מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשס״ו 13.07.2006

תרחיש האימים התממש: קטיושות נורו לעבר חיפה

הצפון בוער: לפחות 100 אזרחים נפגעו עד לשעה זו בסדרת פגיעות של רקטות קטיושה ביישובי הצפון. תחילה הותקפו נהריה וקריית-שמונה ולפני דקות אחדות אף נורו קטיושות לעבר חיפה שזה התרחיש הקיצוני עליו חשב הצבא. בנהריה נהרגה אישה ונפצעו 18, בהם פצוע קשה. אחר הצהריים הותקפו צפת ומג'דל כרום ■ מנהל בית-חב"ד בנהריה הרב ישראל בוטמן: "בית-הכנסת חב"ד רעד" ■ מנהל בית-חב"ד בראש-פינה הרב שלמה ברקוביץ: "כינוס הילדים בוטל בעקבות ההתקפות" ■ הרב בני נחום מנהל בית-חב"ד בשלומי: "נחזק רוח התושבים" ■ לסיפור המלא
תרחיש האימים התממש: קטיושות נורו לעבר חיפה
מאת חיים ברון
צילומים: רויטרס, AP


כל הצפון חזית: החיזבאללה הגיב לתקיפות צה"ל בלבנון ושיגר הבוקר (חמישי) מטח טילים לעבר יישובי הצפון, כאשר לראשונה השתמש בקטיושות ארוכות הטווח שברשותו. בנהריה נהרגה אישה בת 40 כאשר קטיושה פגעה ישירות בבניין דירות, ו-29 בני אדם נוספים נפגעו, אחד מהם קשה, כתוצאה מנחיתה של כמה קטיושות ברחבי העיר.

לראשונה, נחתו טילים גם במחניים, שבאזור ראש פינה. טילים נפלו גם בקריית שמונה, כפר סאלד, בית הלל, דוב"ב, הגושרים, וכפר הנשיא. במושב זרעית בגבול הצפון נפצע אדם אחד קל-בינוני כתוצאה מפגיעת פצמ"ר. פיקוד העורף הורה לתושבים במספר יישובים בצפון להיכנס למרחב המוגן.

COL פנה אל 3 מהשלוחים המתגוררים בראש-פינה, נהריה ושלומי ושמע את עדותם למתרחש במקומם ועל הפעולות הרוחניות שהם עושים בעקבות המצב הקשה.

"בית-הכנסת רעד"

בנהריה נהרגה אישה בת 40 כתוצאה מפגיעה ישירה של טיל קטיושה שחדר למרפסת ביתה שבקומה החמישית בבניין דירות בעיר. 12 בני אדם נוספים נפצעו, אחד מהם קשה, כתוצאה מנחיתת 5 טילים נוספים בעיר. מאוחר יותר נורו מטחי קטיושות נוספים לעבר העיר. חלק מהטילים נפלו באזור המטעים של מושב בן עמי מול בית החולים של נהריה וגרמו לשריפות.

הרב ישראל בוטמן, שליח חב"ד בעיר מספר: "זה לא פעם ראשונה שנופלים פה טילים, אבל בהחלט מדובר פה במשהו שונה. יש פה פאניקה בקרב תושבי העיר ואווירת מלחמה אופפת את העיר. אחת מהקטיושות נפלה מטרים ספורים על-יד בית-הכנסת חב"ד שרעד מהעוצמה.

"אנחנו מיד פתחנו במבצע תפילין נרחב בבתי-הרפואה הנמצאים ברחבי העיר וגם בעשרות מקלטים, שם ספונים כל התושבים. נעזרנו בבחורים מישיבות חב"ד המתגוררים בנהריה וכעת נמצאים בשבת חופשה".

כאמור, אישה בת 40 מנהריה נהרגה כתוצאה מפגיעה ישירה. "האישה מתגוררת ממש בסמיכות לשליח נוסף בעיר הרב חיים קרישבסקי. אנו תקווה שהיום הקשה הזה יחלוף ונחזור בשגרה".

כינוס הילדים בוטל

מעט לפני השעה 8.00 בבוקר נפל מטח של לפחות 5-6 קטיושות בתחומי המושבה ובאזורים הסמוכים לה. ראש מועצת ראש-פינה, אביהוד רסקי, הורה כבר אמש לצוות עובדים מהמועצה להכשיר את המקלטים הציבוריים במושבה זאת מאחר ובחלק מהשכונות בה קיימים בתים משותפים ישנים אין מקלטים בבתים.

הקטיושות שנורו לעבר ראש-פינה נחתו באזור התעשייה של המושבה, סמוך לשדה התעופה במחניים, שנסגר לטיסות עקב האירועים. בנוסף, נחתו חלק מהטילים בפאתי הקיבוצים כפר-הנשיא ומחניים. בקיבוץ מחניים נחתה קטיושה בתוך אחד מגני הילדים וגרמה נזק קל למבנה.

רפ"ק אבי מאור מתחנת משטרת ירדן סיפר כי "היו לנו מספר נפילות בשטח ראש-פינה והקיבוצים הסמוכים. מדובר באירוע חריג שלא קרה בעבר, אבל אנחנו נערכים בהתאם לקראת ההמשך".

