מערכת COL | יום כ"ה תמוז ה׳תשס״ו 21.07.2006

'כולל חב"ד מחלק אלפי ארוחות-שבת למקלטים בצפת

בשעות אלו מחולקות אלפי ארוחות-שבת למקלטים בכל רחבי העיר צפת. עשרות מאנ"ש והתמימים לצד חיילי פיקוד העורף וחוליות מתדנבי עירייה, סובבים בין המקלטים ומחלקים: חלות ולחמניות, דגים ואריזות המכילות שתי ארוחות שבת מלאות לכל אדם ■ לסיפור המלא
'כולל חב
חבר מועת העיר צפת ר' משה אוחיון מחלק מזון לנזקקים
בימים האחרונים הועבר חמ"ל המזון לניהול מלא של כולל חב"ד. המטה פועל ב"מרכז החסד" שליד בית התבשיל "אשל בנימין צפת".

כזכור, החל כולל חב"ד בחלוקת 1000 ארוחות מבושלות ומאות סנדויצ'ים, ליושבי מקלטים. לא חלפו אלא שעות ספורות מראשית הפעילות עד שהתקבלו אותות מצוקה. "נוכחנו לראות שהמצב חמור הרבה יותר מכפי שהעלינו בדעתנו" אומר הרב זאב קרומבי מנהל 'אשל בנימין'. המלחמה המתמשכת החריפה את מצוקת התושבים, והמטה העירוני לא עמד בעומס הפניות לעזרה. צפת מופגזת ללא הפוגה; יותר ויותר אנשים התקשו להשיג מזון.

כבר ביום א' שעבר, פנה ראש העיר מר ישי מימון במכתב בהול להנהלת כולל חב"ד: "עיריית צפת מבקשת להגדיל את הקצבת המנה היומית ל-2000 מנות ליום. העיר צפת מאופיינת באוכלוסיה חלשה, מצב סוציאלי קשה מאוד, משפחות ברוכות ילדים, עולים חדשים, קשישים ועוד. יש הפגזות רבות, התושבים מלאי חרדה ולא מסוגלים להכין אוכל. המצב קשה מאוד".

פניה דומה הגיעה מפיקוד העורף – שהתריע על ההתדרדרות והעביר נתונים עדכניים על המצוקה הגוברת והצורך להתעשת ולפעול במרץ לחיזוק האוכלוסייה.

כולל חב"ד נענה ללא שהות. ראשית, הוחלט להכין מידי יום אלפי ארוחות בשריות חמות ולהבטיח שלא תהיה חלילה מצוקת רעב. שנית, נערך גיוס חירום בקרב "החוליות החזקות" של העיר – תושבי קרית חב"ד. עשרות מאנ"ש והתמימים שנותרו בעיר, התגייסו והחלו לפעול כתף אל כתף לצד חיילי פיקוד העורף ומתנדבי העירייה, עוברים ממקלט למקלט ומחלקים את הארוחות המוכנות למשפחות.

"מרכז החסד שלנו בהר כנען הפך לחמ"ל ראשי" אומר איש כולל חב"ד ר' שחר שושני, שיחד עם הנציג החב"די במועצת העיר ר' משה אוחיון נטלו על עצמם את ניהול מטה החירום. בהדרגה הועברה כל פעילות החירום בנושא המזון בצפת לידי כולל חב"ד.

מלבד אספקת אלפי ארוחות לכל חלקי העיר – החל המטה לקלוט תרומות של מוצרי יסוד, ודואג לחלוקתם בכל חלקי העיר. עד עתה כבר חולקו מאות אריזות של מטרנה, טיטולים, שימורים ומוצרים נוספים.

"אני לא רוצה אפילו לדמיין מה היה קורה כאן ללא כולל חב"ד" אומר ראש העיר. ואנשי ה'כולל'? הם מפנים את הזרקור אל עבר הנחישות, הנכונות וההקרבה האדירה של אנ"ש, שנותרו בעיר וללא פחד ומורא סובבים יחד עם חיילי פיקוד העורף בכל שכונותיה. "בעזרת ה', ובכוחו ובברכתו של הרבי – נמשיך כל עוד יהיה בכך צורך" מבטיחים אנשי 'אשל בנימין'. "צפת תשרוד, ללא ספק. מהמצב הנוכחי נצא מחוזקים ומחושלים. כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ!".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
לאנשי הצדקה צפת
כ"ה תמוז ה׳תשס״ו
כל הכבוד לבית התבשיל ולראש עיר צפת ולמשה אוחיון
מאת:תושב עיר צפת
2.
תושבי צפת היקרים
כ"ה תמוז ה׳תשס״ו
אין מילים להודות ולחזק את תושבי צפת בכלל וחסידי חב"ד צפת בפרט
ישר כח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.