מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשס״ו 18.07.2006

צעירי חב"ד מגישים סיוע חירום לנפגעים בצפון

הלחימה נמשכת בצפון זו היום החמישי, ובתוך כל ההמולה, הדאגה, והפאניקה של התושבים פועלים שלוחי הרבי - מנהלי בתי חב"ד בישראל עם צוותים מתוגברים בכדי לעודד, להרגיע, ולסייע במידת האפשר למשפחות ההרוגים, לפצועים, ולתושבים החרדים הספונים במקלטים, ובחדרי הביטחון. מטה "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור נרתם לסייע לבני משפחת מור מצפת שכל בני המשפחה נפגעו מפגיעת קטיושה בביתם. במקביל, נרתמים שלוחי חב"ד בכל רחבי הארץ לסייע למשפחות השכולות והנעדרים בשעתם הקשה, ולהעניק להם סיוע וחיזוק ■ לסיפור המלא
צעירי חב

הלחימה נמשכת בצפון זו היום החמישי. ירי הקטיושות מתחדש, שמונה נהרגו בהתקפה קשה על העיר חיפה, ובלילה נחתו טילים באזור העמקים. מוקדם יותר הערב נחתו מטחי קטיושות לאורך כל גבול הצפון, באיזור צפת, הר מירון, במטולה, בצפון רמת הגולן ובבית העלמין בקריית-שמונה. בכל האירועים הללו לא היו נפגעים. הבוקר נורו מטחי קטיושות לעבר מפרץ חיפה, עכו, קריית-חיים, קריית-מוצקין ונהריה.

ובתוך כל ההמולה, הדאגה, והפאניקה של התושבים פועלים שלוחי הרבי - מנהלי בתי חב"ד בישראל עם צוותים מתוגברים בכדי לעודד, להרגיע, ולסייע במידת האפשר למשפחות ההרוגים, לפצועים, ולתושבים החרדים הספונים במקלטים, ובחדרי הביטחון. קייטנות חב"ד בוטלו בהוראת כוחות הביטחון, ובתי חב"ד דואגים לתעסוקה חילופית לילדים.


צעירי-חב"ד עם המשפחה שנפגעה בצפת

"משפחה שלימה נפגעה מקטיושה" זעקו כותרות עיתוני סוף השבוע, בני משפחת מור מצפת ישבו בביתם לפתע נחתה קטיושה בסלון ופגעה באם ובחמשת ילדיה הקטנים בני שנתיים עד שבע. שניים מהילדים נפצעו קשה בראשם. האבא מתרוצץ בבית הרפואה בין מיטות אשתו וילדיו, מנסה לחבק את כולם ומתקשה לעכל את האסון.

היום התבשרו ההורים כי שלושה מילדיהם משוחררים לביתם. אך לצערם אין להם בית לחזור אליו לאחר שנהרס בהפגזה. הסבתא מפתח תקווה התגייסה לסייע ולקחה את הנכדים לטיפול בביתה כשהם עדיים פצועים וזקוקים להמשך טיפול רפואי.

בני המשפחה פנו למטה "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" בבקשה נרגשת. הסבתא בדרכה מהצפון לביתה עם הילדים אך הבית אינו ערוך לקלוט שלושה ילדים קטנטנים "אין לנו אפילו ציוד בסיסי כמו טיטולים, מטרנה, וביגוד לילדים, אני סבתא כבר הרבה שנים אך כעת אני נאלצת לחזור לתפקד כאמא צעירה לילדים קטנים" אמרה סבתא ידידה.

בצעירי חב"ד הרגיעו את המשפחה והודיעו כי עד הגעתם הביתה הבית יצוייד בכל המצרכים הנדרשים לילדים. ביום ראשון בערב הופיעו הרב מנחם קוטנר והרב אהרן פרוס מצעירי חב"ד יחד עם הרב מוטי גורליק מבית חב"ד בפתח תקווה בבית המשפחה כשידיהם עמוסות בכל טוב החל מאוכל לתינוקות וטיטולים ועד מגוון גדול של צעצועים וביגוד חדש לילדים במקום הביגוד שהושחת בהפגזה.

"רציתי לתת להם תחושה טובה שהנה מתחילים כעת התחלה חדשה, בתקוה שהעתיד יהיה מזהיר יותר" אומר הרב קוטנר ממטה "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור". חנה הקטנה התרגשה במיוחד מבובה שהיתה בין הצעצועים, היא חיבקה אותה ממש באהבה. הסבתא סיפרה כי חנהל'ה הקטנה ביקשה בהיותה בבית הרפואה שיביאו לה בובה, אך בכל בית הרפואה לא נמצא עבורה בובה, גם בחנות שבבית הרפואה נגמרו הבובות. כעת אתם מגשימים לה את רצונה.


ביקורי ניחומים בבתי משפחות ההרוגים

בתוך כך נמסר כי שלוחי חב"ד בכל רחבי הארץ עומדים לימין המשפחות השכולות והנעדרים בשעתם הקשה מגישים סיוע ומחזקים את ידיהם.

בביקור שנערך היום בשכונת חתני פרס נובל בראשון לציון פגשו השליח הרב אריאל גורן והרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד את הורי החייל שי אטיאס הי"ד שהיה בחזקת נעדר מהפגיעה בספינת הסטיל של חיל הים. "בדיוק כמה דקות לפני שהגענו קיבלו ההורים את הבשורה הקשה כי הושלם זיהוי בנם באופן סופי" אומר הרב גורן, ההורים ששמרו על איפוק ביקשו בעיניים דומעות כי בית חב"ד יסייע בארגון התפילות כל ימי השבעה, ואכן התעודדו לשמוע כי כל נושא התפילות וסדרי האבלות בימי השבעה יאורגן ע"י בית חב"ד.

הרב חנן כוחונובסקי מנהל בית חב"ד בשכונת רמת אליהו הסמוכה ביקר בבית משפחת ירמיהו שבנם שלומי הי"ד נהרג בהתקפת החיזבללה על הטנק בגבול הלבנון. הרב כוחונובסקי המיודד עם המשפחה מתקבל בחום על ידי בני המשפחה. הם הפליגו לספר על הנהגותיו האציליות של בנם. תוך כדי כך נכנסו חבריו של שלומי מהצבא והרב קוטנר הדגיש בפניהם כי ההנצחה הגדולה ביותר היא ללמוד ממידותיו הטובות ולקבל החלטה טובה להמשיך לנהוג גם אנו בדרכו. האמא דיברה באמונה גדולה על כך שהיא גאה בבנה שנפל כשליח של כלל עם ישראל, ודבריה הותירו רושם עמוק על כל הנוכחים.         

אתר צעירי-חב"ד

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
מרגש
כ"א תמוז ה׳תשס״ו
מרגש לקרוא ולראות את התמונות.
יישר כח עצום. וכל העוסקים בצרכי ציבור.."
2.
חיזקו ואימצו משפחה יקרה
כ"א תמוז ה׳תשס״ו
אנו איתכם
3.
יישר-כח לצעירי אגודת חב"ד!!!
כ"א תמוז ה׳תשס״ו
מרגש לדעת שגם כשיש מטחי
קטיושות ...
צעירי חב"ד לא שוכחים את תפקידם. כל הכבוב
4.
עם ישראל גיבור!!!
כ"א תמוז ה׳תשס״ו
משפחה יקרה ,רפואה שלימה לכל ילדיכם חיזקו ואמצו!
לצעירי חב"ד יישר כח!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.