מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תשס״ו 16.07.2006

"החברים שלי נהרגו"

מטח קטיושות על חיפה, מהקשים ביותר בתולדות ישראל: שמונה אנשים נהרגו מפגיעה ישירה של קטיושה במוסך 'רכבת ישראל' בחוף שמן בחיפה ■ הפיגוע תפס את נהג הקטר החב"דניק, ר' שלמה מירוב מקריית-מוצקין, במהלך נסיעה לעכו. "שמענו פיצוצים", הוא מספר בראיון בלעדי ל-COL "ילדים החלו לבכות ופאניקה החלה להשתרר ברכבת" ■ גם המקום בו ארע הפיגוע, מוכר לר' שלמה טוב מאוד. מידי בוקר וערב הוא נמצא שם, בכדי לקחת רכבת, להחליף קרונות ועוד. כך גם היה היום, אלא שהפעם הוא יצא מוקדם יותר ■ לסיפור המלא שידור חי מערוצי התקשורת: לחצו כאן
ר' שלמה מירוב
מטח קטיושות על חיפה, מהקשים ביותר בתולדות ישראל: המשטרה דיווחה הבוקר (ראשון) על שמונה הרוגים מפגיעה ישירה של קטיושה במוסך 'רכבת ישראל' בחוף שמן בחיפה. אנשי מד"א טיפלו בעשרות נפגעים ופינה אותם לבתי-הרפואה בעיר.

הפגיעה הקשה ביותר הייתה במחלקת שיפוץ הקרונות במוסך הרכבת. טיל אחד פגע פגיעה ישירה בבניין וחדר לתוכו וכתוצאה מכך נהרגו שמונה עובדים, נפצעו 23 אנשים, שישה מהם במצב קשה ושלושה קל. הפצועים פונו אל בתי-הרפואה רמב"ם ובני ציון. דובר שירותי הכבאות מסר כי במקום התפתחה שריפה, אולם היא כובתה.

"פאניקה גדולה"

בעקבות הירי הבוקר הורה פיקוד העורף לתושבי חיפה, הקריות, עכו, טירת הכרמל, נשר, ובכל מקום שבו נשמעה צפירה – להיכנס לחדרי ביטחון ולחדרים פנימיים. פיקוד העורף קרא גם לתושבים מדרום לחיפה לגלות ערנות למקרה שתושמע צפירה באזוריהם. במקביל, הופסקה פעילותם של כל קווי 'רכבת ישראל' מצפון לבנימינה.

משטרת חיפה קיבלה כבר אמש (מוצאי-שבת) מגורמים ביטחוניים את דבר אפשרות לפגיעת קטיושות בעיר וזאת גם הסיבה שבשעת לילה מאוחרת הפך פיקוד העורף את החלטתה של עיריית חיפה לפתוח את הקייטנות.

הפגיגוע תפס את נהג הקטר החב"דניק, ר' שלמה מירוב מקריית-מוצקין במהלך נסיעה שגרתית לעכו. "שמענו פיצוצים", הוא מספר בראיון מיוחד ל-COL, "ילדים החלו לבכות ופאניקה גדולה החלה להשתרר ברכבת. אני קיבלתי הוראה מיידית לעצור בעכו ולא להמשיך בנסיעה לחיפה, מפני חשש להתקפה נוספת.

"נוסעים רבים שניסו לצלצל לבני-המשפחה באמצעות הניידים, לא הצליחו בגלל שהיה שיבושים קשים מאוד בקשר וזה הוסיף לפאניקה פן נוסף. כשעצרתי את הרכבת, אנשים החלו להתקשר באמצעות קו 'בזק' של 'רכבת ישראל' במקום".

מעודד הנוסעים

המקום בו ארע הפיגוע, מוכר לר' שלמה טוב מאוד. מידי בוקר וערב הוא נמצא שם, בכדי לקחת רכבת, להחליף קרונות ועוד. כך גם היה היום, אלא שהפעם הוא יצא מוקדם יותר.

"יצאתי ב-3 בלילה לעבר המוסך", הוא מספר, "ולקחתי רכבת, כפי שאני עושה מידי יום. אמרתי לעובדים היקרים 'יום-טוב', כדרך השגרה. אני מכיר את כל העובדים טוב מאוד. אני לא מאמין שזה קרה. החברים שלי נהרגו"...

מידי יום, כשר' שלמה עוצר את הרכבת, הוא מציע לנוסעיו להניח תפילין, וכך גם עשה הפעם. "למרות הלחץ, אנשים נאותו להניח תפילין, חלקם בגלל המצב הקשה. אנחנו מקווים שהמצב ישתפר ושייפסקו הצרות עם ביאת משיח", הוא מסיים בכאב.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
ר שלמה מירוב
כ' תמוז ה׳תשס״ו
ר שלמה מירוב, מי שמכיר אותו, יהודי משכמו ומעלה!
2.
חזק ואמץ
כ"א תמוז ה׳תשס״ו
ר שלמה, אכן משכמו ומעלה
3.
LO LEHAMIN
כ"א תמוז ה׳תשס״ו
GDOLAH VEKDOSHA BEMAKOM ECHAD VESHNISHMAH BSOROT TOVOT BEKAROV MAMASH AMEN BEICHOD LEVAVO
4.
כל הכבוד לאיש היקר הזה !!!
כ"ו תמוז ה׳תשס״ו
יישר כח !!! מגיע לו צל"ש !!! נהג זהיר, אמין ביותר וישר ! הלוואי וירבו כמוהו במחוזותינו !
5.
אדם נהדר ונפלא !
כ"ז תמוז ה׳תשס״ו
אני מכיר את האיש באופן אישי. אילו הוא היה עובר לתפקיד בכיר בהנהלת הרכבת, כל הצרות עם התאונות היו נמנעות ! הבן-אדם אחראי ומסור - דמות מוערצת ובצדק רב ! ר מירוב זכאי לכל תשבוחת אפשרית ! אדם נהדר ללא רבב ! צדיק אמיתי !
א.ר.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.