מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשס״ו 18.07.2006

לבייב: "השלוחים צריכים להתנהג בצורה ניהולית נכונה"

איש העסקים לב לבייב העומד בראש איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים נשא דברים בכנס הכלכלי של המגזר החרדי 'פורום המנהלים' של עיתון 'המודיע' הנערך ב'בנייני האומה' בירושלים. בנאומו התחייס לבייב לפעילות של שלוחי חב"ד בחבר העמים ובמזרח אירופה, אשר צריכים להתנהג בצורה ניהולית נכונה ועם אמביציה רבה כדי לקצור הצלחות. "התחלנו ב-1990 ובקרוב יש לנו כנס שלוחים עם מעל 300 רבנים ובני משפחותיהם שהם כ-1200 איש", סיפר לבייב ■ לסיפור המלא
לבייב:
לב לבייב. "השלוחים צריכים להתנהג בצורה ניהולית נכונה"

היום (שלישי) נערך בירושלים הכנס הכלכלי של המגזר החרדי 'פורום המנהלים' של עיתון 'המודיע'. הכנס נפתח בבנייני האומה בירושלים. מאות איש נרשמו לכנס ומלאו את אולם הדיונים, בהם בכירים במערכת הכלכלית החרדית והכללית, אנשי עסקים, מנהלי מוסדות וארגונים ואנשי תקשורת.

בנשיאות הכנס עומד איש העסקים ר' לב לבייב, שעמד בנאומו על חשיבות שמירת השבת בעסקים וסיפר על השתלשלות העניינים בפרשת שמירת השבת בקניון 'רמת אביב': "כשקניתי את 'אפריקה ישראל' לפני 9 שנים, אחד הפרויקטים של החברה היה קניון רמת אביב. בדקתי את החוזים שעמדו להיחתם, וראיתי שהם מתכוונים לעבוד בשבת. זה היה כאשר עוד לא קיבלתי את השליטה לידיים שלי, משום שהסיכום היה שאקבל את החברה בינואר 97. הזמנתי את הסמנכ"לים של החברה, ואמרתי להם למרות שעדיין אינני בעל השליטה, שלא יחתמו כלום, כי בשבת הקניון לא יעבוד. אולם החוזים נחתמו בניגוד להוראתי.

"כאשר התיישבתי על כסא יו"ר 'אפריקה ישראל', הייתי צעיר ב-10 שנים, ונפלתי לכסא של יו"ר חברה ציבורית. אמרתי לאנשי החברה שאני מתכוון לצאת למלחמה ולבטל את החוזים הכוללים עבודה בשבת. הגיעו אלי המנהלים והיועצים המשפטיים, ואמרו לי ש''אתה הורס את החברה'. הם אמרו: ברגע שתחליט שאתה סוגר בשבת, אתה פוגע בחברה כולה ואתה חשוף לתביעות מהציבור, משום שהחברה תהייה שווה פחות. אמרתי להם שאני חושב שמי שמשקיע במניות 'אפריקה ישראל' לא משקיע בגלל הקניון שיעבוד בשבת, אלא משקיע בי משום שאני מנהל מוכשר ומוצלח. יצאתי למלחמה ובסופו של דבר החברה לא פעלה בשבת".

אולם לדבריו, האזהרות של אנשי החברה אכן התממשו, וביטול העבודה בשבת הביא לבריחה של מניות מ'אפריקה ישראל'. לבייב סיפר כי "הרבה אנשים מכרו את המניות ושווי החברה ירד ל-290 מיליון דולר. עשיתי מסיבות עיתונאים ואמרתי שאני מוציא את החברה לעסקים בחוץ לארץ. זה היה בניגוד לתזה, משום שכל החברות שעבדו בחו"ל הפסידו כסף. היועצים אמרו לי שאסור לי להגיד את זה. אמרתי להם שוב, אני לא אגיד מה שטוב לאנשים לשמוע, אני אעשה מה שאני מאמין ואני בטוח שזה יצליח".

לדברי לבייב, המהלך הצליח, ואותם אנשים שמכרו לפני שווי של 290-280 מיליו דולר, היום עומדים בתור לקנות את החברה לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר. זאת בזכות שמירת השבת. לבייב גם אמר כי 'עיר המלכים' באילת לא תפעל בשבת.


"שלוחי חב"ד צריכים להתנהג בצורה ניהולית"

לבייב גם התייחס לפעילות של שלוחי חב"ד בחבר העמים ובמזרח אירופה, אשר צריכים להתנהג בצורה ניהולית נכונה ועם אמביציה רבה כדי לקצור הצלחות. "התחלנו ב-1990 ובקרוב יש לנו כנס שלוחים עם מעל 300 רבנים ובני משפחותיהם שהם כ-1200 איש", מספר לבייב.

לבייב מתח ביקורת על הנוהג בציבור החרדי להעביר בירושה את תקפיד הניהול. "אצלנו אומרים שיראת שמים לא עוברות בירושה, גם על ניהול צריך לעבוד וללמוד", אמר לבייב.

התופעה הנפוצה של התחרות בין המוסדות התורניים זכתה לביקורת חריפה מפיו של לבייב. "יש 10 כוללים ברחוב אחד, ובאים ופותחים עוד כולל. זה אותו כולל אבל על חשבון העשרה, אפילו שם אומר שאצלנו יותר יש גם 'תענית דיבור'".

בהקשר זה התייחס לבייב גם להקמת בית הספר של היהודית הבוכרית בקווינס – ארה"ב, אשר גרר ביקורת חריפה מצד בית הספר המתחרים, שטענו שבית הספר החדש פועל על חשבונם. "בתוך כמה שנים יש לנו שם קרוב ל-1000 תלמידים. אנחנו לא לוקחים מבית ספר יהודי, אלא רק ממוסדות גויים. כשהלכתי לבקר את המוסדות האחרים, ראיתי שהכל הרוס, כי הניהול לא נכון והמורים ברמה נמוכה. אז איפה השיקול דעת? איפה העשייה?".

נאומו של לבייב זכה למחיאות כפיים סוערות מהקהל, כאשר גילה לקהל את הסוד כיצד לעשות כסף: "עשר תעשר בשביל שתתעשר".

באדיבות באדיבות 'עניינים - מרכז העניינים של הציבור החרדי, ואתר ב'חדרי חרדים'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.