מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשס״ו 14.07.2006

בוש לחב"ד: "העבודה שלכם חשובה, תמשיכו בזה"

נשיא ארצות-הברית ג'ורג' בוש ביקר אתמול (חמישי) בברלין, גרמניה שם פגש את נציגי הדתות ובניהם השליח הרב יהודה טייכטל ■ השליח סיפר לנשיא על הפעילות היהודית בברלין והנשיא הגיב במילים חמות ■ הקאנצלרית אנגלה מרקל אמרה במהלך השיחה לבוש: "'אני מאוד שמחה שהיהדות שוב פורחת בברלין" ■ "זה היה קידוש שם ליובאוויטש במלוא מובן המילה", מספר הרב טייכטל בראיון מיוחד ל-COL ■ לסיפור המלא• לצפייה בקטע וידיאו מהפגישה: לחצו כאן (הקטע הרלוונטי בדק' 3)
בוש לחב
"תומך בפעולתכם". מימין: השליח, הקאנצלרית והנשיא
אתמול (חמישי) ביקר נשיא ארצות-הברית ג'ורג' בוש בברלין, גרמניה בדרכו לכינוס מדינות ה-G8 בסנט פטרסבורג. זה למעשה ביקור ראשון מאז נבחרה הקאנצלרית אנגלה מרקל.  ההתקרבות לברלין משקפת מבחינתו של הנשיא את הצורך הדוחק של ואשינגטון בבעלות ברית באירופה.

בוש התקבל על-ידי נציגי הדתות בברלין ובניהם הרב יהודה טייכטל השליח הראשי בברלין שהינו היהודי היחידי שהשתתף באירוע זה. "מיד כשהנשיא ראה אותי", מספר הרב טייכטל בראיון מיוחד ל-COL, "הוא אמר 'היי, רביי' בהתלהבות והחל לשאול לשלומי ודיברנו על מספר נושאים".

תוכל לפרט?

"בתחילה אמרתי לו שאני נמצא בברלין, בכדי לבנות מחדש את היהדות ולהפיח את השממה הרוחנית שהייתה מנת-חלקה של ברלין לאחר השואה האיומה. לאחר-מכן הסברתי לו על הפעילות הנרחבת שלנו בקרב היהודים, כשלוחיו של הרבי מליובאוויטש".

מה הגיב הנשיא?

"הוא התרשם לשמוע על הפעילות וההסבר והגיב שהבנייה והתחייה של היהדות, אותה אנו עושים, היא מאוד חשובה וחיונית והוא תומך בה בכל מאודו. לאחר-מכן הוסיף: 'העבודה שלכם חשובה, תמשיכו בזה'. בסיום השיחה שלי עימו אמרתי לו שאנחנו מחזקים את ידיו ואנחנו מברכים אותו.

"במהלך השיחה עם הנשיא, הקאנצלרית אנגלה מרקל, ביטאה אף היא את דעותיה על הפעילות של חב"ד במקום. 'אני מאוד שמחה שהיהדות שוב פורחת בברלין', אמרה".

דבר השיחה סוקר ברשתות הטלויזיה ברחבי העולם ובברלין וזכתה לתהודה. "זה היה קידוש ליובאוויטש מאוד גדול", אומר הרב טייכטל, "כיבדו אותי להיות בשורה הראשונה באירוע וזה מראה על החשיבות שיש לממשל בברלין כלפי היהודים".

בסיום השיחה, הציע בוש לרב טייכטל לקיים צילום משותף יחד עם הקאנצלרית מרקל ושגריר ארה"ב לגרמניה ג'ן קימטין ואישתו שהם ידידי חב"ד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.