מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשס״ו 13.07.2006

יומן מלחמה מהמקלט בצפת / מזווית אישית

חדר העריכה של המהדורה האנגלית של מרכז התקשורת החב"די-COL שוכן בצפת בסמוך מאוד למקום נפילת טיל הקטיושה בשכונת 'גבעת שושנה' החב"דית. הגב' חיה יעקובוביץ עורכת המהדורה כותבת ל-COL מהמקלט. "הקשבנו לחדשות ולא האמנו שאנחנו חלק מהאירוע, האם כך חשנו כששמענו על ה'שיגרה' של תושבי קריית שמונה, שבילו הרבה זמן במקלטים. האם עסקנו רק בהם? האם מצבם הטריד אותנו כל כך?..." ■ לסיפור המלא
יומן מלחמה מהמקלט בצפת / מזווית אישית
הנזק שגרמה אחת הקטיושות בצפת (צילום: דורון גולן)

"שבעה טילי קטיושה נפלו בעיר צפת. פיקוד העורף הורה לתושבים להיכנס לחדרים מוגנים או למקלטים. ירדנו במדרגות למקום שמעולם לא חשבנו שנגיע אליו. ארגזי ספרים קידמו את פנינו, וריח חזק של טחב. אחת השכנות הביאה מאוורר שהחייה את נפשנו ביום החם.

בין יושבי במקלט, היתה אישה צעירה, משליחות חב"ד למוסקבה שהגיעה לנפוש בצפת למספר ימים. היא ישבה בתדהמה עם בנותיה המבוהלים, שלא הבינו מה קורה. מאחוריה ישב יהודי מבוגר ששפתיו מלמלות פרקי תהילים.

אחת השכנות שאינה חב"ניקית, פנתה אל הילדים שישבו על הריצפה, וביקשה שיחזרו אחריה פרקי תהילים. אני טופחת לה על השכם ופונה אל השלוחה ממוסקבה "הנה החב"דניקית שלנו"... 

הקשבנו לחדשות ולא האמנו שאנחנו חלק מהאירוע, והרהרתי בקול: "היתכן שעוסקים בחדשות בנושאים אחרים מלבד הצרה שלנו פה?" ולאחר מכן עניתי לעצמי - "כששמענו על הימצאותם של תושבי קריית שמונה במקלטים, אמנם זה הטריד אותנו אך המשכנו את חיי היום יום שלנו ועסקנו גם בדברים נוספים שעל הפרק..."

 היום, שבעה עשר בתמוז. 17 בגימטריא 'טוב' ושנזכה במהרה שעל ידי הדאגה האיתנה לצרת אחינו בכל מקום שהם, נזכה שיום זה 'שארעו בו צרות רבות' ייהפך במהרה ליום של שמחה ו'טוב' לכל היהודים.  

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חבר נאמן
י"ז תמוז ה׳תשס״ו
אם רפאל רייס קורא את זה שיתקשר למאיר ל.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.