מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשס״ו 18.07.2006

צעירי-חב"ד ערכו ביקור עידוד וחיזוק בנהריה

היום השביעי למלחמה, והעורף ממשיך לספוג טילים. אחרי שעות של שקט יחסי, ספג הצפון מטח כבד. באחת המטחים הכבדים על העיר נהריה פגע טיל בבית-כנסת חב"ד בנהריה והרס רב נגרם במקום. שעה קלה לאחר התפוצצות הטיל, הגיע למקום משלחת ובראשה עמד יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש הרב יוסף-יצחק אהרונוב, וחברי אגו"ח הרב יוסף-יצחק רייטשיק, והרב בנימין ליפשיץ ■ לסיפור המלא וגלריית תמונות
צעירי-חב
המשלחת ושלוחי חב"ד מביטים לעבר מיקום נפילת הקטיושה * צילומים: COL
היום השביעי למלחמה, והעורף ממשיך לספוג טילים. אחרי שעות של שקט יחסי, ספג הצפון מטח כבד. שני בניינים בנהריה ספגו פגיעה ישירה. אדם נהרג וכ-60 נפגעו. לפחות שש רקטות נחתו באזור חיפה. גם כרמיאל, טבריה, צפת, מעלות וראש פינה הופגזו.

באחת המטחים הכבדים על העיר נהריה פגע טיל בבית-כנסת חב"ד בנהריה והרס רב נגרם במקום. חלונות בית-הכנסת התנפצו, ארונות וספרי קודש נפגעו, והדלתות נעקרו ממקומם מעוצמת ההדף.

מנהל בית חב"ד בעיר ומנהל המוסדות הרב ישראל בוטמן סיפר כי "למרבה הנס בעת פגיעת הטיל היה בית הכנסת סגור וריק מאדם, אך ההרס והחורבן גדולים. נעשה את כל המאמצים בכדי להספיק ולתקן את הנזקים במידת האפשר עד לשבת הקרובה, בכדי לאפשר למתפללים להתפלל בו", אמר הרב בוטמן, והוסיף כי עיקר הפעילות מתמתקדת כעת במקלטים ובחדרין הממוגנים לאחר שהרחובות ריקים מאדם".

שעה קלה לאחר התפוצצות הטיל, הגיע למקום משלחת ובראשה עמד יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש הרב יוסף-יצחק אהרונוב, וחברי אגו"ח הרב יוסף-יצחק רייטשיק, והרב בנימין ליפשיץ. המשלחת שיצאה מכפר-חב"ד בכדי לעודד ולחזק את תושבי נהריה המופגזת. חברי המשלחת ביקרו בבית הכנסת הפגוע, ואמדו מקרוב את הנזקים בו. משם פנו לביקור של עידוד, חיזוק, ותמיכה במקלטים ברחבי העיר.

הרב אהרונוב (שהינו "כהן"), בירך את התושבים במקלטים בברכת "כהן" ואיחל להם שבקרוב יוכלו לחזור לשיגרת חייהם עם סיום פעילות צה"ל בחזית הצפון. הוא האזין בקשב למצוקותיהם, והנחה את בית חב"ד לסייע להם במידת האפשר. אל הביקור נילוו גם רב המרכז הרפואי בעיר הרב שמעון גורליק, משפיע הקהילה ורב בית הכנסת הרב ברוך וילהלם, ועוזר יו"ר אגו"ח ר' לוי-יצחק ארדעי.

בתום הסיור במקלטים, יצאו חברי המשלחת לביקור בבית הרפואה בעיר, שם קיבל את פניהם מנהל בית הרפואה הפרוספור שאשא, וסגנו פרופסור דניאל. חברי המשלחת סיירו במחלקות השונות, עודדו, ביקרו וחיזקו את הפצועים.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
הרב גורליק
כ"ג תמוז ה׳תשס״ו
הרב גורליק הנו גם רב שכונות רסקו ועמידר והוא זה שאירגן את הביקור בבית הרפואה, מתוקף תפקידו כרב בית הרפואה.
2.
דוד שמעון...
כ"ג תמוז ה׳תשס״ו
כמה טוב לראות אותך.. (חבל שזה בנסיבות כאלה..) מחזיקים לך אצבעות..
האחיינים, הילדים.. האחים...
משפחת גורליק...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.