מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תשס״ו 16.07.2006

כולל חב"ד מספק אלף ארוחות ביום ליושבי מקלטים

בית התמחוי 'אשל בנימין צפת' שע"י כולל חב"ד עבר לפעול במתכונת חירום – ומרחיב את פעילותו נוכח המצב הבטחוני, שמרתק תושבים רבים למקלטים. בתיאום עם מוקד החירום של עיריית צפת, מספק בית התבשיל מידי יום 1000 ארוחות מבושלות לקשישים, נכים ותושבים השוהים במקלטים ואינם מסוגלים להכין לעצמם ארוחה חמה ■ לסיפור המלא
כולל חב
זאת, מלבד אולם בית התמחוי הממוקם במרכזה של צפת – ששעריו נותרו פתוחים לרווחה, גם כאשר עשרות קטיושות נוחתות בסביבה. כמו כל יום בכל ימות השנה, פוקדים את המקום עשרות סועדים רעבים, להם מוגשת ארוחה מבושלת חמה ואיכותית. הנהלת כולל חב"ד הודיעה כי היא ערוכה לפעילות ממושכת במתכונת חירום לאורך זמן – ככל שיידרש.

"כחסידים של הרבי, אנו ערוכים בדיוק לעת כזו" אומר הרב זאב קרומבי, מנהל 'אשל' בצפת. "אמנם הופתענו כמו כולם מהפגיעה הקשה בערי הצפון – אולם אין גורם שיעצור וימנע מאיתנו להגיע לכל רעב. היו לנו הזדמנויות משמחות יותר להוכיח זאת: בימי החורף הקשים, כאשר תשתיות ציבוריות שותקו ע"י שלגים וסופות – 'אשל' פעל במתכונת מלאה והגיע לכל רעב וגלמוד".

המבצע כולו מתנהל בשיתוף עם מוקד החירום של עיריית צפת הפועל מתוך מקלט ממוגן – ותוך מעורבות פעילה של ראש העיר מר ישי מימון, יו"ר מחלקת הרווחה הרב פנחס קליך, ומנהלת מחלקת הרווחה גב' לינדה קבלה – שרואים חשיבות גדולה בפעילות 'אשל' המעניקה מענה למאות משפחות השוהות במקלטים כבר מספר ימים.
מוקדי 'אשל' נחשבים חלק ממערך מל"ח (משק לשעת חירום). בעתות חירום, מוזרמים כתובות ממוקדי החירום של הרשויות המקומיות, ו'אשל' דואגת לאספקת הארוחה המבושלת, שמגיעה עד לבתים בעודה חמה וטריה. כך המצב כעת בצפת וסביבותיה, וכך גם ברמלה, לוד, אשקלון, אשדוד, דימונה, ירוחם וירושלים.

המאפיין הבולט של פעילות אשל היא ההתמדה, הפעילות הרצופה – כאשר ארוחה מוגשת כל יום, בכל ימות השנה, כולל שבתות וחגים, בכל מזג אוויר ובכל אווירה.
נאמנה ל"מוטו" חשוב זה רואה 'אשל' חשיבות לתגבר את פעילותה דווקא כעת, כשערים מופגזות והאוכלוסייה מאוימת.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
הרב קרומבי לא נח ולא שקט גם בימי מילחמה....
כ' תמוז ה׳תשס״ו
יישר כח.
3.
חב"ד צפת
כ"ג תמוז ה׳תשס״ו
אשריכם ישראל שיש לכם אבא טוב בשמיים ושולח לכם צדיקים כאלה שעושים באהבה ובאמונה ולשם שמיים. חב"ד רשת עולמית להפצת תורה יהדות וזיכוי הרבים שאין כמוהו. תראו מה זה אהבת ישראל אמיתית. בא לי לבכות.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.