מערכת COL | יום כ"ז תמוז ה׳תשס״ו 23.07.2006

ה-770 של אוקראינה מתחיל להיבנות

בטקס באוקראינה הונח אבן-הפינה לבית-כנסת חדש ומרכז קהילתי שייבנה בתבנית 770 - העתק בית מדרשו של הרבי בניו-יורק. באירוע, ראש עיריית דנייפרודזרז'ינסק אולג זקורולסגי הבטיח חגיגית לשליח הרב לוי סטמבלר: הבניין היהודי החדש פטור ממיסים ■ עוד נכחו ונאמו: רבו של כפר-חב"ד, הרב מרדכי-שמואל אשכנזי ורבה של דנייפרופטרובסק הסמוכה השליח הרב שמואל קמינצקי שמרכז הקהילתי ייקרא על-שם אביו ■ לדיווח מלא
ה-770 של אוקראינה מתחיל להיבנות

בדנייפרודזרז'ינסק אוקראינה נערך טקס הנחת אבן-פינה לבית-כנסת חדש שייבנה בתבנית 770 - העתק מרכז חב"ד העולמי בברוקלין, ניו-יורק, שהיה בית מדרשו של הרבי ובניינים כמוהו נבנו ברחבי העולם.

בית-הכנסת ייקרא 'בית ברוך' על-שם בוריס בוגוליבוב, אביו של התורם הראשי לפרוייקט ויושב ראש הקהילה היהודית המקומית. מרכז הקהילתי שייבנה על האתר ייקרא בשם 'בית ראובן' על-שם הרב ראובן קמינצקי, אביו של הרב שמואל קמינצקי, רבה של דנייפרופטרובסק ואחד משלוחי חב"ד הוותיקים בברית-המועצות לשעבר.

באירוע נאם ראש העיר של דנייפרודזרז'ינסק אולג זקורולסגי שפתח בדברי שבח לשליח חב"ד המקומי הרב לוי סטמבלר המוביל את "חידוש התרבות היהודית בעיר" והביע את שאיפתו שהבניין המפואר שאמור להיבנות על האתר יאפשר ליהודים נוספים ולתושבים אחרים לייצור היכרות עם התרבות היהודית.

ראש העיר גם הבטיח לשחרר את עלויות הבנייה ממסים והעניק אותות הוקרה לרב סטמבלר וליושב ראש הקהילה דימיטרי טרנופולסקי על הישגיהם בחידוש החיים היהודיים בעיר.

בארוע נכחו גם רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי-שמואל אשכנזי ומזכירת הקונסוליה הישראלית יוליה גור וידידים ותומכים מערים נוספים באוקראינה.

בנאומו, שיבח הרב קמינצקי את התורמים וציין שעתה, לאחר 77 שנות חורבן בידי הקומוניסטים יכלו צאצאיהם של היהודים שגרו במקום להקים מחדש בית-כנסת. ראש העיר והנכבדים כובדו בהנחת אבן הפינה שנלקח מקיר ששרד מבית כנסת העתיק בעיר.

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
לוי ודינה!
כ"ח תמוז ה׳תשס״ו
איזה יופי כל הכבוד!
תמשיכו להצליח!
2.
כל הכבוד
כ"ח תמוז ה׳תשס״ו
ללוי ודינה היקרים.
עלו והצלחו.

אבי
3.
לוי היקר
כ"ח תמוז ה׳תשס״ו
ידעתי שיום אחד אתה תפתיע אבל לכזה דבר לא חלמתי ,בולדזר שכמוך ידעתי שתפתיע את כולם אבל לכזה דבר אף אחד לא חלם עלה והצלח למעלה ממדידה והגבלה
4.
yeudale
כ"ח תמוז ה׳תשס״ו
be"h all will be covered
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.