מערכת COL | יום כ"ז תמוז ה׳תשס״ו 23.07.2006

כפר-חב"ד: דרמה בליל שבת

למשטרת מחוז תל-אביב הגיע בליל שבת מידע מהימן ממערכת הביטחון על מחבל מתאבד המסתובב באזור תל-אביב וקוד "פגיון" (הגבוה ביותר) הוכרז במרכז ■ יחידות הכוננות בערים והיישובים הסמוכים, קיבלו הודעה להגביר עירנות. רב"ש כפר-חב"ד, ר' נחמן רייכמן, היה באותה עת בבית-הכנסת שם החלו בתפילת ערבית ■ "חסמנו מיידית את הכניסה והיציאה לכפר-חב"ד", הוא מספר ל-COL, "ובמקביל העמדנו מתנדבים בכל הכניסות של בתי-הכנסיות והישיבה בכפר" ■ לסיפור המלא
כפר-חב
במרכז: רב"ש כפר-חב"ד ר' נחמן רייכמן • צילום ארכיון: COL
מאת: חיים ברון

למשטרת מחוז תל-אביב הגיע בליל שבת מידע מהימן ממערכת הביטחון על מחבל מתאבד המסתובב באזור תל-אביב. צוותים גדולים של המשטרה וכוחות הביטחון החלו לבצע בשטח פעילויות על-מנת לאתר את המחבל. בעקבות הפעילות נרשמו עומסי תנועה כבדים וחסימות צירים באזור תל-אביב.

במקביל, יחידות הכוננות בערים והיישובים הסמוכים, קיבלו הודעה להגביר עירנות. רב"ש כפר-חב"ד, ר' נחמן רייכמן, היה באותה עת בבית-הכנסת 'נחום-יצחק' בשיכונים שם החלו בתפילת ערבית. הוא הזעיק מיידית את יחידת 'המתמידים' הרגילים לקריאות מסוג זה. בתוך דקות ספורות, התפזרו כל ה'מתמידים' לבתי-הכנסיות בכפר-חב"ד ונעמדו בכניסה. כך גם בישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר.

"אנחנו חסמנו מיידית גם את הכניסה והיציאה לכפר-חב"ד", מספר ר' נחמן ל-COL, "בכדי לא לתת לאף רכב להיכנס או לצאת. כך גם נהגו ביישובים הסמוכים".

זמן קצר לאחר הכרזת הכוננות נעצר רכב מסוג רנו עם שני חשודים בתוכו, בהם אשה ערבייה. הרכב נעצר במפגש הרחובות יורדי הסירה ורחוב הירקון בעיר. החשודים נעצרו באזור נמל תל-אביב, אזור הומה אדם בשעות אלו. במקביל, נעצר חשוד נוסף, באזור טיילת תל-אביב. מיד עם קבלת הידיעה על תפיסתם של החשודים, התפזרו ה'מתמידים' לסעודת השבת. "התפעלנו מאוד מעבודתם הזריזה של ה'מתמידים'", אומר תושב כפר-חב"ד ל-COL.

כעת נבדקת מעורבותם של החשודים האחרים באירוע, והאם הם הסיעו מישהו נוסף, שכן ברכבם לא נמצאה חגורת הנפץ. מסוק משטרתי הוזנק לאוויר, והורגשה תנועה ערה. החשודה שנעצרה מתוחקרת בשעות אלו על-ידי המשטרה. גורמי הביטחון מעריכים כי היא לא הייתה אמורה להוציא את האמל"ח מהשטחים, וכי היא אמורה היתה להתאבד ככל הנראה, לאחר שתחבור לחוליה נוספת. במשטרה ציינו כי "מידע מהימן הגיע אלינו על בחור שמסתובב ברכב, עצרנו את הרכב ונתפסה הבחורה, ללא חומרי נפץ או חבלה. כוחות מיוחדים בודקים כעת את האזור".

במשטרה ניסו לבדוק האם לבחורה שנתפסה ברכב יש קשר לגורמים חבלניים, והאם היא הסיעה מחבל מתאבד. קצין במשטרה מסר כי "הכוננות באזור תל-אביב הועלתה לאחר שהתקבל מידע כי מפגעת או מפגע ינסה לחדור לשטחי מחוז מרכז תל-אביב, ולבצע פיגוע גדול. לאחר מכן התקבל מידע יותר ממוקד".

מפקד מחוז תל-אביב במשטרה, ניצב דוד צור, בירך את שוטרי מרחב ירקון על פעילותם הזריזה בסיכול נסיון הפיגוע, וציין כי השוטרים ממשיכים בפעילויות מוגברות באזור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.