מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשס״ו 22.07.2006

ישראל נלחמת: סיכום אירועי השבת

סיכום אירועי השבת: מטחים כבדים נורו הערב לעבר הצפון: בנהריה נפצע אדם בינוני וכלי רכב רבים עלו באש. בכרמיאל פצוע קשה מפגיעה ליד רכבו ובצפת נפצעה אם קשה ובעלה ובנה קל מפגיעה ישירה בביתם נהריה. במהלך השבת נורו כ-150 קטיושות לעבר יישובי הצפון, ונפצעו 19 בני אדם, באחד הימים הקשים ביותר שספגו תושבי הצפון. סיכום אירועי השבת באדיבות NRG ב'כתבה מלאה'
ישראל נלחמת: סיכום אירועי השבת
כוחות צה"ל בצפון (צילום: דן ברונפלד - דובר צה"ל)
רקטה שפגעה פגיעה ישירה בבית בצפת, גרמה לפגיעה בחמישה בני משפחה אחת. האם נפצעה קשה, בעלה ואחד הילדים נפצעו קל, ועוד שני בני משפחה נפגעי חרדה פונו מהבית.

כ-150 קטיושות נפלו היום באיזור הגליל. 26 מהן נפלו בקרית שמונה, 14 בראש פינה, 34 בכרמיאל, 54 באיזור נהריה, 4 ברמת הגולן, 7 בצפת, ו-8 ביישובי מעונה.

תושבים רבים מנהריה וכרמיאל עוזבים בשעה זו את בתיהם ומתארגנים לצאת לאזור מרכז הארץ, וזאת בעקבות מטח הקטיושות הכבד שנורה לעבר נהריה, הגליל המערבי וכרמיאל מאז שעות הצהרים. מטח הקטיושות על נהריה וכרמיאל הביא לפצועים ולנזקים כבדים לכלי רכב ולמבנים בהם בתים ובתי עסק.

ראש עיריית נהריה, גדי סבג, סיפר כי למעלה מ-500 מבנים (בתים ובתי עסק) ניזוקו מאז ראשית האירועים בצפון. "לא זכור לי מטח קטיושות כבד כזה על העיר נהריה", אמר סבג. "25 קטיושות נחתו על העיר ויש נזק לרכוש". בעירייה סיפרו כי יש מחסור במזגנים במקלטים ברחבי העיר.

גם בכרמיאל עוזבים תושבים רבים את העיר. בעירייה אמרו היום כי מי שאין לו מה לעשות בעיר כדאי שיצא לאזור מרכז הארץ. עיריית כרמיאל מפעילה מרכז מידע מיוחד לתושבים בטלפון שמספרו: 04-9085541. במרכז המידע יוכלו התושבים למצוא משפחות שהביעו נכונות לקלוט אותם לתקופה הקרובה.

המחוז הצפוני של המשטרה קיים בשעות הערב הערכת מצב, בה נטלו חלק קציני סגל הפיקוד הבכיר של המחוז. בתום הישיבה אמר מפקד מרחב החוף, תת-ניצב דוד סיסו, כי המשטרה דנה בהמשך הפעילות לקראת השבוע הבא, ונערכת הפקות לקחים מהעבודה שנערכה עד כה .

סיסו התייחס לחשש הגובר במשטרה כי עבריינים ינצלו את העובדה שבתים רבים נשארו ריקים. "אנחנו עושים הכול בכדי לשמור על הבתים ועל בתי העסק", סיפר סיסו. "עד כה תפסנו כמה עבריינים שניצלו את המצב ונגביר את הפעילות".


הפצוע ה-500 מאז פרוץ האירועים

מוקדם יותר קטע מטח נוסף את מנוחת השבת. סמוך ל-17:00 נשמעה צפירה גם בחיפה, אך הנפילות אותרו בשטחים פתוחים בגליל המערבי, וכוחות הכיבוי מנסים לכבות שריפה שפרצה בנחל צלמון.

קודם לכן שוגר מטח כבד לעבר כרמיאל ופגע ישירות בבית, שם נפצעו שישה בני אדם, אחד מהם בינוני. קטיושה גם פגעה ישירות בבית בקריית-שמונה, ושישה בני אדם נפצעו. טילים פגעו גם במעלות, צוריאל וקיבוץ געתון וגרמו לפציעתו של אדם אחד. קטיושה שנחתה סמוך לגבול ישראל-לבנון פצעה קל ארבעה בני אדם נוספים. בית החולים "גליל מערבי" בנהריה קלט היום את הפצוע ה-500 מאז פרוץ האירועים בצפון.

