מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תשס״ו 16.07.2006

"הדרך לשלום בעולם - כתיבת ספר-תורה"

"כדי להביא שלום בעולם, צריכים להביא לשלום בין יהודים ולהוסיף באהבת ואחדות ישראל. וכדי לאחד את כל בני ישראל, זקוקים למצוה מיוחדת שכל בני ישראל יקיימו והיא תאחד אותם. ומצוה זו צריכה להיות בעלת קיום תמידי, וזוהי מצות כתיבת ספר-תורה שקדושתו נצחית, וכאשר כל ישראל משתתפים בכתיבתו, מתאחדים כולם בספר-תורה אחד", מדברי הרבי בי"ט באייר תשמ"א בעקבות "על מצב העולם הולך ומידרדר", כלשונו של הרבי ■ לסיפור המלא
(אילוסטרציה)
שלום בכל העולם

בהתוועדות שבת פרשת בחוקותי, י"ט באייר תשמ"א, דיבר הרבי מליובאוויטש בחריפות רבה על מצב העולם "שהולך ומידרדר, רחמנא ליצלן":

"בעבר, כשמישהו רצה לבצע נזק גדול, הוא לא היה יכול לעשות זאת בעצמו. היו צריכים להתאסף כמה וכמה אנשים, לתכנן תוכנית ולבחור מי יעמוד בראשם. אבל כיום מתרחשים בעולם מאורעות שאף אחד לא היה יכול לשער שיהיה כך... מדובר אודות אנשים ומנהיגי מדינות שיש להם 'ציור אדם', רמ"ח אברים ושס"ה גידים, וכאילו בדעת ידברו, ואף-על-פי-כן, הנהגתם בפועל היא באופן פראי... ורק בחסדו של הקב"ה – ש"לב מלכים ושרים ביד ה'" – מתנהלים העניינים למעלה מדרך הטבע!".

"שהרי אנשים אלה, די בכך שאחד מהם ילחץ על "כפתור" כדי להביא הרס וחורבן לכל העולם, רחמנא ליצלן!... משוגע אחד ויחיד שיושב על כסא המלכות באפריקה או במדינות אחרות, או אפילו אדם שאינו יושב על כסא המלכות – יכול להתגנב למקום שבו נמצא ה"כפתור", וללחוץ על ה"כפתור", ועל ידי זה להרוס ולהחריב לא רק את ביתו, אלא את כל העולם!... וזה פשוט נס למעלה מדרך הטבע לגמרי בכל יום ויום, בחסדו של הקב"ה, ששום דבר לא קורה!".

"אין העולם מתקיים אלא בשביל הבל תינוקות של בית רבן" (שבת קיט, ב)

בהמשך הדברים אמר הרבי כי כדי להביא שלום בעולם, צריכים להביא לשלום בין יהודים ולהוסיף באהבת ואחדות ישראל. וכדי לאחד את כל בני ישראל, זקוקים למצוה מיוחדת שכל בני ישראל יקיימו והיא תאחד אותם. ומצוה זו צריכה להיות בעלת קיום תמידי. שכן, מצב העולם בהווה הוא כזה שבכל רגע עלול להיות ההיפך משלום בעולם, ולכן זקוקים למצוה שתתקיים תמיד, ותקשר את כל בני ישראל באופן תמידי, וממילא תפעל שלום בעולם באופן תמידי.

וזוהי מצות כתיבת ספר-תורה שקדושתו נצחית, וכאשר כל ישראל משתתפים בכתיבתו, מתאחדים כולם בספר-תורה אחד. ומעלה גדולה ומיוחדת כשמשתתפים בזה ילדים לפני בר-מצוה ובת-מצוה, שאצלם זהו "הבל שאין בו חטא" ואין לבית-דין של מעלה מה לחפש אצלם עניין של חיסרון, כי אצלם מאיר בגלוי רצונו הפנימי של היהודי – לקיים תורה ומצוות. ובפרט שכותבים את הספר תורה בירושלים עיר הקודש, בין החומות.