COL פנה אל שליח חב"ד בראש-פינה הרב שלמה ברקוביץ. מיד בתחילת השיחה נשמעה אזעקה והוא וילדיו ירדו מיידית לחדר הביטחון. "ראינו את הקטיושות נופלות, שמענו את הרעש האדיר ובהחלט מדובר בעליית מדרגה. אנחנו כל העת גם שומעים את ההפגזות של צה"ל ושל החזיבאללה על המוצבים שלנו.

"תכננו היום לקיים כינוס ילדים בו ישתתפו כל ילדי היישוב, אבל כפי שאתה רואה המצב הקשה אינו מאפשר זאת ונאלץ לדחות את זה לשעות הקרובות. אנחנו מקווים שנעבור את זה ושיהיה בסדר".

מתחי הקטיושות נפלו במקומות רבים בצפון ובניהם שלומי. הרב בני נחום, מנהל בית-חב"ד בשלומי סיפר: "ההתקפה של חיזבאללה בסדר גודל שכזה הפתיע גם אותנו. אף אחד לא הכיר התקפה כוללת בכזו עוצמה. נכון לשעה זו כולנו במקלטים, לאחר שיצאה הוראה מפיקוד העורף לכל תושבי הצפון. אנחנו נעשה את הכל בכדי לחזק את רוח התושבים".

"עיר רפאים"

בחור מישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד המתגורר בנהריה, סיפר ל-COL: "אתמול בצהרי היום התחילו להתגלגל לישיבה שמועות אודות חטיפת החיילים בלבנון. בפינה אחת נראו בחורים אומרים תהלים לשלום החטופים ובפינה שכנגד מקדישים את לימוד הגמרא למען שלום החטופים. לקראת ערב הסתיימו ה'סדרים' והתמימים השתחררו ל'שבת חופשה' לביתם.

"לאחר נסיעה של שעתיים ברכבת, הודיעו במערכת הכריזה בפתאומיות שהרכבת תסיים את מסלולה בעכו ולא תגיע לתחנת היעד המתוכננת נהריה. לאחר בירור קצר, נודע שתושבי העיר נקראו להיכנס למקלטים ועקב כך הופסקה תנועת הרכבת בעיר. אנחנו יורדים בעכו. האוטובוסים שתחנת הרכבת הבטיחה להעמיד לשרות הנוסעים אינם מגעים ואנו נאלצים למצוא לאחר זמן ממושך מונית המביאה אתנו לביתנו לחוצים ועייפים. העיר נראתה כעיר רפאים איש לא נראה מתהלך ברחוב, למעט ניידת בודדת אשר קראה לכל התושבים להיכנס למקלטים.

"היום בבוקר, לאחר 'ברכות השחר' נודע לי על נפילת קטיושות בלילה על מרכז העיר במרחק הליכה מהבית. אני פותח את דלת ביתי ופוגש את השכן שממול לאחר איחול 'בוקר טוב' השגרתי והתעניינות בשלומו, השכן מספר לי שהוא חרד לשלום משפחתו ומתלבט האם לעזוב את העיר. בלי לחשוב פעמים אני הצעתי לו להניח תפילין להחזרת השלום בארץ, השכן אשר בדרך כלל נענה בשלילה להצעתי נענה בשמחה.

"הוא מחזיק את התפילין של ראש והתרגשות נכרת על פניו ונותן נשיקה מכל הלב . צעקת 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד' יוצאת מגרונו ודמעות על עיניו. כולו מרוגש מספר לי שפעם אחרונה שהוא זכה להניח תפילין הייתה במצב דומה במלחמת המפרץ. לאחר מחיקת הדמעות מעיניו, הוא מקבל החלטה מרגשת שמהיום והלאה הוא מחליט להניח כל יום תפילין".
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
סיפור מרגש
י"ז תמוז ה׳תשס״ו
הסיפור מאוד מרגש
2.
כואב
י"ז תמוז ה׳תשס״ו
ממש כואב
3.
אני ממש בהלם
י"ז תמוז ה׳תשס״ו
אני לא מצליח לקלוט מה עשו לנו פשוט איבדו את הצפון
4.
הגדולים אשמים
י"ח תמוז ה׳תשס״ו
כל ראשי הממשלות הם הגורמים היחידים לכל מה שמתרחש, ואני בטוחה שאף אחד לא היה מתגרה בשני אם לא היה מישהו שהתחיל
5.
אמרנו לכם..
י"ח תמוז ה׳תשס״ו
רואים מה קרה אחרי שפינו את גוש קטיף והשומרון רואים???
אולי זה לא הזמן המתאים וחבל שאנו צריכים לומר זאת אבל חייבים לומר:"אמרנו לכם"

לא נשכח ולא נסלח לכם ל-ע-ו-ל-ם!!
גוש קטיף והשומרון לנצח נצחים!!
עוד נשוב....
6.
ל-5
י"ח תמוז ה׳תשס״ו
לאן תשוב בדיוק??
לא יישאר לך כלום..
הביאו את הכל והם יקחו את הכל.. מה שבטוח לך לא ישאירו "ביס מהעוגה"..
7.
להרוג את הערבים
י"ח תמוז ה׳תשס״ו
להרוג אותם 800 וקטיושות אנחנו צריחים להרוג להסמיד אותם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.