מטח הקטיושות הבוקר הגיע לאחר כמה שעות של שקט, מאז המטח הכבד שנורה בצהריי שישי, במהלכו נפצעו 30 בני אדם. אחד מהם נפצע קשה והיתר קל עד בינוני, מנפילת טילים ברחבי חיפה. מטח הקטיושות נפל שעות ספורות לפני כניסת השבת, כאשר חלק מהתושבים עסוקים בהכנות אחרונות לשבת. טילים נוספים נחתו בכפר תרשיחא, מעונה, אזור הקריות, נהריה, אצבע הגליל, הגליל המערבי, רמת הגולן, עכו, כרמיאל, צפת ובכפר סאלד.


לקראת שבוע נוסף של לחימה וקטיושות, מדריך הערב (שבת) אלוף פיקוד העורף, גרשון (ג'רי) יצחק, את תושבי הצפון מה לעשות. "ניתן וצריך לצאת לעבודה, בתנאי שהיא מתקיימת במבנים שיש בהם מרחבים מוגנים או חדרים פנימיים", אמר בתדרוך שהתקיים בקריה בתל-אביב.


 לדברי גרשון, "גורמי הטרור מכוונים את כוח ההרס שלהם אל מול מה שהם מכנים נקודת התורפה של החברה הישראלית: העורף. זאת בלא אבחנה בין גברים נשים וטף דתות ועדות. אני מודע לקושי בו נמצאים אתם תושבי הצפון. בשם צה"ל ומדינת ישראל כולה אני שולח לכם חיבוק חם".

חדר מלחמה: דיווח מיוחד ב-ynet מכל החזיתות

אלוף פיקוד העורף הבהיר ש"הנחיות פיקוד העורף מנסות לגשר על הקו הדק שבין הצורך הראשון במעלה שבין להגן על האזרח לבין חובתנו לאפשר שגרת חיים - זו הסיבה שההנחיות שלנו הן דינאמיות ומותאמות לכל אזור ואזור. זו הסיבה מדוע כדאי להקפיד ולהתעדכן בוקר וערב באמצעי התקשורת השונים ובערוצי המידע השונים. האירועים האחרונים לימדו אותנו כי הקפדה ושמירה על הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים".

ואלו ההנחיות:

תושבי קו העימות מתבקשים להמשיך לשהות במקלטים ובחדרים הממוגנים ולהישמע להוראות פיקוד הצפון.

תושבים המתגוררים מצפון לעכו, כביש עכו, צומת עמיעד, בכלל זה תושבי כרמיאל, טבריה, חיפה והקריות, נדרשים להישאר במרחבים הממוגנים או בחדר פנימי בבית או בקומות תחתונות של מבנה המגורים במרחב המרוחק משטחים, חלונות וקירות חיצוניים. תושבים אלה נדרשים להימנע מהתכנסויות, מהתקהלויות במקומות פתוחים.

התושבים במרחב נצרת, נצרת עילית, מגדל העמק וקריית טבעון נדרשים לשהות בתוך מבנים ולהימנע מהתכנסויות בשטחים פתוחים.

לכל יתר חלקי הארץ, כמו באזורים המאויימים, התושבים נדרשים בהישמע קול נפץ או צפירה להיכנס למרחב מוגן דירתי או לחדרים פנימיים המרוחקים מקירות חיצוניים. לצד הנחיות אלה, אנחנו מבקשים לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בשגרת החיים. ניתן וצריך לצאת לעבודה.


רשתות המזון, בנקים, קופות החולים, בתי המרקחת, שירותי הדואר, תחבורה ציבורית ושירותים קיומיים אחרים, נדרשים לפתוח ולספק את צרכי האוכלוסיה.


בעצה אחת עם משרד החינוך וראשי רשויות נתיר ממחר פתיחתם של מוסדות חינוך מיוחד, בתנאי שפעולתם מתקיימת במרחבים מוגכנים או במקלטים. קציני פיקוד העורף יעברו ביישובים ויאשרו את האתרים באופן פרטני.

רשויות שבהן מרחבים מוגנים גדולים, כמו חניונים תת קרקעיים, רשאים לקיים בהם מרכזי הפעלה לילדים.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
רמת הגולן
כ"ז תמוז ה׳תשס״ו

אני מודאג מאד היכן נפלו הקטיושות ברמת הגולן ? אף פעם לא מציינים סביב איזה ישוב או לפחות כיוון
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.