לפיכך, הפציר הרבי בציבור לפעול במשנה מרץ, בתקופה שבין ל"ג בעומר לחג השבועות באותה שנה, לרישום ילדי ישראל לספר-התורה המיוחד, ועורר את החסידים בכל לשון של בקשה להתמסר לנושא במלוא העוצמה. גם בימים הבאים זירז הרבי את הציבור באמצעים שונים, כולל מברקים דחופים ששלח לארץ-הקודש, לזרז את העוסקים במלאכת הרישום לספר-התורה. כך התקבלה התחושה שהשעה דוחקת ויש לנצל כל רגע למטרה חיונית זאת.

בהתוועדות שהתקיימה בשבת פרשת נשא, ד' סיון, הורה הרבי שלמחרת, בערב חג השבועות, יעזבו החסידים את כל יתר עיסוקיהם ויתמסרו לרישום ילדים לספר-התורה. הרבי אף ביקש שידווחו לו עוד בערב החג כמה ילדים קנו אותיות בכל מדינה בעולם.

ביום ראשון ה' סיוון, בשעות אחר הצהריים המאוחרות של ערב חג השבועות, קיבל הרבי לידיו – על-פי בקשתו – את הרשימות המעודכנות של מספרי הילדים שנרשמו לספר-התורה בכל המדינות. במקביל – שעה קצרה לפני כניסת החג, יצאו מישראל מטוסים בדרכם לעירק, כדי להשמיד את הכור האטומי.

כיום זה כבר לא סוד שהפעולה היתה רצופה בניסים גלויים...


"...ימלט עמך כל הנמצא כתוב בספר"

בהתחלת הפרק האחרון של ספר דניאל, בפסוקים העוסקים בתקופה שלפני ביאת המשיח, נאמר: "ובעת ההיא יעמוד מיכאל השר הגדול העומד על בני עמך, והיתה עת צרה אשר לא נהיתה מהיות גוי עד העת ההיא, ובעת ההיא ימלט עמך כל הנמצא כתוב בספר".

לפי פשוטו של מקרא (וכן פירש רבינו ישעיה מטראני בעל "תוספות רי"ד"), הכוונה במלים "כל הנמצא כתוב בספר" היא לאלה שכתובים בספרו של הבורא – ספר-התורה. אם כן, כשיש מצב של 'עת צרה', שהעולם מזדעזע , מבטיח לנו הנביא ורומז מהי הדרך להצלחה ולהגנה עבור בני ישראל (בנוסף להגנה של מלאך מיכאל על כל בני ישראל):

כל אלה שיש להם אות בספר-התורה יזכו להימלט מן הצרה!

(משיחת כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש, שבת פרשת מקץ תשמ"ב)
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
דברי הרבי לפני 24 שנים בדיוק (כמה אקטואל...
כ' תמוז ה׳תשס״ו
להעיר מדברי הרבי בתקופה זו בתשמ"ב (החל מג תמוז, י"ב-י"ג תמוז, ט"ו תמוז וכו) על הצורך ב"לסיים את המבצע" כלשונו הק.
לדוגמא בשיחת אור לג תמוז הרבי מדבר ממש בכאב (וכך נשמע בקולו הק) על זה שיהודים "מפחדים" "שומעים למדינאים במקום לשמוע לאנשי צבא".
כמה חבל שרק היום מתחילם לעשות מה שהרבי התריע אז.
היה אפשר לחסוך (כלשונו הק - בתרגום מאידיש (תחילת תשמ"ד) : מאות יהודים ישרצחו.

וב"ה שהיום מתחילם להתפקח!
2.
לרב דרוקמן
כ' תמוז ה׳תשס״ו
לקריית מוצקין שלום הרבי אמר למשפחת זלץ לעזוב את הבית בומצקין ולעבור לירושלים
3.
דברי הרבי לפני 24 שנים
כ' תמוז ה׳תשס״ו
קדימה ...לספר תורה ..........
4.
אילוסטרציה
כ"א תמוז ה׳תשס״ו
ספר תורה כותבים ביד ימין ולא כפי שבצילום
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.