"ח תמוז ה׳תשס״ו
ישר כח ישר כח! על היותכם שליחים של הרבי ותרומתכם ליהדות רוסיה, ובזכות זה תבורכו בגשמיות וברוחניות..אמן!
דבורהייס -ישראל
לדיוב -צרפת
2.
rachamim
כ"ח תמוז ה׳תשס״ו
kol hakavod

mishtatfey daf hayomi
brooklyn
ny
3.
צריך עד
כ"ט תמוז ה׳תשס״ו
צריך עד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.